۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین اجرای طرح "دست‌های مهربانی" در قزوین/ مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود
کد خبر: ۳۴۰۷۹۷ نویسنده: حجت الاسلام مصطفی مجیدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان در مصاحبه با صبح قزوین خبرداد

اجرای طرح "دست‌های مهربانی" در قزوین/ مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ایام نوروز هر سال در قالب طرح آرامش بهاری فعالیت‌های پررنگی در سطح بقاع متبرکه استان اجرا می‌شد؛ اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

اجرای طرح "دست‌های مهربانی" در قزوین/ مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود

حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های اوقاف قزوین در آستانه سال نو اظهار کرد: سازمان اوقاف در پایان هر سال در دو حوزه بقاع متبرکه و دستگیری از افراد نیازمند و اشخاص بی بضاعت جامعه حضور فعالانه‌ای داشته و برنامه‌هایی را در این راستا عملیاتی می‌کرد.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی و با توجه به شیوع بیماری کرونا، معیشت خانواده‌های بی‌بضاعت سخت‌تر شده است؛ لذا امسال طرح "دست‌های مهربانی" و دستگیری از افراد نیازمند را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته همراه با حفظ کرامت انسانی خانواده‌ها و با کمترین اطلاع رسانی انجام دادیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با همت امنای بقاع متبرکه افراد بی‌بضاعت پیرامون بقاع متبرکه شناسایی شده و از محل موقوفات متصرفی استان حدود هزار شخص نیازمند مورد حمایت قرار گرفتند؛ همچنین از محل موقوفات غیرمتصرفی نیز قریب ۵۰۰ خانواده را تحت پوشش قرار دادیم.

کمک 400 میلیون تومانی به افراد نیازمند در قزوین

وی عنوان کرد: در قالب اجرای طرح دست‌های مهربانی در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند سطح استان کمک شده که این کمک‌ها هم به صورت نقدی و کارت هدیه و هم به صورت بسته‌های اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و لباس، کفش و موادغذایی است.

مجیدی بیان کرد: در حوزه بقاع متبرکه نیز با توجه به تصمیمات ستاد کرونای استان و کشور و ابلاغیه‌های سازمانی، مراسم سال تحویل در بقاع متبرکه استان برگزار نمی‌شود.

وی ابراز کرد: ایام نوروز هر سال در قالب طرح آرامش بهاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پررنگی در سطح بقاع متبرکه استان اجرا می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ابلاغیه سازمان اوقاف، مراسم سال تحویل و پنجشنبه آخر سال تعطیل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: در روز اول فروردین همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) برنامه ویژه تحویل سال نو در صدا و سیمای قزوین پخش می‌شود که به همین منظور بناست در بقاع متبرکه و به ویژه امامزاده حسین(ع) قزوین فضایی را برای اجرای این برنامه فراهم کنیم که خاطره مردم را زنده کند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم نمی‌توانند در بقاع متبرکه حضور پیدا کنند اما مراسم دعا خوانی و تحویل سال و دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی را در دلِ برنامه سال تحویل صدا و سیمای قزوین در کنار بقعه امامزاده حسین(ع) خواهیم داشت و مردم را به صورت مجازی به زیارت امامزاده حسین(ع) خواهیم برد.

مجیدی در پایان گفت: با وجود تعطیل بودن بقاع متبرکه اما در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این اماکن مذهبی هر روز به صورت متناوب ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان