۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دستکش و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های آبیک موجود است/ ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی
کد خبر: ۳۴۰۷۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

فرماندار آبیک:

دستکش و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های آبیک موجود است/ ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی

فرماندار شهرستان آبیک با اعلام وجود دستکش و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های آبیک، از ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی به شهرستان و تعطیلی آرامستان‌ها خبر داد.

دستکش و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های آبیک موجود است/ ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ شهرام احمدپور در جلسه ستاد مبارزه با کرونا با اعلام اینکه باید ابتلا به بیماری کرونا برای افرادی که هنوز آن را جدی نگرفته‌اند تبیین شود، اظهار کرد: در این خصوص جلسات متعدد برگزار شده و مسئولان شهرستان با تمام توان تلاش می‌کنند و بر اساس نظر شورای تامین شهرستان مصوبات خوبی نیز داریم که اجرایی می‌شود.

وی در خصوص دسترسی مردم به دستکش، ژل و مواد ضدعفونی کننده گفت: این اقلام بین داروخانه‌ها توزیع شده و طبق روال طی مراحل بعد نیز توزیع خواهد شد و مردم می‌توانند تهیه و استفاده نمایند اما در خصوص ماسک باید گفت که تعداد ماسک تولیدی کارخانجات استان حتی کفاف نیاز بیمارستان‌های استان قزوین را نمی‌دهد و به همین جهت ماسک برای عرضه در داروخانه‌ها وجود ندارد و مردم می‌توانند خودشان با پارچه ماسک دست ساز تولید و استفاده کنند.

فرماندار شهرستان آبیک گفت: از مردم تقاضا داریم در مراسم چهارشنبه آخر سال در خانه‌های خودشان بمانند که هم از ابتلا به کرونا و هم از حوادث احتمالی جلوگیری شود زیرا با وجود ظرفیت کم بیمارستان‌های شهرستان و شرایط بحرانی، امکان پذیرش افراد حادثه دیده هم سخت بوده و هم امکان ابتلا به کرونا با ورود به بیمارستان وجود دارد.

مردم به آرامستان‌ها مراجعه نکنند

وی در ادامه با بیان اینکه اجازه ورود افراد غیربومی به شهرستان را نخواهیم داد، تاکید کرد: طبق مصوبه شورای تامین از ورود ماشین‌های با پلاک غیر از آبیک بویژه استان‌های آلوده همچون استان البرز به آبیک جلوگیری می‌شود و نیروی انتظامی در این زمینه ممنوعیت و محدودیت‌ها را اعمال خواهد کرد و شورای تامین با قاطعیت از نیروهای انتظامی حمایت خواهد کرد.

احمدپور با بیان اینکه موضوع انتقال ویروس جدی است؛ افزود: به همین جهت آرامستان‌ها در این هفته و در هفته‌ی بعد تعطیل خواهد بود و مردم به آرامستان‌ها مراجعه نکنند.

فرماندار آبیک تصریح کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا، نیروگاه شهید رجایی برای تهیه و توزیع ٢٠هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده اعلام آمادگی کرده که به زودی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این ایام و با توجه مشکلات پیش آمده برای مردم دستگاه‌های خدمت رسان حق دریافت هزینه آب، برق، گاز و تلفن را تا پایان اردیبهشت ماه نخواهند داشت و عوارض شهرداری نیز تا پایان اردیبهشت سال ٩٩ با نرخ سال ٩٨ محاسبه می‌شود. 

این مقام مسئول افزود: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، امروز ۴۰ کارتن دستکش تحویل گرفته شد که ٢٠ کارتن به داروخانه‌ها، ١٠ کارتن به بیمارستان‌ها و ١٠ کارتن به ادارات خدمت رسان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه چهار گاوداری در شهرستان آبیک، در تأمین مواد ضدعفونی شهرستان همکاری داشته‌اند؛ اظهار کرد: شرکت نوآور ارتباط صنعت نیز 1300 محلول رایگان ضدعفونی کننده را به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان تحویل داده و قرار است در آستانه نوروز تعدادی سبد غذایی نیز اهدا کند.

فرماندار شهرستان آبیک از اعلام آمادگی پایگاه هوانیروز آبیک برای ضدعفونی کردن شهر از آسمان توسط بالگردهای این پایگاه خبر داد که با موافقت هوانیروز کشور این کار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان