۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تشدید تنش در شبه جزیره کره؛ آمریکا سیستم دفاع موشکی به گوام فرستاد
کد خبر: ۳۴۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تشدید تنش در شبه جزیره کره؛ آمریکا سیستم دفاع موشکی به گوام فرستاد

پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا در راستای تلاش برای مقابله با آنچه وزیر دفاع این کشور آن را "خطر واقعی و آشکار از سوی پیونگ یانگ" خواند، بزودی سیستم دفاع موشکی پیشرفته خود را در جزیره گوام در اقیانوس آرام مستقر می‌کند.

  تشدید تنش در شبه جزیره کره؛ آمریکا سیستم دفاع موشکی به گوام فرستاد
به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به رغم لفاظی‌های تنش‌زای کره شمالی تحلیل‌گران معتقدند هیچ حمله هسته‌ای از سوی کره شمالی صورت نخواهد گرفت چراکه پیونگ یانگ بخوبی می‌داند این اقدام در واقع خودکشی و نابودسازی خود است که هیچ کس در منطقه خواهان آن نیست.
وزارت دفاع آمریکا گفته است طی چند هفته آینده سیستم دفاعی موشک‌های بالستیک دوربرد (تاد THAAD) را به جزیره گوام می‌فرستد.
ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نیروهای نظامی خود مجوز مقابله با "تجاوز" آمریکا را با اقدامات شدید و قدرتمند نظامی از جمله استفاده از سلاح هسته‌ای داده است.
در این بیانیه آمده است: ما رسما به کاخ سفید و پنتاگون اعلام می‌کنیم که هرگونه سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی و ادامه تهدیدهای هسته‌ای این کشور با اراده و عزم جدی ارتش و مردم کره شمالی پاسخ داده خواهد شد.
وزارت دفاع آمریکا این اظهارات را محکوم کرده و آنها را آخرین جمله از یک سلسله بیانیه‌های تحریک آمیز دانسته است.
سیستم تاد در بردارنده کامیون‌های پرتاب‌کننده موشک، موشک‌های رهگیر و رادارهای ای ان/تی پی وای ۲ و نیز سیستم کنترل آتش است.
پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد "در اقدامی احتیاطی برای تقویت وضعیت دفاعی منطقه در برابر تهدید موشک‌های بالستیک منطقه‌ای کره شمالی" سیستم موشکی خود را به گوام منتقل خواهد کرد.
در این بیانیه آمده است: آمریکا در برابر تحریک‌های کره شمالی هشیار و آماده خواهد بود تا از مرزهای آمریکا، متحدانش و منافع ملی‌ خود دفاع کند.
در هفته‌های گذشته، کره شمالی، پایگاه‌های نظامی در جزیره گوام در داخل‌ مرزهای آمریکا و نیز ایالت هاوایی را به عنوان اهداف محتمل حمله خود ذکر کرده است.
چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا گفت: برخی اقدامات کره شمالی در هفته‌های اخیر نشان‌دهنده خطری واقعی و روشن است.
وی افزود: پیونگ یانگ منافع کره جنوبی و ژاپن را نیز تهدید کرده است.
آمریکا طی مدت اخیر شماری جنگنده ضد رادار پیشرفته و بمب‌افکن‌های بی-۵۲ با توانایی هسته‌ای به کره جنوبی فرستاده است.
هم‌چنین، مقامات رسمی تأیید کرده‌اند که ناوشکن یو اس اس جان مک‌کین، که توانایی رهگیری ناوها را دارد، در شبه‌جزیره کره پهلو گرفته است.
ناوشکن دوم، یو اس اس دیکاتور، نیز به منطقه فرستاده شده است.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، اقدام‌های اخیر کره‌ شمالی را "خطرناک و غیرمسئولانه" خواند.
چین، تنها متحد قدرتمند کره شمالی، گفته است روز سه شنبه مقامات رسمی را مأمور کرده تا با سفیران کشورهای کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا مذاکره کنند.
بیانیه پنتاگون چند ساعت پس از آن صادر شد که کره شمالی گذرگاه مرزی مورد استفاده شهروندان کره جنوبی برای کار در منطقه صنعتی را بست.
از سال ۲۰۰۹ تاکنون این نخستین باری است که این مرزها بسته می‌شوند.
مرز منطقه صنعتی کائه سونگ واپسین مرز قابل استفاده برای گذر میان دو کره است و این مجموعه صنعتی نیز واپسین نماد مهم همکاری میان دو کشور به شمار می‌رود.
کائه سونگ، منبع درآمد مهمی برای کره شمالی است و هنوز معلوم نیست مرز تا چه مدتی بسته خواهد ماند.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان