۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فرمان «باید قوی شویم» امام خامنه‌ای؛ نقشه عملیات عبور از بحران‌هاست
کد خبر: ۳۴۰۹۶۷ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۴ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

فرمان «باید قوی شویم» امام خامنه‌ای؛ نقشه عملیات عبور از بحران‌هاست

فرمان «باید قوی شویم» امام خامنه‌ای، نسخه شفابخش و نقشه عملیات عبور از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیش روی انقلاب اسلامی است و لازم است بطور ویژه مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد.

فرمان «باید قوی شویم» امام خامنه‌ای؛ نقشه عملیات عبور از بحران‌هاست

صبح قزوین؛___________محمدرضا ذاکر.

ادعا داریم انقلاب اسلامی در ایران، زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی و در نهایت مقدمه ساز تشکیل حکومت جهانی آخرین ذخیره الهی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است. اما این ادعا تا چه اندازه قابل اعتنا و استحصال است؟

روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت عیدمبعث پیامبر مکرم اسلام(ص)، در یک برنامه تلویزیونی با مردم صحبت کردند. پرداختن به همه محورهای مطرح شده در سخنان رهبر انقلاب در این مجال نمی‌گنجد اما یکی از واژه‌های پرتکرار سخنرانی‌های اخیر معظم له، (لزوم قوی شدن) و ارتقاء قدرت جمهوری اسلامی است.

این قوی شدن نه صرفاً در بُعد نظامی که در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، نظامی، علمی و البته اقتصادی، مورد توجه است.

خواستگاه و هدف متعالی بعثت پیامبر اسلام، تشکیل حکومت و ساز و کار هدایت جامعه اسلامی به سمت خیر و صلاح و سعادت بشریت و هدف انقلاب اسلامی در ایران نیز اقامه قسط و سرنوشتش تشکیل حکومت مستضعفان بود. موضوعی که روز گذشته هم رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در شرایطی رخ داد که اسلام در مهجوریت کامل و تنها در اقامه فرائض و احکام شرعی فردی خلاصه می‌شد و کمتر کسی به فکرش خطور می‌کرد که انقلاب اسلامی در ایران، قدرت به زیرکشیدن اندیشه‌های مارکسیستی و امپریالیستی مستکبران غرب و شرق عالم را دارد اما امام روح الله، در کمال بُهت و حیرت فلاسفه عالم، این قرن را «قرن اسلام» خواندند و نشدنی‌ها را به مَنَصه ظهور کشاندند.

به فضل الهی و در سایه حمایت‌های حضرت حجت(عج) و رهنمودهای حکیمانه و الهی امامین انقلاب، در طول حیات طیبه جمهوری اسلامی، ملت خداجوی ایران آرزوی دیرینه حکومت عزتمندانه اسلام را تا حد قابل قبولی محقق ساختند و ثابت کردند که می‌شود با استقامت و مقاومت و خداباوری، و تکیه بر توان و ظرفیت‌های موجود، بر همه سختی‌ها و ناملایمات و چالش‌های ریز و درشت عالم ماده فائق آمد و بسوی سعادت دنیوی و اُخروی حرکت کرد.

امام خمینی(ره)، نتیجه انقلاب و ثمره خون شهدا را حکومت مستضعفان می‌دانستند و بر اساس آموزه‌های قرآنی و الهی، نقشه راه انقلاب اسلامی را بر اساس وعده الهی حکومت مستضعفان ترسیم و تبیین فرمودند. اما بایسته‌های تحقق این وعده، ایستادگی و مقاومت و نفی سلطه بیگانگان و حرکت در مدار خداباوری و اعتقاد محض به نصرت الهی بود! اصولی که هم اکنون در چهل و یکمین سال عمر انقلاب و در بزنگاه‌های سیاسی امروز جامعه ایرانی، سخت به آنها نیازمندیم و پیمودن راه نورانی و پربرکت و رهایی بخش شهدا، جز با احیاء و پایبندی بر این اصول میسور نخواهد بود.

به قول شهید دیالمه که می‌گفت: «فریادهای امام خمینی، انعکاس مناجات شبانه او در محراب عبادت است»! معنویت در قاموس رهروان روح الله، از یک سو به خشیّت و ترس از خدا می‌انجامد و از سویی دیگر تجلّی اش می‌شود بی پروایی از غیرخدا و«یَخشُونَهُ وَ لایَخشوُنَ اَحَداً اِلا اَلله»!

در همان سال‌های نخست انقلاب، حکومت نوپای اسلامی با دو گروه مخالف (روشنفکر نماها و غرب زده‌ها) و (متحجرین سجاده نشین رادیکال) مواجه بود، اما نه توده ای‌ها و مارکسیست‌های مُرَوِج (عدالت منهای معنویت) و نه طرفداران انجمن حُجّتیه و حامیان اندیشه التقاطی (معنویت منهای عدالت و حکومت) مجالی برای خدشه و دست اندازی به اصول محکم انقلاب نیافتند. اما میراث خمینی(ره)، امروز با چالش‌های جدید و دشمنانی با حربه‌ها و قابلیت‌های متفاوتی مواجه است! لذا عقلاً و شرعاً لازم است برای حفظ انقلاب قوی شویم!

لازمه اعمال قدرت هر حکومتی، داشتن قدرت و برخورداری از فاکتور توانمندی حفظ دستاوردها و نِیل به سمت آرمان‌ها و اهداف والای ترسیم شده است. تاکیدات مکرر رهبرمعظم انقلاب در باب (لزوم قوی شدن) هم مؤید اهمیت ممتاز و لزوم تعیین کارویژه‌هایی برای دستیابی به قدرت در زمینه‌های مختلف و مورد نیاز کشور است.

جمهوری اسلامی اکنون در جایگاهی قرار دارد که علاوه بر مردم شریف ایران اسلامی، چشم امید مستضعفان و مظلومان و عدالتخواهان عالم هم بدان دوخته شده، فلذا لازم است با هوشمندی و فِراست، شرایط کسب قدرت فراهم و زمینه اعمال این اقتدار در سیطره عالم مهیا شود.

ابزار و لازمه رسیدن به این مهم، وحدت کلمه، ایمان بخدا و تقویت روحیه ظلم ستیزی و استکبارستیزی و نیز برگزیدن مسئولین و کارگزاران انقلابی و سپردن کار به کسانی است که با مولفه‌های اسلام ناب محمدی آشنا و معتقد به باور«ما می‌توانیم» باشند.

وجود برخی رجال سیاسی ساده لوح و به تعبیر امام خامنه‌ای (کوته بین) در بین مسئولین کشور که تنها راه پیشرفت را تَمسُک به فرهنگ غرب و دراز کردن دست بسوی اغیار، خصوصاً آمریکا می‌دانند، تا حد قابل توجهی از سرعت پیشرفت انقلاب کاسته و مکانیزم کسب قدرت را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کند.

یکی دیگر از عرصه‌های قدرت جمهوری اسلامی، کارزار اقتصادی است. امروز حربه دشمنان قسم خورده مردم ایران، اقتصاد و اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ایران است. تحریم فروش نفت خام ایران، تحریم‌های بانکی و ارزی، تحریم کشورهای واسط صادرات و واردات کالا به ایران و کاهش سطح همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی برخی کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های اقتصادی مشترک تنها بخشی از صف آرایی دشمنان ایران و در رأس آنها امریکا، در جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران است.

شعار سال99 نیز همچون سال گذشته با محوریت قراردادن موضوع تولید و اقتصاد و لزوم قوی شدن در این عرصه، (جهش تولید) نامگذاری شده است. عنوانی که برای تحقق آن نیازمند کار علمی و جهادی در عرصه متلاطم اقتصاد و بازار ایران هستیم!

هم اکنون کشور ایران با داشتن هفت درصد منابع جهان و تنها یک درصد از جمعیت دنیا، توانایی بالقوه مدیریت و تامین منابع لازم کشور و بهبود وضعیت معیشت مردم را دارد، اما نبود اولویت بندی و برنامه ریزی مناسب، ضعف بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، اعمال سیاست‌های سلیقه ای و حزبی در توزیع منابع مالی استان‌ها و نیز عدم اجرای کامل سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، از مهمترین دلایل عدم الفتح‌های دولت در جبهه جنگ اقتصادی است.

چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اقتصادی هرجا مدیری دارای دیدگاه منطبق با اصول انقلاب امام(ره)، جلودار و میدان دار بوده است، شاهد پیشرفت و شکسته شدن حصار تحریم‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها بوده‌ایم و هرجا عَنان کار کشور بدست غرب گراها و روشنفکرنماهای طرفدار سازش و مذاکره افتاده، چیزی جز فرصت سوزی و از دست رفتن ظرفیت‌های کشور و بروز بحران‌های درونی و تشدید تحریم‌های بیرونی نصیبمان نشده است!

به هرحال، فرمان «باید قوی شویم» امام خامنه ای، نسخه شفابخش و نقشه عملیات عبور از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیش روی انقلاب اسلامی است و لازم است بطور ویژه مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد تا به فضل الهی شاهد رفع مشکلات و کاستی‌ها و تحقق آرمان تشکیل تمدن نوین اسلامی در عالم باشیم.
انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان