۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۲۴هزار ماسک برای توزیع بین نیازمندان قزوینی تولید می‌شود/ قرارگاه جهادی شهدای روحانیت پیشتاز خدمت‌رسانی
کد خبر: ۳۴۰۷۸۵ نویسنده: حجت‌الاسلام علی‌اصغر رضائی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه استان:

۲۴هزار ماسک برای توزیع بین نیازمندان قزوینی تولید می‌شود/ قرارگاه جهادی شهدای روحانیت پیشتاز خدمت‌رسانی

مسئول قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین گفت: فعالیت روحانیون و طلاب قرارگاه شهدای روحانیت تا کنون شامل ضدعفونی کردن معابر، سطح شهر، خودپردازها و بعضاً مغازه‌ها به مدت شش شب بوده‌است.

۲۴هزار ماسک برای توزیع بین نیازمندان قزوینی تولید می‌شود/ قرارگاه جهادی شهدای روحانیت پیشتاز خدمت‌رسانی

حجت‌الاسلام علی‌اصغر رضائی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ درباره‌ی فعالیت‌های قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه‌ی علمیه‌ی استان قزوین اظهار کرد: این قرارگاه جهادی، با یاری خداوند متعال، عنایات حضرت بقیه الله(عج) و همچنین پشتیبانی مدیریت حوزه علمیه استان قزوین حجت الاسلام سبحانی‌نیا، به منظور حضور به موقع و اثرگذار در همه عرصه‌های اجتماعیِ مورد نیاز جامعه، کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: قرارگاه شهدای روحانیت توانسته است با استفاده از ظرفیت‌های این قرارگاه در حوادث و رویدادهای اجتماعی مانند سیل، زلزله، سازندگی و محرومیت زدایی به مردم خدمت رسانی کند.

این مقام مسئول افزود: اکنون بیشترین مسئله‌ی مطرح روز شیوع ویروس کرونا است، متأسفانه به دلایل مختلف مدیریت درستی در فضای جامعه برای پیشگیری و درمان این ویروس انجام نمی‌شود به همین منظور قرارگاه جهادی شهدای روحانیت از 12 اسفندماه سال جاری برای مبارزه یا این ویروس فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

مسئول قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین اذعان کرد: فعالیت روحانیون و طلاب قرارگاه شهدای روحانیت تاکنون شامل ضدعفونی کردن معابر، سطح شهر، خودپردازها و بعضاً مغازه‌ها به مدت شش شب بوده‌است.

وی ادامه داد: طلاب جهادی قرارگاه شهدای روحانیت هر شب چهار گروه در خیابان‌هایی میرعماد، نادری، سبزه میدان، سعدی، نظام وفا، عبیدزاکانی، چهارراه دادگستری، دروازه رشت تا بازار، ولیعصرتا سبزه میدان و خیابان مولوی به سمت انصاری و پیغمبریه مشغول فعالیت بودند.

این مقام مسئول ابراز کرد: از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه، قربانی کردن گوسفند به منظور دفع بلا و بیماری از کشور و توزیع گوشت آن به مستمندان بوده است.

وی گفت: محتویات بسته‌‌های توزیع شده توسط قرارگاه جهادی شهدای روحانیت شامل گوشت قربانی به همراه محلول ضدعفونی، حرز امام جواد (ع)، دستکش و نشریه معرفتی بود که توسط روحانیون محلات راه آهن، کوثر، سعدی به 40 نیازمند توزیع شد البته قرارگاه درنظر دارد تا طرح اهدا و توزیع بسته‌های حمایتی را ادامه دهد.

معاونت آموزش حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های قرارگاه جهادی شهدای روحانیت که با استقبال مردم همراه شد، می‌‌توان به حضور چند روحانی در معابر و پیاده‌روهای مناطق مختلف و انجام عملیات ضدعفونی کردن دست مردم، اهدای دستکش، حرز امام جواد (ع) و نشریه معرفتی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: قرارگاه جهادی شهدای روحانیت با همکاری مدیر حوزه‌ی علمیه در 15 اسفندماه امسال طی برگزاری مراسمی در مرکز بهداشت سپه با اهدای گل و هدیه به پزشکان و پرستاران از این جهادگران که مخلصانه در این روزهای سخت خدمت‌گزار مردم هستند تقدیر و تشکر کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به شرایط کنونی و کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک، قرارگاه جهادی شهدای روحانیت اقدام به تولید ماسک کرده و از 21 اسفندماه ماسک در خط تولید قرار گرفته‌است و ما در تلاشیم تا 24 هزار ماسک تولید شده را در سطح شهر توزیع کنیم.

وی ادامه داد: مرکز خدمات حوزه علمیه استان با در اختیار گذاشتن مکان خیاطی و نیروهای خیاطِ آموزش دیده به صورت جهادی در تولید ماسک در انجام این عمل زیبا همگام با قرارگاه برای خدمت به مردم و توزیع ماسک بین افراد نیازمند گام برداشت.

رضایی تصریح کرد: اقدامات کنونی قرارگاه بیشتر در حوزه‌ی آموزش‌های بهداشتی و ضدعفونی‌سازی است تا در صورت نیاز طلاب و روحانیون آموزش دیده بتوانند در کنار کادر درمانی برای خدمت به مردم حاضر شوند.

وی گفت: تاکنون شش نفر از روحانیونِ آموزش دیده در ایستگاه‌های بهداشتی سطح شهر با حضور مستمر و روزانه مباحث بهداشتی، آرامش روانی و دستورهای دینی مرتبط با شرایط کنونی را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مسئول قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: درخواست ما از هموطنان رعایت اصول بهداشتی همراه با تضرع در مقابل خدای سبحان و دعا و ذکر و همچنین توسل به اهل بیت(ع) است چرا خداوند سبحان و ائمه(ع) همیشه یاری رسان ما در بلایای مختلف هستند.

وی در پایان گفت: تلاوت دعای نور که هدیه‌ی حضرت زهرای اطهر(س) به حضرت سلمان(ع) است باید در رأس همه‌ی اذکار و اوراد قرار گیرد تا به لطف خدا این بیماری با کمترین هزینه از این کشور و تمام انسان‌ها رخت بربندد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان