۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نواقص تدریس مجازی معلمان شناسایی و رفع می‌شود/ پرداخت ۶۰درصد هزینه سرویس مدارس قانونی است
کد خبر: ۳۴۰۸۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان قزوین:

نواقص تدریس مجازی معلمان شناسایی و رفع می‌شود/ پرداخت ۶۰درصد هزینه سرویس مدارس قانونی است

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: برای رفع مشکلات و نواقص موجود در مسیر آموزش از طریق فضای مجازی، در حال رصد بوده و گروه تحلیل محتوا و گروه‌های آموزشی نیز آموزش‌های لازم را به معلمان ارائه می‌دهند.

نواقص تدریس مجازی معلمان شناسایی و رفع می‌شود/ پرداخت ۶۰درصد هزینه سرویس مدارس قانونی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ به دنبال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، آموزش دانش‌آموزان با تدبیر مسئولان از طریق فضای مجازی انجام می‌شود که این امر نیز با نارسایی‌هایی همراه بوده و خالی از اشکال نیست.

انتقال مطالب آموزشی از طریق معلمان در فضای مجازی، والدین و دانش‌آموزان را با مشکلاتی مواجه ساخته که در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین خواستار پیگیری موضوع شدند.

برای همین منظور مصاحبه‌ای با رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین انجام شده است.

روح الله مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ارائه آموزش از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اولین تجربه ما بوده و بدون شک در تجربه نخست، هر کاری با نواقصی نیز مواجه خواهد بود.

وی افزود: برای رفع مشکلات و نواقص موجود در حال رصد بوده و گروه تحلیل محتوا و گروه‌های آموزشی نیز آموزش‌های لازم را به معلمان ارائه می‌دهند.

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمان به صورت خودجوش و متعهدانه اقدام به آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی و از طریق پیام رسان‌های مختلف کردند که البته این کار صد در صد دچار نواقصی است که دلیل آن نیز نداشتن تجربه معلمان برای انتقال آموزش از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها است.

وی عنوان کرد: برای رفع این مشکل و آموزش شیوه‌ها و راهکارهای مناسب انتقال آموزش به دانش‌آموزان، آموزش دهی معلمان از طریق فضای مجازی انجام می‌شود؛ یعنی آموزش و پرورش ناحیه دو گروهی تشکیل داده و به معلمین دروس مختلف آموزش‌های لازم را برای ارائه مطالب به شیوه مطلوب در فضای مجازی ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی سامانه "صدای مشاور" ویژه خانواده‌ها

این مقام مسئول بیان کرد: از آنجا که ممکن است تعطیلی مدارس تا فروردین ماه هم ادامه پیدا کند لذا ما نمی‌خواهیم دانش‌آموزان از چرخه آموزش دور شوند زیرا آموزش، تعطیل شدنی نیست و از سویی امکان دارد دانش‌آموزان، اوقات فراغت را به جای درس خواندن به امور دیگر بپردازند و دچار رخوت و کسالت شوند.

مومنی گفت: در این راستا آموزش و پرورش در صدد آماده کردن بستری است که اجرای امور پرورشی و آموزشی با شیوه‌های مجازی به صورت اصولی انجام شود.

وی توضیح داد: شاید برخی معلمان که اکنون در فضای مجازی مشغول تدریس به دانش‎آموزان هستند برای نخستین بار است که اقدام به این امر کردند و چه بسا تاکنون از طریق فضای مجازی، ارتباط تصویری و یا پیامکی و به صورت آموزشی و نوشتاری از طریق فضای مجازی با دانش‌آموزان خود نداشته است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی از طریق معلمان، آموزش مکمل بوده و آموزش‌هایی که از طریق شبکه آموزش و شبکه چهار انجام می شوند جزو آموزش‌های رسمی هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: آموزش‌هایی که معلمان انجام می‌دهند به صورت مکمل بوده یعنی کمک کننده و تقویت کننده و فوق برنامه است و کارهای نهایی محسوب نمی‌شود لذا خانواده‌ها از آزمون‌های مجازی معلمان، استرس نداشته باشند.

این مقام مسئول گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز، امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای قزوین به پرسش‌ خانواده‌ها و دانش آموزان پیرامون مباحث مختلف پاسخ خواهد داد.

وی عنوان کرد: شرایط کنونی به گونه‌ای است که نیاز به همت جهادی همه مردم برای گذر از این بحران دارد، همچنان که کادر پزشکی و پرستاران اکنون در بیمارستان‎ها با از خودگذشتگی مشغول ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی بوده و سنگر را خالی نکردند خانواده‌ها هم باید در زمینه آموزش فرزندانشان همراهی و همکاری و همت بیشتری با معلمان داشته باشند.

مومنی بیان کرد: برای پاسخ به سوالات والدین و دانش‌آموزان صدای مشاور در سایت آموزش و پرورش به آدرس caspian.medu.ir فعال است و شماره تلفن‌هایی مشخص شده تا چنانچه سوالی در زمینه نارسایی مباحث آموزشی معلمان در فضای مجازی و یا موضوعات دیگر داشته و یا به مشاوره تحصیلی نیاز دارند با مشاورین ما تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: مشاوران در طی روز از طریق صدای مشاور پاسخگوی سوال اولیا و خانواده و دانش‌آموزان هستند ضمن اینکه موارد مطرح شده را پیگیری خواهند کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین ابراز کرد: ما فقط به دنبال آن هستیم که در ایام تعطیلی مدارس چرخه آموزش قطع و دانش آموز از پروسه آموزشی دور نشود.

مومنی گفت: پویش "هر خانه یک کلاس درس" نیز در همین راستا راه‌اندازی شده است چراکه خانواده‌ها نگران بودند که مبادا با تعطیلی مدارس افت آموزشی برای دانش‌آموزان پیش آید.

گذر از بحران کرونا نیازمند همت همگانی است

وی در ادامه گفت: نارضایتی برخی دانش‌آموزان و اولیا هم در زمینه آموزش در فضای مجازی بخشی به دلیل نارسایی در اطلاع‌رسانی و بخشی به دلیل عدم تسلط برخی معلمان به گوشی و فضای مجازی است ضمن اینکه برخی از معلمان هدفشان از گرفتن آزمون، راستی آزمایی است که آیا دانش‌آموز پیگیر مباحث آموزشی بوده یا نه.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم با رفع نواقص موجود و همچنین با همراهی اولیا و دانش‌آموزان بتوانیم به خوبی از این بحران عبور کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد گلایه اولیای دانش‌آموزان مبنی برپرداخت 60 درصد هزینه سرویس مدارس علی رغم تعطیلی مدارس گفت: این مصوبه کارگروه ماده ۱۸ است که در این کارگروه، پیمانکاران و نماینده سرویس مدارس، رئیس انجمن اولیا و مربیان و دیگر عوامل دخیل در سرویس مدارس حضور دارند که در این جلسه مقرر شد 60 درصد هزینه سرویس مدارس از سوی خانواده‌ها پرداخت شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در مورد هزینه سرویس مدارس در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در صورت تعطیلی مدارس نیز بعدا تصمیم گرفته خواهد شد.

مومنی بیان کرد: رانندگان سرویس با مدارس قرارداد بستند تا در دوران تحصیل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را انجام دهند لذا از پذیرش سرویس شرکت یا سایر کارها امتناع کردند؛ اما اکنون با پیش آمدن بحران کرونا معیشت این افراد با چالش مواجه شده است.

این مقام مسئول گفت: شیوع بیماری کرونا یک حادثه غیر قابل پیش بینی بود و با بروز این مشکل نمی‌توانیم نسبت به شرایط رانندگان سرویس بی‌تفاوت باشیم لذا با درنظر گرفتن همه جوانب این تصمیم اتخاذ شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان