۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی «پویش نذر سلامت و خدمت» در راستای مقابله با کرونا
کد خبر: ۳۴۰۸۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین خبر داد

راه‌اندازی «پویش نذر سلامت و خدمت» در راستای مقابله با کرونا

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مورد کمک به پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا گفت: نذورات مردمی و خیرین در پویش نذر سلامت بصورت متمرکز تجمیع شود.

راه‌اندازی «پویش نذر سلامت و خدمت» در راستای مقابله با کرونا
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مریم بیدخام در دومین جلسه کمیته اجتماعی مقابله با کرونا که در سالن جلسات معاون سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، بر ضرورت تجمیع کمک‌های مردمی تاکید کرد.
 
وی افزود: بهتر است کمک‌ها و نذورات مردم به صورت متمرکز چه به‌صورت نقدی و چه به‌صورت غیرنقدی در زمینه کمک به پیشگیری و درمان مقابله با کرونا صرف شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه به ضرورت مشارکت خیران به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همکاری همگانی مردم و خیریه‌ها برای دستیابی به نتایج بهتر اشاره کرد.

وی اضافه کرد: هماهنگی بین مردم خیر و خیریه‌های استان با دانشگاه علوم پزشکی باعث می‌شود تا نیات آنان بهتر محقق شده و از پراکنده کاری نیز جلوگیری شود.

بیدخام‌ با بیان اینکه نذورات مردم می‌تواند به صورت نقدی به شماره حساب دانشگاه علوم پزشکی قزوین که به همین منظور پیش بینی شده واریز شود، تصریح کرد: این وجوه برای تهیه تجهیزات، اقلام پزشکی و ملزومات پیشگیرانه از بیماری کرونا جهت کمک به درمان بیماران مصرف می‌شود.

ضرورت متمرکز شدن کمک‌های مردمی برای مقابله با کرونا

این مقام مسئول با درخواست از خیران قزوینی جهت مشارکت در این پویش مردمی افزود: قزوین با قدمت تاریخی و فرهنگی از نظر تعداد خیران و اقدام‌های خیرخواهانه همواره پیشگام بوده و در این شرایط بحرانی شیوع کرونا چنانچه خیران نذر خود را به سمت مراقبت از سلامت شهروندان و کمک به درمان ببرند می‌تواند موثرتر واقع شوند.

وی بیان کرد: به جهت ساماندهی پویش نذر خدمت بهتر است که  تمامی تولید کنندگانی که بصورت داوطلبانه تمایل به دوخت ماسک و گان دارند زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی  و با محوریت خانه مشارکت مردم در سلامت به عنوان نماینده سازمان‌های مردم نهاد اقدام کنند.

بیدخام با تاکید بر اینکه تولیدات بایستی مطابق با استانداردهای مورد تایید دانشگاه علوم‌پزشکی باشد؛ اظهار کرد: به منظور تهیه ماسک و گان مطابق با استانداردهای لازم،  تمامی اقلام مورد نیاز از جمله پارچه مخصوص توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در خصوص پویش نذر خدمت عنوان کرد:  ضروری است با تشکیل گروهی در فضای مجازی افراد داوطلب در حوزه‌های مختلف بتوانند خدمات خود را ارائه کنند. ‌

بیدخام افزود: این خدمات عام بوده و شامل خدمات مشاوره مددکاری جهت بیماران مبتلا، مشارکت در ضدعفونی کردن، گندزدایی معابر و مراکز عمومی، دوخت ماسک و گان، تهیه غذا برای کادر درمان، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی برای خانواده‌های آسیب پذیر جامعه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن دعوت از افراد شاخص و چهره‌های مختلف در رشته‌های، فرهنگی، علمی، اجتماعی، ورزشی، هنری جهت مشارکت در این پویش از آنها خواست که با تهیه فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای در فضای مجازی و دعوت شهروندان به پویش نذر سلامت و‌ نذر خدمت به این پویش ملحق شوند.

بیدخام ضمن تاکید بر ضرورت حضور مردم در خانه‌های خود و پرهیز از حضور در اماکن و مراکز خرید گفت: از اصناف و‌اتحادیه‌ها انتظار می رود در شرایط بحرانی کنونی و به منظور کاهش حضور و ازدحام مردم در مراکز خرید و فروشگاه‌ها به صورت داوطلبانه مغازه‌های خود را تعطیل کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان