۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رسالت یک مهندس پیگیری مداوم برای آبادانی کشورش است/ بی‌توجهی مسئولان به مناطق دورافتاده رنج‌آور است
کد خبر: ۳۴۰۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۵ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

مهندس جهادی :

رسالت یک مهندس پیگیری مداوم برای آبادانی کشورش است/ بی‌توجهی مسئولان به مناطق دورافتاده رنج‌آور است

مهندس قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های یک مهندس محکم ایستادن در برابر کار برای آبادانی است و طبق سوگندی که خورده باید در توان خود برای آبادانی کشورش تلاش کند.

رسالت یک مهندس پیگیری مداوم برای آبادانی کشورش است/ بی‌توجهی مسئولان به مناطق دورافتاده رنج‌آور است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، روز مهندس در تقویم رسمی ایران روز پنجم اسفندماه ثبت شده که این روز به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی نام گذاری شده است.

مهندسان، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در استقلال کشور و توسعه اقتصاد مقاومتی دارند و نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند؛ به مناسبت این روز فرصتی به دست آمد تا به سراغ مصاحبه با یکی از مهندسان قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین برویم.

مجتبی مهاجری دارای تحصیلات کارشناسی مهندسی عمران و متولد سال ۱۳۶۳ است که اکنون معاونت عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین را بر عهده دارد.

کار در مناطق محروم حال و هوای دیگری دارد

مجتبی مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگارصبح قزوین ، اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با توجه به ماموریتی که دارد، در روستاهای دورافتاده و محروم در بحث عمران و آبادانی و زیرساختی فعالیت می‌کند تا مهاجرت مردم از روستا به شهر کاهش پیدا کند تا روستاها خالی از سکنه نباشد.

وی درباره انگیزه فعالیتش در روستاهای دورافتاده و مناطق محروم بیان کرد: مهمترین انگیزه و دغدغه‌ام برای کار در این روستاها همان بهبود زیرساخت‌ها و شرایط زندگی مردم در راستای جلوگیری از خالی شدن از جمعیت در این مناطق است.

مهندس قرارگاه پیشرفت و آبادانی ادامه داد: در این قرارگاه در دو حیطه با عنوان زیرساخت‌های حیاتی و زیرساخت‌های پیشرفت در روستاها فعالیت می‌کنم که زیرساخت‌های حیاتی مربوط به منابع پایدار مانند آب و خاک است که تمامی تیم‌های این قرارگاه با هدف فراهم کردن امکانات اولیه یک روستا مشغول به کار هستند.

مهاجری عنوان کرد: تفاوت کار در مناطق محروم با سایر مناطق ابتدا دور افتاده بودن این مناطق است که باید مسیر زیادی را طی کنیم تا به این مناطق برسیم، اما وقتی که امکانات فراهم می‌شود و افراد ساکن در روستا خوشحال می‌شوند نیز خستگی ما رفع می‌شود.

این مهندس جهادی تاکید کرد: انسان اگر با نیت خوبی کار کند و بتواند یک مشکلی از وضعیت هم‌وطنانش برطرف کند، بسیار خوشایند و ارزشمند خواهد بود.

وی با اشاره به یکی از بهترین خاطرات در حیطه کاری خود ابراز کرد: خاطرات بسیاری در حیطه کار در روستاهای دور افتاده وجود دارد، اما مشارکت افراد روستا در کارها یکی از قشنگ‌ترین همکاری‌ها در این صحنه است که به یادماندنی می‌شود.

مهاجری گفت: یکی از ماندگارترین و شاید تاسف‌برانگیزترین خاطراتم هم این است که برای عملیات زیرساختی به یکی از روستاهای دور افتاده قزوین رفته بودیم؛ وقتی که پا در آن منطقه گذاشتیم پیرمردی مسن با سرعتی زیاد به سوی ما آمد و دست یکی از همکاران ما را بدون هیچ حرفی بوسید که بسیار ناراحت شدم و دلیل این کار را از او پرسیدم که در پاسخ گفت؛ ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که هیچ مسئولی به سراغ ما بیاید و بسیار از ما تشکر کرد که من در آن لحظه با خود فکر کردم، چرا مسئولین مابه این مناطق بی‌توجهی می‌کنند؟

عرضه و تقاضا در رشته مهندسی متناسب نیست

این مهندس قرارگاه پیشرفت و آبادانی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های یک مهندس محکم ایستادن در برابر کار برای آبادانی است و طبق سوگندی که خورده باید در توان خود برای آبادانی کشورش تلاش کند.

وی افزود: از نظر من شرایط فعلی مهندسان به توجه به آمار بالای مهندسین، مورد قبول نیست و باید به همان نسبت که دانشجوی مهندس پرورش داده می‌شود نیز شرایط کاری هم فراهم شود که به این موضوع دقتی نشده و از نظر عرضه و تقاضا تناسب وجود ندارد.

مهاجری با اشاره به پیشرفت علم مهندسی در ایران تصریح کرد: در کشور در بحث مدیریت و طراحی استادان بسیار نمونه‌ای وجود دارند، اما در بحث اجرا چون موضوع مالی دخیل بوده مدیران و کسانی که در این زمینه مشغول به کار هستند به علم روز اعتماد نکرده‌اند و به صورت سنتی همچنان کار می‌کنند که به دلیل این مسائل در بحث اجرا از سایر کشورها عقب هستیم.

این مهندس جهادی در ادامه تاکید کرد: تمامی این موضوعات و کاستی‌ها به جسارت مدیران بر می‌گردد که باید با استفاده از تکنولوژی‌ها از روش‌های اجرایی روز دنیا کار‌ها را پیش ببرند.

مهندس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین بیان کرد: از مسئولین درخواست دارم که به جوانان میدان دهند، چراکه آنان روحیه نوآورانه‌ای دارند که همین روحیات در کار می تواند کمک بسیاری کند.

وی در پایان گفت: رسالت مهندس پیگیری در جهت آبادنی کشورش است که اگر در غیر این صورت باشد نیز نباید اسم آن فرد را مهندس گذاشت و یک مهندس باید پیگیری مداوم برای حل مشکلات داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان