۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اختصاص داروخانه‌ای ویژه بیماران مبتلا به کرونا در قزوین/ داروی بیماران بستری در بیمارستان رایگان است
کد خبر: ۳۴۰۷۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

اختصاص داروخانه‌ای ویژه بیماران مبتلا به کرونا در قزوین/ داروی بیماران بستری در بیمارستان رایگان است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با تمهیداتی که از طرف وزارت بهداشت صورت گرفته از هفته آینده دارو به مقدار کافی به استان می‌رسد و یک داروخانه دیگر برای بیماران سرپایی درنظر گرفته می‌شود.

اختصاص داروخانه‌ای ویژه بیماران مبتلا به کرونا در قزوین/ داروی بیماران بستری در بیمارستان رایگان است

دکتر پیمان نامدار درگفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره مشکل کمبود دارو در استان قزوین اظهار کرد: طی چند روز گذشته به یک داروخانه منتخب دارو داده شد اما خوشبختانه با تمهیداتی که از طرف وزارت بهداشت صورت گرفته از هفته آینده دارو به مقدار کافی به دست استان می‌رسد و یک داروخانه دیگر برای بیماران سرپایی درنظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون توسط سیستم بهداشتی و درمانی برای تمام بیماران بستری در بیمارستان‌های استان داروی رایگان درحال پخش است.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنین برای 12 مرکز غربالگری 16 ساعته بهداشت که در سطح استان وجود دارد نیز دارو توزیع شده و درصورت منطبق بودن علایم بیماری و پاراکلینیکی با کرونا، دارو در اختیار بیماران قرار گرفته می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تاکید بر تامین داروی بیماران مبتلا به کووید 19 گفت: به‌زودی دارو به مقدار فراوان در سطح استان توزیع می‌شود، البته اکنون نیز نباید بیماران دغدغه داشته باشند؛ چرا که علی‌رغم کمبودهای موجود طی روزهای گذشته دارو به دست بیماران رسیده است.

وی ابراز کرد: باتوجه به اینکه این دارو خاص بوده و باید با دقت تجویز شود، صرفا متخصصین عفونی، داخلی، فوق تخصص ریه و متخصصین طب اورژانس فقط می‌توانند آن را تجویز می‌کنند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان