۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دوخت ۳۰۰۰ لباس ضدکرونا ویژه کادر درمانی در استان قزوین+تصاویر
کد خبر: ۳۴۰۸۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۲:۴۳ ↗ لینک کوتاه

به همت پویش "مدافعان سلامت" بانوان قزوینی صورت گرفت؛

دوخت ۳۰۰۰ لباس ضدکرونا ویژه کادر درمانی در استان قزوین+تصاویر

رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین گفت: در «پویش دوخت لباس‌های ضد ویروس کرونا ویژه مدافعان سلامت» ۸۰ نفر از شهرستان‌های تاکستان، البرز، آبیک و قزوین مشارکت داشتند که تاکنون ۳۰۰۰ عدد لباس دوخته شده است.

دوخت ۳۰۰۰ لباس ضدکرونا ویژه کادر درمانی در استان قزوین+تصاویر

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ «پویش دوخت لباس‌های ضد ویروس کرونا ویژه مدافعان سلامت» با مشارکت بانوان قزوینی برگزار می‌شود تا در این روزهای حساس به مدافعان سلامت و کادر درمانی یاری برسانند.

فاطمه غفوری رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در این باره اظهار کرد: ایده‌ی اولیه‌ی پویش مدافعان سلامت در کانون زنان بازرگان استان قزوین ارائه شد و به تدریج به صورت گسترده‌تری مطرح شد.

وی با بیان اینکه پویش از 17 اسفندماه آغاز شد، تصریح کرد: پس از انتشار فراخوان در 17 اسفند با استقبال خوبی مواجه شدیم، هدف ما این بود که رایزنی‌هایی در سطح استان انجام داده و نیاز استان را تامین کنیم. این پویش را به اطلاع کانون‌های سایر استان‌ها نیز رساندیم و قزوین اولین استانی بود که این پویش را شروع کرد.

این بانوی کارآفرین عنوان کرد: برخی اعضای کانون مانند کارگاه‌های تولیدی در این شرایط دچار رکود شده بودند و ما در اجرای این پویش از ظرفیت کارگاه‌های تولیدی و خیاطی استفاده کردیم، با توجه به شرایط متفاوت افراد برخی با دستمزد و عده‌ای نیز بدون دستمزد و برای رضای خدا در این امر مشارکت دارند.

رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین تشریح کرد: برخی به صورت فردی و برخی در قالب کارگاه‌ها در این پویش مشارکت دارند، سفارش‌ها دریافت شد و افراد و کارگاه‌ها با توجه به ظرفیتی که داشتند تولید را بر عهده گرفتند که تاکنون 3000 عدد لباس دوخته شده است.

وی با اشاره به مشارکت بانوانی از نقاط مختلف استان قزوین در پویش مدافعان سلامت ابراز کرد: در این پویش 80 نفر از شهرستان‌های تاکستان، البرز، آبیک و قزوین مشارکت داشتند، هم استانی‌هایمان از شهر محمدیه نیز اعلام آمادگی کردند که منتظر دریافت کار جدید هستیم تا آن‌ها نیز به این پویش اضافه شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دغدغه‌ی اصلی ما تامین نیاز بیمارستان‌های قزوین است و در این راستان در حال رایزنی با استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌ها هستیم. پویش مدافعان سلامت فروشنده‌ی این اقلام نیست و تنها تولید را بر عهده دارد، تلاش ما این است که هر چه سریع‌تر اقلام را به شبکه‌ی توزیع تحویل دهیم تا به دست کادر درمان برسد.

رئيس کانون زنان بازرگان بیان کرد: همچنین مردم می‌توانند به شماره حساب‌هایی که توسط استانداری اعلام می‌شود کمک‌های نقدی خود را واریز کنند، تا این کمک‌ها تجمیع شوند و به صورت متمرکز صرف تولید لباس و ماسک شود.

وی ادامه داد: افراد دارای چرخ خیاطی و سردوز صنعتی می‌توانند به پویش بپیوندند، ما افراد را بنا به شرایطشان تفکیک کرده و کار را میان آن‌ها تقسیم می‌کنیم. ترجیح ما بر این است که افراد در کارگاه‌ها تجمع نکنند و در گروه‌های دو یا سه نفره در کارگاه‌های کوچک و یا در منازلشان مشغول به کار باشند.

غفوری در پایان تصریح کرد: اکنون ظرفیت دوخت هزار لباس و 20 هزار ماسک را به صورت روزانه داریم و برای افزایش این ظرفیت در حال رایزنی هستیم. پویش مدافعان سلامت آمادگی خود برای همکاری با دستگاه‌های مختلف و افزایش این ظرفیت را اعلام می‌کند.
انتهای پیام/۵۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان