۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین رایزنی با ۲ شرکت برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده/ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین نداریم
کد خبر: ۳۴۰۳۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۵ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد

رایزنی با ۲ شرکت برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده/ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین نداریم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مسئولین دانشگاه و استان با دو شرکت تولیدی رایزنی کرده که یکی از آن‌ها دارای ظرفیت تولید روزانه ۲۲ هزار عدد ماسک است و مورد دیگر نیز خط تولید خود را به مایع‌ها و ژل‌های ضدعفونی اختصاص می‌دهد.

رایزنی با ۲ شرکت برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده/ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین نداریم

محمدحسن ارداقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین درباره وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه در استان قزوین هیچ مورد مشکوک و مثبتی از کرونا ویروس مشاهده نشده اما همچنان مردم را به رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری دعوت می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه استان در سه بخش و مرحله آماده مقابله با ویروس کرونا شده که پیشگیری یکی از آن‌ها است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در استان اقداماتی مانند بهداشت و گندزدایی اماکن عمومی از جمله اتوبوس‌ها و مدارس در دست اجراست و تمهیداتی برای تعطیلی مراکز پرتجمع اندیشیده شده تا از انتقال احتمالی ویروس پیشگیری شود، همچنین مراکز خدمات جامع سلامت آماده ارائه مشاوره به شهروندان هستند.

وی ابراز کرد: توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی برای ادارات، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها، مساجد و بقاع متبرکه درنظر گرفته شده که به آن‌ها ابلاغ می‌شود و کارمندان و افراد موظف به رعایت آن هستند.

این بیماری ویروسی داروی اختصاصی ندارد

ارداقیان ادامه داد: در بخش درمان در یکی از بیمارستان‌های شهر بخشی برای بیماران احتمالی تجهیز شده و یک یا دو بیمارستان معین نیز درنظر گرفته شده و اقلام و تجهیزات مورد نیاز در اختیار قرار داده شده است.

این مقام مسئول درباره اقلام مورد نیاز در داروخانه‌ها اذعان کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته درخواست بالای مردم برای دریافت ماسک و مواد ضدعفونی کننده عرضه آن را با مشکل مواجه کرده و برخی سوءاستفاده‌هایی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: مسئولین دانشگاه و استان با دو شرکت تولیدی رایزنی کرده که یکی از آن‌ها دارای ظرفیت تولید روزانه 22 هزار عدد ماسک است و مورد دیگر نیز خط تولید خود را به مایع‌ها و ژل‌های ضدعفونی اختصاص می‌دهد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: هیئت امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت نیز قول داده محموله‌های ماسک و ماده ضدعفونی به قزوین برسد و طی روزهای آینده شاهد این خواهیم بود که هم استانی‌ها مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

ارداقیان در پایان گفت: بیمارستان‌ها آماده بوده و تجهیزات و شرایط را دارا هستند، البته این بیماری ویروسی داروی اختصاصی ندارد و برای درمان داروهای عمومی و تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان موجود است.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان