۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مراسم عبادی اعتکاف امسال برگزار نمی‌شود
کد خبر: ۳۴۰۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۶ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

مراسم عبادی اعتکاف امسال برگزار نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال مراسم عبادی اعتکاف برگزار نمی‌شود.

مراسم عبادی اعتکاف امسال برگزار نمی‌شود

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره عدم برگزاری مراسم اعتکاف در سال جاری اظهار کرد: مباحث دینی و احکام شرعی در بخش اعظمی از فقه ما، دایرمدار نظریه کارشناسی است.

وی افزود: بسیاری از علما نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا تاکید بر نظر کارشناسان دارند که نظر آنها نیز خودداری از برگزاری تجمعات و رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: از نظر شرعی بر ما نیز واجب می‌شود که این نکات را رعایت کنیم؛ بر این اساس سازمان تبلیغات اسلامی پس از مطالعه و مشورت با وزیر بهداشت به این جمع بندی رسید که امسال مراسم اعتکاف به شکل گسترده و عمده برگزار نشود و این موضوع را به خودِ مردم بسپاریم.

وی تصریح کرد: البته اگر کسی تمایل داشت به صورت فردی در جایی معتکف شود این موضوع اشکالی ندارد.

نعمت اللهی اضافه کرد: در مراسم اعتکاف شاهد حضور جمع کثیری از معتکفین در مساجد هستیم که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم در یک محیط بسته دارند لذا در صورت ابتلا بودن شخصی به ویروس کرونا، جمعیت زیادی آلوده خواهند شد لذا سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گرفت امسال نسبت به موضوع اعتکاف برنامه‌ریزی خاصی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: البته به فضل الهی، دعای مردم و تلاش و پیگیری متخصصین امیدواریم که ویروس کرونا به زودی در کشور از بین برود و ما بتوانیم مراسم اعتکاف را در ایام ماه رمضان برگزار کنیم.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: ما چنین برنامه‌ای داریم که در صورت رفع مشکل و فراهم شدن سازوکارهای لازم، مراسم عبادی اعتکاف را حداقل به مدت 3 روز در دهه آخر ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.

گفتنی است؛ پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، 72 مسجد در سطح استان قزوین برای برگزاری آیین عبادی اعتکاف در روزهای 18 تا 20 اسفند ماه سال جاری در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان