۰۷/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین قرارگاه جهادی مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری "کرونا" راه‌اندازی شد/ قرارگیری ظرفیت‌ مردمی در کنار خادمان سلامت قزوین
کد خبر: ۳۴۰۶۰۴ نویسنده: محمدحسین طاهری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین:

قرارگاه جهادی مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری "کرونا" راه‌اندازی شد/ قرارگیری ظرفیت‌ مردمی در کنار خادمان سلامت قزوین

دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین گفت: قرارگاه جهادی مدافعان سلامت با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، تحت مدیریت متولیان حوزه سلامت استان برای مقابله با بیماری کرونا در قزوین راه اندازی شد.

قرارگاه جهادی مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری "کرونا" راه‌اندازی شد/ قرارگیری ظرفیت‌ مردمی در کنار خادمان سلامت قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بعد از مشاهده تجربیات ارزشمند حاصله از مشارکت و حضور انقلابی و مردمی توسط هیئت‌های مذهبی، مواکب اربعینی، گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی در حادثه زلزله سرپل ذهاب و پس از آن سیل گلستان، لرستان و خوزستان، ضرورت تشکیل یک قرارگاه مرکزیِ مردمیِ فراگیر جهت هماهنگی، هم افزایی، شبکه سازی، بکارگیری و مداخله ظرفیت‌های عظیم مردم و بدنه انقلابی جامعه با هدف حضور موثر و مستمر برای حل مسائل مردم در بحران‌های مختلف احساس میشد و مورد مطالبه مجموعه‌های گوناگون و شخصیتهای بزرگوار انقلابی در استان بود.

بنابراین قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با حادثه سیل سیستان و بلوچستان با تاکید، پیگیری و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین شروع بکار کرد و با مشارکت خوب مردم فهیم و انقلابی اقدامات خوبی را در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان (چابهار/ منطقه محروم عورکی) با حضور چندین گروه جهادی در حال انجام دارد.

اکنون هم به دلیل وقوع بحران زیستی کرونا، قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی با تشکیل قرارگاه عملیاتی و جهادی مدافعان سلامت متشکل از مجموعه‌های مردمی، جهادی و تخصصی در حوزه سلامت و همراهی قرارگاه شهدای روحانیت در این عرصه خطیر که برای مردم تولید دغدغه و نگرانی‌های جدی کرده است، در کنار مسئولان ذیربط مبارزه با ویروس کرونا در کشور و استان، با کارگروه‌های مختلف نقش آفرینی خواهد کرد.

از این رو برای آشنایی بیشتر با فعالیت این قرارگاه مصاحبه‌ای با دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین انجام شده که در ذیل می‌خوانید.

استفاده از ظرفیت موسسات مردم نهاد نتایج موثری به دنبال دارد

محمدحسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: امروز ملت ایران در یک آزمایش و ابتلا واقع شدند، امتحانی که فقط متوجه بیماران، کادر درمانی و خادمان سلامت نیست بلکه یک میدان امتهان برای همه مردم، نیروهای جهادی و دلسوزان انقلاب و ایران است که امیدواریم از این آزمایش روسفید خارج شویم.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، گروه‌های جهادی و موسسات مردم نهاد دارای ظرفیت بزرگی هستند که با قرار گرفتن همه این ظرفیت‌ها در کنار خادمان سلامت استان و شهر، شاهد نتایج سازنده و موثری خواهیم بود.

دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین تصریح کرد: می‌توان از همه ظرفیت‌های موجود در زمینه مباحث آموزشی و پیشگیری استفاده کرد همچنین با ارائه آموزش‌های اولیه به مردم به ویژه در خصوص مسائلی که نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد شرایط مناسبی را فراهم کرد تا مردم کمک کاری برای کادر پرستاران و پزشکان باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به هجمه جدی‌ دشمن در فضای رسانه‌ای برای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی در مدیریت این جریان، فعالیت‌های فرهنگی در این عرصه بسیار می‌تواند موضوعیت داشته باشد، لذا باید امیدآفرینی و هم افزایی کرده و به تعبیر رهبری همبستگی اجتماعی در کشور ایجاد شود.

طاهری بیان کرد: در این راستا قرارگاه جهادی مدافعان سلامت ذیل قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی برای انجام هر نوع خدمت با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی استان قزوین، تحت مدیریت وعلمداری متولیان حوزه سلامت استان و مسئول مبارزه با ویروس کرونا، در قزوین راه اندازی شده است.

لزوم ایجاد همبستگی اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا

وی ابراز کرد: قرارگاه مردمی حاج قاسم سلیمانی پیش از این سابقه فعالیت در حوادثی نظیر زلزله و سیل اخیر و خیلی از اقدامات را داشته و حال که کشور با بیماری کرونا مواجه شده، قرارگاه جهادی مدافعان سلامت را برای کمک به متولیان سلامت استان برپا کردیم.

دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین بیان کرد: این قرارگاه قرار است فعالیت‌های مختلفی را انجام دهد از جمله سازماندهی ظرفیت‌های مردمی برای انجام بحث‌های مختلفی از جمله خرید نیاز سالمندان چراکه آنها نمی‌توانند از منزل خارج شوند و جوانان هیئتی باید در این زمینه یاریگر باشند همچنین اقداماتی نظیر ضدعفونی کردن شهر، توزیع و تهیه اقلام بهداشتی که می‌تواند توسط مردم انجام شود.

وی عنوان کرد: تشکیل کمیته بهداشت و درمان و ارائه برنامه‌های آموزشی به شهروندان برای آمادگی بیشتر جهت مقابله جدی‌تر با ویروس کرونا تا بتوانند در کنار خادمان سلامت استان نقش آفرینی کنند از دیگر اقدامات انجام شده است.
طاهری افزود: با تشکیل کمیته فرهنگی، کمیته بانوان، کمیته هنری، کمیته فضای مجازی، انجام اقدامات مناسب جهت ارتقای بهداشت سلامت روانی و معنوی مردم در حال برنامه ریزی است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اقتصاد گفت: با توجه به اینکه اقتصاد خُرد مردم دچار مشکل شده است باید برنامه ریزی اقتصادی صورت گیرد تا مردم بتوانند با اتحاد و همدلی از اقشارو اصنافی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایام نزدیک به سال نو دچار مشکلات مالی عدیده‌ای شده‌اند حمایت کرده و تسهیل گری برای فروش محصولات آنها ایجاد شود از این رو کمیته اقتصادی را تشکیل دادیم.

تشکیل کمیته‌های مختلف با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی 

این مقام مسئول بیان کرد: تشکیل کمیته مطالبه گری و نظارت‌های مردمی هم یکی دیگر از اقدامات انجام شده است تا احتکار و گرانفروشی‌ها و بعضأ قصور و کوتاهی برخی مسئولان و همچنین مطالبات مردم از طریق گزارش‌های مردمی رصد و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: در قرارگاه جهادی مدافعان سلامت کمیته‌های مختلفی را تشکیل دادیم تا در کنار مسئولان و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی بتوانیم به مقابله با ویروس کرونا رفته و از این بحران هم عبور کنیم.

طاهری تصریح کرد: ظرفیت‌های مردمی به کار گرفته می‌شود تا با وسعت بیشتری به ویژه برای مناطق محروم اقدامات لازم را انجام دهیم زیرا بخشی از مردم استان قزوین دسترسی به امکانات و اقلام بهداشتی ندارند برخی دیگر از مردم نیز بضاعت و توان خرید این اقلام را ندارند لذا هماهنگی با خیرین جهت تهیه اقلام بهداشتی و توزیع آن انجام می‌شود تا اقلام بهداشتی در اختیار همه مردم قرار گیرد.

دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین گفت: هیئت‌های مذهبی دارای این ظرفیت هستند که محلات و بعضی از بازیگاه‌ها و مهدها را ضدعفونی کنند چراکه شهرداری نمی‌تواند همه این کارها را به تنهایی انجام دهد که در این زمینه هم ورود جدی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: برای مقدمه این جریان و اجرای صحیح امور، نامه‌ای برای سرپرست دانشگاه علوم بهداشتی استان قزوین نوشته و مجموعه‌های مردمی نیز این نامه را امضاء کردند تا کلیه کارها با مدیریت واحد انجام شود و از موازی کاری و کارهای مجزا به دور باشیم.

در این نامه آمده است؛
رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی قزوین
باسلام
امروز ملت ما در آزمایش و ابتلا واقع شده است. امتحانی که تنها متوجه بیماران و کادر درمانی نیست بلکه این میدان، میدان امتحان برای همه نیروهای جهادی مردمی است و امیدواریم که در این امتحان روسفید باشیم.

ضمن تشکر از خادمان سلامت استان اعم از پزشکان خدوم و پرستاران و کادر درمانی زحمت‌کش به استحضار می‌رساند هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و گروه‌های جهادی آمادگی خود را در جهت فعالیت‌هایی اعم از پیشگیری، آموزش، درمان، خدمت‌رسانی به مردم وهر خدمتی که نیاز باشد اعلام می‌داریم. مدافعان سلامت در کنار شما و مردم عزیز قزوین هستند. ان شاءالله
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان