۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شرکت در مراسم چهارشنبه‌سوری امکان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد/ مردم هشدارها را جدی بگیرند
کد خبر: ۳۴۰۸۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

شرکت در مراسم چهارشنبه‌سوری امکان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد/ مردم هشدارها را جدی بگیرند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: خرید و فروش مواد محترقه و تجمع در چهارشنبه سوری، امکان ابتلا به ویروس کرونا را افزایش داده و با توجه به آلوده بودن فضای بیمارستان ممکن است افراد مجروح در آنجا به کرونا مبتلا شوند.

شرکت در مراسم چهارشنبه‌سوری امکان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد/ مردم هشدارها را جدی بگیرند

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وضعیت قزوین در چهارشنبه سوری اظهار کرد: باید توجه داشت که چهارشنبه آخر سال امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و درکنار پابرجا بودن خطرات مواد محترقه، مواد منفجره و آتش، شرایط ویژه ویروس کرونا در کشور و استان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به همزمانی شیوع ویروس کرونا با چهارشنبه سوری هشدار ما به شهروندان این است که تحت هیچ شرایطی از مواد محترقه، منفجره و آتش استفاده نکرده و هشدارها را به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: ضمن غیرایمن و غیر استاندارد بودن ساخت مواد محترقه توسط افراد سودجو و منفعت طلب و به دنبال آن احتمال آسیب جانی و مالی برای افراد، امکان انتقال ویروس توسط جابه‌جایی این مواد وجود دارد و خرید و فروش آن‌ها و همچنین تجمع افراد در یک مکان عامل انتشار و انتقال ویروس کرونا خواهد شد.

ریشه کنی ویروس کرونا با عمل به شعار "در خانه می‌مانیم" 

وی عنوان کرد: باتوجه به حجم بالای مراجعات به بیمارستان‌ها و آلودگی آن مکان‌ها به ویروس کرونا و مشغولی کادر پزشکی به طبابت این بیماری، درصورت بروز حادثه در چهارشنبه سوری این احتمال وجود دارد که افراد زخمی در بیمارستان به کرونا مبتلا و مشکلات حاد شود که در نتیجه بار مضاعفی برای کادر درمان ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این برهه از زمان تاکید می‌شود در خانه مانده و توصیه‌های مسئولین که از طریق رسانه‌های ملی و استانی پخش می‌شود جدی گرفته شده و از حضور در مکان‌های پرجمعیت و ازدحام جهت شرکت در مراسم چهارشنبه سوری خود داری شود.

وی در پایان گفت: ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمام شهروندان، امیدواریم با عمل به شعار در خانه می‌مانیم شر این ویروس منحوس از کشور ما ریشه کن شود.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان