۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برف و کولاک در گردنه‌های قزوین ادامه دارد/ کاهش ۷۴ درصدی تردد خودروها در راه‌های مواصلاتی
کد خبر: ۳۴۰۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۴ ساعت: ۱۱:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:

برف و کولاک در گردنه‌های قزوین ادامه دارد/ کاهش ۷۴ درصدی تردد خودروها در راه‌های مواصلاتی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: بارش برف که از روز یکشنبه در چند گردنه استان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی در حال انجام است.

برف و کولاک در گردنه‌های قزوین ادامه دارد/ کاهش ۷۴ درصدی تردد خودروها در راه‌های مواصلاتی

جواد حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد:  بارش برف بهاری از عصر دیروز یکشنبه در گردنه آوج در محور قزوین- همدان و گردنه هجیب در محور بوئین زهرا به سمت ساوه شروع شده و کماکان نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در گردنه کوهین محور قزوین-رشت و همچنین گردنه‌های الموت نیز هم اکنون شاهد مه گرفتگی و کاهش دید هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف و کولاک و کاهش دما در بسیاری از مناطق این استان نیروهای راهداری در آماده باش کامل جهت خدمات رسانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تردد خودروها در راه‌های استان به شکل عادی و روان جریان دارد، افزود: البته با توجه به وضعیت جوی و مهم‌تر از آن جهت پیشگیری و شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا از هموطنان درخواست می‌شود از سفر غیرضروری در نوروز امسال خودداری کنند.

حق لطفی ادامه داد: امسال در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت پیشگیری و کنترل آن به دنبال کاهش سفرهای نوروزی هستیم.

وی عنوان کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از انتقال این ویروس، ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تنها مجاز به توقف در پایانه‌های مسافربری هستند و در صورت پیاده و سوار کردن مسافر به جز در پایانه‌ها با رانندگان برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه از کاهش ۷۴ درصدی تردد خودرو در سومین روز از فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در راه‌های استان خبر داد.

حق لطفی افزود: در شبانه روز گذشته ۲۹۵ هزار و ۲۱۶ دستگاه خودرو از آزادراه ها و سایر راه‌های استان تردد کرده‌اند که با آمارهای سال قبل اختلاف قابل توجهی دارد.

وی اضافه کرد: همچنين در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۴۵۲ مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا شده‌اند که در این بخش نیز شاهد کاهش ۲۳درصدی آمار بوده‌ایم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان