۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری جشن عید مبعث با پیشینه‌ای ۹۴ ساله در قزوین
کد خبر: ۳۴۰۹۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۳ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت امنای امامزاده سلطان سید محمد(ع) بیان کرد

برگزاری جشن عید مبعث با پیشینه‌ای ۹۴ ساله در قزوین

عضو هیئت امنای آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع) بیان کرد: حدود ۹۴ سال است که عید مبعث رسول گرامی اسلام به صورت مفصل در این مکان مذهبی جشن گرفته می‌شود که این مراسم در سطح استان قزوین بسیار نمونه است.

برگزاری جشن عید مبعث با پیشینه‌ای ۹۴ ساله در قزوین

جلال امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های هیئت جامعه محمدی و امامزاده سلطان سید محمد(ع) قزوین به مناسبت عید مبعث اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا هم موجب قطع برنامه‌های این هیئت به مناسبت عید مبعث نشد.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده شب گذشته برنامه مفصلی با حضور مداح، سخنران و قاری قرآن در امامزاده سید محمد(ص) قزوین تهیه و آماده شد تا به صورت مجازی منتشر شود و این برنامه به منظور پخش به شبکه صدا و سیمای قزوین ارائه شد.

عضو هیئت امنای آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع) با اشاره به پیشینه تشکیل این هیئت بیان کرد: حدود 94 سال است که عید مبعث رسول گرامی اسلام به صورت مفصل در این مکان مذهبی جشن گرفته می‌شود که این مراسم در سطح قزوین بسیار نمونه است.

امینی تصریح کرد: این برنامه از گذشته تا به امروز به صورت مستمر هر سال در شب مبعث برگزار شده است و ادامه دارد بدین شکل که در شب مبعث در مسجد شهید ثالث قزوین و روز مبعث نیز در آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع) قزوین مراسم جشن با حضور خیل عظیم مشتاقان برپا می‌شود.

"مبعث" بزرگ‌ترین عید مسلمین جهان است

عضو هیئت امنای آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع) عنوان کرد: مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام در حقیقت بزرگ‌ترین عید مسلمین جهان است از این رو با توجه به اهمیت این روز مراسم باشکوهی با استقبال خوب مردم قزوین برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: نزدیک به یک قرن است که این مراسم توسط بزرگان و اجداد ما به صورت مفصل برگزار شده است ما هم باید این مسیر را تا ظهور منجی عالم بشریت امام زمام(عج) ادامه دهیم.

امینی تاکید کرد: جشن مبعث مدت‌هاست که در این مکان برقرار است و همواره تلاش داریم که این مراسم هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود و ما بتوانیم جوانان را ارشاد و ترغیب کنیم که در این برنامه‌ها حضور پررنگی داشته باشند زیرا پس از این؛ برنامه‌های مذهبی و جشن روز مبعث باید توسط همین جوانان تداوم پیدا کند.

عضو هیئت جامعه محمدی قزوین با اشاره به دیگر برنامه‌های این هیئت در طول سال گفت: در طول سال و در مناسبت‌های مذهبی برنامه‌های متعددی در مسجد شهید ثالث و امامزاده سلطان سید محمد(ع) برقرار است که از جمله آن برگزاری مراسم قرائت و تفسیر قرآن و مداحی در شب‌های ایام ماه مبارک رمضان و مراسم روضه خوانی در ایام ماه محرم است.

وی ادامه داد: برگزاری دعای ندبه و کمیل هم از دیگر برنامه‌های متداول در امامزاده سید محمد قزوین است، همچنین در شب تاسوعا طبق رسمی دیرینه اکثر هیئات قزوین برای انجام مراسم عزاداری به امامزاده سلطان سید محمد(ع) قزوین مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان قزوین در پایان بیان کرد: با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اولین مسجدی که دعای ندبه و اقامه نماز جماعت با هدف حفظ سلامتی مردم در آن تعطیل شد مسجد شهید ثالث بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان