۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد طرح مسکن ملی
کد خبر: ۳۴۰۴۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۷ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد طرح مسکن ملی

ابراهیم مبارک قدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اجرای طرح عملیاتی مسکن ملی در قزوین اظهار کرد: در راستای طرح اقدام مسکن ملی 5 هزار واحد را به 10 هزار واحد افزایش داده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین افزود: اگر هر واحد را صد متر مربع درنظر بگیریم جمعا 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش مسکن و ساختمان با حمایت دولت شکل می‌گیرد.

وی ابراز کرد: نیمی از هزینه ساخت و ساز از طریق آورده مردم و نیم دیگر از طریق تسهیلات طی دو سال تامین خواهد شد؛ همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم‌اکنون از طریق طرح مسکن ملی وارد بانک مسکن شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌ها و آماده سازی‌ها ما 23 و نیم میلیارد تومان اعتبار داشتیم که بخشی از آن تحقق پیدا نکرد.

تزریق تسهیلات بانکی به متقاضیان

مبارک قدم گفت: برای تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات عمومی و زیربنایی سال آینده نیز برنامه‌ای در روز شنبه از طریق ویدئو کنفرانس به تهران ارائه می‌دهیم که اعتبار آن 60 میلیارد تومان خواهد بود.

وی عنوان کرد: سازمان راه و شهرسازی آمادگی لازم برای احداث فضاهای آموزشی، خدماتی و تکمیل زیرساخت‌های آب و فاضلاب دارد که با برنامه‌ریزی شورای تامین مسکن هزینه خواهد شد.

مبارک قدم اذعان کرد: موضوع تعیین و تغییر کاربری در کمیسیون ماده 5 ابلاغ شده و نقایص آن رفع شده است؛ اگر بخواهیم برای این میزان متقاضی که تاکنون ثبت نام کردند زیرساخت لازم را فراهم آوریم با برنامه‌ریزی لازم باید با الحاق و یا زمین‌های اراضی در مسیر شهر استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین اضافه کرد: در جهت تسریع امور، جلسات کمیسیون ماده 5 برگزار شد تا تمهیدات لازم از قبیل در نظر گرفتن فضای ورزشی، تجاری و خدماتی مطرح شود و نقشه‌های آن در اختیار کمیته فنی قرار گرفته است و امروز عملیاتی اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی در پایان گفت: درباره تسهیلات اگر لیست افراد واجد شرایط در اختیار ما قرار گیرد آمادگی این را داریم تا در قالب تفاهم نامه با بانک تسهیلات ویژه‌ای در این رابطه ترزیق شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان