۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۰۰ هزار ماسک توسط نیروهای سپاه و بسیج تولید شد/ فعالیت ۱۵۰ جهادگر پزشکی در پایگاه‌های سلامت
کد خبر: ۳۴۰۹۷۷ نویسنده: سرهنگ مهدی صادق‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۴ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین:

۱۰۰ هزار ماسک توسط نیروهای سپاه و بسیج تولید شد/ فعالیت ۱۵۰ جهادگر پزشکی در پایگاه‌های سلامت

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین گفت: از ابتدای ورود کرونا گروه‌های جهادی سپاه و بسیج با ایده‌های نو وارد عمل شده و در زمینه تولید و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر و غربالگری فعالیت داشته و تاکنون در ۳۱ کارگاه، ۱۰۰ هزار ماسک تولید کرده‌اند.

۱۰۰ هزار ماسک توسط نیروهای سپاه و بسیج تولید شد/ فعالیت ۱۵۰ جهادگر پزشکی در پایگاه‌های سلامت

سرهنگ مهدی صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره اقدامات سپاه و بسیج برای مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: گروه‌های جهادی و بسیجی از ابتدای ورود کرونا به استان با ایده‌های نو وارد عرصه شده و تاکنون فعالیت‌های مختلفی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام داده‌اند که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به تخصصی بودن این حوزه و نیاز به راهنمایی علمی، دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم قرار دارد و نیروهای جهادی و سپاه ما طبق پروتکل‌های موجود فعالیت‌های مختلف از جمله ضدعفونی شهر و توزیع مواد ضدعفونی بویژه در مناطق محروم را انجام می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان قزوین ابراز کرد: 130 گروه جهادی با فعالیت 160 نفر در دو عرصه ضدعفونی و گندزدایی معابر و توزیع مواد ضدعفونی و ماسک در سطح استان فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین 31 کارگاه ساخت ماسک و مواد ضدعفونی نیز با همکاری 450 نفر فعالیت می‌کنند و تاکنون در این کارگاه‌ها صدهزار ماسک تولید شده که توزیع خواهد شد.

حضور جهادگران پزشکی برای غربالگری مردم

این مقام مسئول عنوان کرد: غربالگری و همکاری با کادر درمان نیز توسط جامعه پزشکی سازماندهی شده و در آن 150 نفر در هشت پایگاه سلامت که در نقاط مختلف و ورودی‌های استان قرار گرفته فعالیت دارند.

وی اذعان کرد: در بخش درمان نیز با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از افراد سپاه در بیمارستان رحیمیان الوند مشغول به فعالیت شده‌اند.

صادق‌پور بیان کرد: افرادی نیز به‌صورت خودجوش در بخش خرید، اقلام مورد نیاز افرادی که توان خروج از منزل ندارند را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی بسیج سازندگی گفت: در بسیج سازندگی چهار هزار بسته معیشتی، 60 تن برنج و 80 کارتن تخم مرغ با کمک خیرین جمع آوری و از طرف قرارگاه محرومیت زدایی بین افرادی که شغل آنها در این مدت دچار آسیب شده، توزیع شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان