۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۹۸ درصد تجهیزات حوزه آب در داخل ساخته می‌شود
کد خبر: ۳۴۰۳۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۴ ساعت: ۱۵:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور:

۹۸ درصد تجهیزات حوزه آب در داخل ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: در زمینه ایجاد و مدیریت دانش در بخش آب و فاضلاب شاهد تحولات عظیمی هستیم به طوریکه بیش از ۹۸ درصد تجهیزات حوزه آب در داخل کشور ساخته می‌شود.

۹۸ درصد تجهیزات حوزه آب در داخل ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حمیدرضا جانباز در مراسم یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی استان قزوین که عصر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات اداره برق برگزار شد، اظهار کرد: در سال 69 اتفاق خوبی در حوزه آب و فاضلاب کشور رقم خورد که قابل توجه است.

وی ادامه داد: بیش از 99 درصد مناطق کشور تحت پوشش آب سالم قرار دارند و ارگان‌های نظارتی سخت گیرانه وجود دارد و در زمینه توسعه منابع انسانی که محرک توسعه است و هم در زمینه ایجاد دانش در بخش آب و فاضلاب شاهد تحولات عظیمی هستیم و بیش از 98 درصد تجهیزات حوزه آب در کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ابراز کرد: صرفا بخش کوچکی در شیرین سازی آب مشکل داریم و در سایر زمینه‌ها تحولات شگرفی رقم خورده و خودکفا هستیم و فقط در بخشی از تصفیه لجن به خارج نیاز داریم.

آبرسانی در فاضلاب روستایی جرو ضروریات است

وی افزود: شرکت آبفای روستایی استان قزوین در رده بالایی قرار دارد، البته یکپارچه سازی در سال‌های گذشته مطرح شده بود که به دلیل نبود شرایط و امکانات عملی نشد و پس از آن 500 میلیون دلار برای آبفای روستایی اختصاص داده شد و با پیشرفت‌هایی که صورت گرفت این امکان فراهم شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ذی نفع اصلی در یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، مردم هستند و عملی شدن آن نتایج خوبی به همراه خواهد داشت، بویژه در قزوین که هر دو بخش از رتبه بالایی برخوردارند این اقدام موفق‌تر خواهد بود و امکان رسیدن به رتبه اول در سطح کشور را داراست.

وی ادامه داد: ما مکلف شدیم ظرف یک سال گزارش عملکرد داشته باشیم و باید در کنار توجه به آبرسانی در فاضلاب روستایی نیز اقدامات خوبی داشته باشیم.

جانباز در پایان گفت: استفاده از طرح جامع آب برای بهره‌مندی از مقدار بیشتر آب‌های سطحی در استان قزوین ضرورت دارد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان