۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پرهیز از اضطراب و استرس در مواجهه با بیماری "کرونا"/ میزان کشندگی این بیماری فقط ۲درصد است
کد خبر: ۳۴۰۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۹ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس حوزه بهداشت و سلامت تاکید کرد

پرهیز از اضطراب و استرس در مواجهه با بیماری "کرونا"/ میزان کشندگی این بیماری فقط ۲درصد است

کارشناس پزشکی گفت: اضطراب و استرس می‌تواند به ناگاه و سریع انسان را ضعیف کند، از این رو حفظ آرامش در تمام شرایط توصیه می‌شود و باید توجه داشت که طبق تحقیقات نهایی میزان کشندگی بیماری کرونا فقط حدود دو درصد بوده و این میزان بسیار کمتر از آنفولانزای معمولی و H۱N۱ است.

پرهیز از اضطراب و استرس در مواجهه با بیماری "کرونا"/ میزان کشندگی این بیماری فقط ۲درصد است

دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره جو روانی ایجاد  شده درخصوص بیماری "کرونا" اظهار کرد: ماندگاری ویروس کرونا در مکان‌های مختلف کم بوده و بیشتر در دست‌ها و صورت ماندگار است از این رو جای نگرانی زیادی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت 20 ثانیه و بصورت کامل در تمام جهات توصیه می‌شود، زیرا قطره‌های ریز تنفسی عامل انتشار بیماری بوده و بر سطوح قرار می‌گیرند، ضدعفونی میز کار نیز دارای اهمیت است.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم ابراز کرد: صرفا استفاده از ماسک مانع از ابتلا به بیماری نمی‌شود و شست و شوی دست‌ها نیز از اهمیت برخوردار است، همچنین لازم است از سرفه در هوای آزاد و بین جمع خودداری شود.

وی عنوان کرد: اضطراب و استرس می‌تواند به ناگاه و سریع انسان را ضعیف کند، از این رو حفظ آرامش در تمام شرایط توصیه می‌شود و باید توجه داشت که طبق تحقیقات نهایی میزان کشندگی این بیماری فقط حدود دو درصد بوده و این میزان بسیار کمتر از آنفولانزای معمولی و H1N1 است.

وی درباره توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از بیماری گفت: باید سعی شود طی دو هفته آینده بیشتر غذاهایی مصرفی از دسته سوپ‌ها و غذاهای مرطوب و با طبع گرم باشد.

  انتهای پیام/۶۰۰۶

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان