۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جواب آزمایشات موارد مشکوک به کرونا در قزوین منفی بود/ بیماران بستری در بیمارستان بوعلی مبتلا به آنفلوانزا هستند
کد خبر: ۳۴۰۴۲۱ نویسنده: دکتر پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۷ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

جواب آزمایشات موارد مشکوک به کرونا در قزوین منفی بود/ بیماران بستری در بیمارستان بوعلی مبتلا به آنفلوانزا هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان قزوین گفت: تاکنون در استان قزوین از هشت مورد مشکوک به کرونا آزمایش گرفته شده که جواب همه این موارد منفی بوده است.

جواب آزمایشات موارد مشکوک به کرونا در قزوین منفی بود/ بیماران بستری در بیمارستان بوعلی مبتلا به آنفلوانزا هستند

دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره وضعیت افراد مشکوک به کرونا در استان قزوین اظهار کرد: هنوز دوره‌ی بیماری‌های فصلی سرماخوردگی و آنفلوانزا نگذشته است و همین نگرانی مردم را تشدید می‌کند، مردم مطمئن باشند هر سرماخوردگی کرونا نیست.

وی افزود: در شرایط امروز همچنین با داشتن بیماری زمینه‌ای و ضعف ایمنی ممکن است کسی با بیماری آنفلوانزا نیز فوت شود، ما در بیمارستان بوعلی بیماران بستری آنفلوانزا داشتیم و هنوز هم داریم و امسال فوتی آنفولانزا نیز در قزوین وجود داشت که اطلاع رسانی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین بیان کرد: تا این لحظه مورد مثبت در قزوین نداشتیم، اما باید مراقبت کنیم و می‌توان با پیشگیری، رعایت بهداشت و تقویت سیستم ایمنی بدن جلوی این بیماری ایستاد تا از استان و کشور ما خارج شود، خبر خوب هم این است که ۲۱ مورد ترخیص و بهبودی کرونا در کشور داشتیم.

وی عنوان کرد: تاکنون در استان قزوین از هشت مورد مشکوک به کرونا آزمایش گرفته شده که جواب همه این موارد منفی بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: درواقع در استان قزوین شاهد مورد مثبتی از این بیماری ویروسی نبودیم که البته این به معنای عدم وجود ویروس در استان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان قزوین ابراز کرد: لازم است کارخانجات فعال در حوزه تولید محصولات بهداشتی با ما همکاری داشته تا در تولید ماسک به خودکفایی برسیم.

اختصاص بیمارستان مرجع برای بیماران کرونا با ظرفیت ۱۰۰ تخت

وی تصریح کرد: استان قزوین در زمینه تولید مواد شوینده فعال است از این رو نباید در رابطه با تامین مواد و ژل‌های ضدعفونی کننده نگرانی و کمبودی داشته باشیم.

نامدار درباره نظارت بر اماکن عمومی بیان کرد: علوم پزشکی به تنهایی قادر به بازرسی تمام اماکن عمومی نیست و به همین دلیل از دستگاه‌های مختلف خواستاریم در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تمام استان پای کار هستند و کمک می‌کنند، استانداری و ائمه جماعات به اطلاع‌رسانی مردم کمک می‌کنند و توصیه‌های بهداشتی را در مساجد برای مردم بیان می‌کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شایعات در فضای مجازی با چند هدف منتشر می‌شود، اذعان کرد: بخشی از ماجرا اقتصادی است و جریانی پشت ماجرای خرید و فروش ماسک و مایع ضدعفونی وجود دارد و بخش دیگر موضوع بُعد امنیتی و سست و ناامن نشان دادن کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: برخی می‌خواهند اینطور جلوه دهند که ایران توان مقابله ندارد، اما ما بارها در عرصه‌های مختلف توانمان را به دنیا ثابت کرده‌ایم و نیازی به اثبات خودمان نداریم؛ ما رسالتمان را انجام می‌دهیم و همه‌ی مردم و مسئولان نیز در این راستا کمک می‌کنند.

وی گفت: در قزوین یک بیمارستان مرجع برای بیماران کرونا اختصاص داده شده که به اندازه‌ی ۱۰۰ تخت توان پذیرش دارد، دو بیمارستان نیز معین هستند که اگر بیمارستان معین پاسخگو نبود کمک کنند.

نامدار ادامه داد: بیمارستان صحرایی هم برای درجه‌ی آخر درنظر گرفته شده است که فعلا حدود 40 تخت ظرفیت دارد، اکنون اطلاعاتی از ظرفیت بیمارستان معین نمی‌توانیم بدهیم، چون آن‌ها در مواقع بحران همراه می‌شوند.

وی اعلام کرد: ما کیت آزمایشی کرونا در قزوین نداریم و قرار است وزارت بهداشت به ما بدهد، یک کارشناسی ارشد ویروس‌شناسی هم از قزوین به انستیتو پاستور تهران رفته تا برای انجام آزمایش کرونا آموزش ببیند؛ بعد از تحویل کیت‌ها باید چند نمونه از کار آزمایشی خود را به تهران بفرستیم و اگر تایید شد دیگر خودمان انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان تصریح کرد: تاکنون ابتلای به بیماری کرونا در قزوین نداشتیم و نمونه‌های آزمایشی که به تهران فرستادیم منفی بوده است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان