۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امام محمدباقر(ع) اسوه پاکی و شیعه‌پرور بودند/ مومنان از فضیلت‌های ماه رجب غافل نشوند
کد خبر: ۳۴۰۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۶ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی:

امام محمدباقر(ع) اسوه پاکی و شیعه‌پرور بودند/ مومنان از فضیلت‌های ماه رجب غافل نشوند

کارشناس مذهبی گفت: امام محمد باقر(ع)، پنجمین اختر تابناک امامت هستند که در تمامی دوران خود همیشه تلاش می‌کردند تا شاگردانی شیعه تربیت کنند.

امام محمدباقر(ع) اسوه پاکی و شیعه‌پرور بودند/ مومنان از فضیلت‌های ماه رجب غافل نشوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ماه رجب همچون ماه‌های رمضان و شعبان یکی از با فضیلت‌ترین ماه‌هایی است که تاکید بسیاری در روایات به آن شده است به قدری که آن را شهر اللّه الأصب یعنی ماه (سرای خداوند) نام گذاری کرده‌اند.
 
در این ماه رحمت بزرگ خداوند بخشنده بر بندگانش سرازیر می‌شود، همچنین جالب است بدانید این ماه با نام «واصل» (بی سر و صدا) نیز شناخته می‌شود چراکه نبرد جنگ و جدل با مشرکان و مخالفان در آن منع شده است.

حجت الاسلام میلاد قلی پور در خصوص فضیلت‌های ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های حرام و معروف به ماه استغفار است و همچنین پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند که من ماه رجب را برای امتم ماه استغفار قرار دادم و ماهی است که مقدمه رسیدن انسان‌ها را به ماه شعبان و رمضان فراهم می‌کند.

وی افزود: رجب نام نهری در بهشت است که امیدوارم همه ما از این نهر بنوشیم چراکه این نهر از عسل شیرین‌تر و از شیر سفیدتر است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: از قول رسول اکرم(ص) روایتی وجود دارد که اگر انسانی سه روز از این ماه را روزه بگیرد قطعا بهشت بر او واجب می‌شود.

قلی پور ابراز کرد: امام محمد باقر(ع)، پنجمین اختر تابناک امامت هستند که در تمامی دوران خود همیشه تلاش می‌کردند تا شاگردانی شیعه تربیت کنند.

حضور در کربلا، نقطه بارز زندگی امام باقر(ع) بود

وی ابراز کرد: امام محمد باقر(ع) در اول ماه رجب در شهر مدینه دیده به جهان گشودند و ایشان در زمان زندگیشان سالیان متمادی، زمان خود را صرف تربیت و پرورش شاگردان شیعه گذاشتند و برای اشاره به نقطه بارز زندگی ایشان می‌توان از حضور در کربلا نام برد که این امام بزرگوار در پنج سالگی در واقعه کربلا حضور داشتند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: آغاز امامت امام محمد باقر(ع) از سال ۹۵ هجری به بعد و پس از درگذشت امام زین العابدین(ع) صورت گرفته و حدود ۱۹ سال امامت کردند؛ در زمان امامت ایشان سلسله امویان منقرض شد و سپس سلسله عباسیان به سر کار آمد.

قلی پور تاکید کرد: در خصوص امام محمد باقر(ع) در روایت متعددی بیان شده که این امام بزرگوار بسیار به نظم در ظاهر حساس بودند و همیشه عطر می‌زدند و لباس تمیز بر تن داشتند که یکی از اولویت‌های ایشان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت پاکیزگی در منش امام محمد باقر(ع) گفت: اگر بخواهیم منش و روش صحیح در شخصیت خود شکل دهیم باید به نکات بارز امامان خود توجه کنیم و آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم.

کارشناس مذهبی ادامه داد: همانطور که امروزه بیماری‌های ویروسی بسیار رواج پیدا کرده باید با الگوبرداری از سبک زندگی اهل بیت(ع) بهداشت را رعایت کنیم چراکه انتقال بیماری جزو حق الناس است.

قلی پور اذعان کرد: چقدر خوب است از این فرصت‌هایی که خداوند نصیب حال ما کرده نهایت استفاده را ببریم و قدردان این ماه باشیم و اگر برایمان مقدور است روزه بگیریم؛ اگر در جامعه‌ای مردم قدردان نعمت‌های خداوند باشند نیز تمام مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: در این ماه استغفار باید دست به دامان بزرگی خداوند شویم و قدردان تمامی نعمت‌های پروردگار خود باشیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان