۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تعطیلی تمام خطوط اتوبوسرانی در قزوین/ کلیه فعالیت‌های گردشگری و سیاحتی به‌ویژه آبگرم‌ها تعطیل شد
کد خبر: ۳۴۰۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اعلام کرد

تعطیلی تمام خطوط اتوبوسرانی در قزوین/ کلیه فعالیت‌های گردشگری و سیاحتی به‌ویژه آبگرم‌ها تعطیل شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از روز شنبه کلیه خطوط اتوبوسرانی تعطیل شده و لازم است با همکاری اصناف، فروشگاه‌های غیرضرور و بازار نیز تعطیل شوند.

تعطیلی تمام خطوط اتوبوسرانی در قزوین/ کلیه فعالیت‌های گردشگری و سیاحتی به‌ویژه آبگرم‌ها تعطیل شد

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کرونا اظهار کرد: جلسه نشست پیشگیری و مقابله با کرونا طی روزهای گذشته و در چندین جلسه به ریاست استاندار و با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل و به مصوباتی منجر شده است.

وی ادامه داد: خطر بیماری کرونا و شیوع آن جدی بوده و ما به همراهی مردم نیاز داریم، همه باید کمک کنیم زیرا کنترل ویروس جز با در خانه نشستن و جلوگیری از ترددهای غیرضرور در شهر ممکن نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اذعان کرد: در نشست این ستاد مصوب شد که از امروز (شنبه) کلیه خطوط اتوبوسرانی تعطیل شده و هیچ گونه جابجایی مسافر با اتوبوس نخواهیم داشت.

وی افزود: همچنین 50 درصد کارکنان بصورت دور کاری و شیفتی به فعالیت ادامه می‌دهند و باید مدیران برای این کار برنامه ریزی کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: کلیه فعالیت‌های گردشگری، سیاحتی و مسافرتی به‌ویژه آبگرم‌ها تعطیل شده و در این مکان‌ها هیچ گونه مسافر و گردشگری پذیرش نمی‌شود.

لزوم تعطیلی اصناف به جز عرضه‌کنندگان نیازهای روزمره و عمومی

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه بازار از جمله مکان‌های پرتجمع است از بازاریان و اصناف درخواست همکاری داریم، لازم است مجموعه‌هایی که نیاز روزمره و عمومی را تامین می‌کنند به فعالیت ادامه داده اما فروشگاه‌هایی از قبیل پوشاک و کفش که خرید از آن‌ها ضرورت ندارد و می‌توان در روزهای آینده نیز موارد مورد، نیاز از آن‌ها را تامین کرد، تعطیل شوند.

حبیبی افزود: همچنین لازم است فروشگاه‌های بزرگ که تجمع در آن‌ها زیاد است از ساعت هشت صبح تا شش بعدازظهر فعال باشند تا تجمع در آن‌ها کاهش پیدا کند؛ توقع ما همکاری همه افراد و اصناف است تا نیاز به تصمیم جدی‌تر نداشته باشیم.

وی بیان کرد: بنگاه‌های معاملاتی باید از هرگونه انعقاد قرارداد بویژه از طریق استان‌هایی که تعداد مبتلایان در آن‌ها بالا بوده و کانون بیماری به شمار می‌آیند خودداری کنند و این مصوبه از طریق سازمان صمت و اتاق اصناف ابلاغ می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین درباره کنترل مبادی ورودی ابراز کرد: کنترل مبادی ورودی استان به طو جدی درحال انجام است و نیروی انتظامی، هلال احمر، معاونت بهداشت و میراث فرهنگی در این مکان‌ها بویژه ورودی‌های قم، تهران، اراک و گیلان حضور پیدا کرده و با کنترل جدی از ورود افراد مشکوک به استان جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان