۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شکست گفتمان مذاکره و سازش، پیام روشن انتخابات بود/ باخت سنگین جریان اصلاحات
کد خبر: ۳۴۰۳۶۲ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۴ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

شکست گفتمان مذاکره و سازش، پیام روشن انتخابات بود/ باخت سنگین جریان اصلاحات

حضور مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی در حالی رقم خورد که ماشین تبلیغات رسانه ای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به شدت فعال بوده و سعی در سیاه نشان دادن وضع موجود و به چالش کشیدن جامعه ایرانی برای حضور در سر صندوق‌های رای داشتند.

شکست گفتمان مذاکره و سازش، پیام روشن انتخابات بود/ باخت سنگین جریان اصلاحات


صبح قزوین؛________محمدرضا ذاکر.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که طبق پیش بینی‌های قبلی، منتقدین دولت و طرفداران اصلاح ساختارهای سیاسی و اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم توانستند بیش از 75% کرسی‌های خانه ملت را بدست بیاورند.

برنده اصلی این انتخابات مردمی بودند که علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی و سرخوردگی‌های ناشی از ناکارآمدی سیاست‌های دولت در کنترل گرانی و بحران‌های ناشی از تحریم‌های امریکا، جوانمردانه پای صندوق‌های رای حاضر شدند و یکبار دیگر اعتماد خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و حاکمیت اسلامی را به منصه ظهور گذاشته و رای خود را به صندوق انداختند، این حضور پرشور مردم حامل پیام هایی بود.

1- حضور مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی در حالی رقم خورد که ماشین تبلیغات رسانه ای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به شدت فعال بوده و سعی در سیاه نشان دادن وضع موجود و به چالش کشیدن جامعه ایرانی برای حضور در سر صندوق‌های رای داشتند.

از طرفی جریانات حامی سیاست‌های شکست خورده دولت به منظور فرار از پاسخگویی، انتخابات را انتصابات نامیدند و سعی کردند حضور مردم را تحت تأثیر قرار دهند. این در حالی بود که شورای نگهبان با گشاده دستی طیف وسیعی از حامیان دولت و منتسبین به جریان اصلاحات را تائید کرده بود! اقدام هوشمندانه ای که با پاسخ مثبت و انقلابی مردم مواجه شد.

2- مشکلات اقتصادی و معیشتی به مشکل اول خانواده‌های ایرانی بدل شده است. تحریم های فلج کننده امریکا در پی خروج قابل پیش بینی شیطان بزرگ از توافق هسته ای موسوم به برجام و عدم اعمال سیاست‌های جایگزین توسط دولت ایران در شرایط تحریم، جامعه ایرانی را با چالش جدی موضوع معیشت مواجه کرده است.

امریکا و هم پیمانان او پیش بینی می‌کردند این فشار اقتصادی، مانع حضور مردم پای صندوق‌های رای خواهد شد لذا از ماه‌ها پیش نسبت به اعمال تحریم‌های بیشتر و قوی تر اهتمام داشتند اما مردم انقلابی ایران با حضور پای صندوق‌های رای، یکبار دیگر نشان دادند که در موضوع دفاع از حاکمیت و دستاوردهای نظام اسلامی هیچگاه عقب نشینی نکرده و سیاست غلط مذاکره با امریکا در گفتمان سیاسی و انقلابی مردم ایران دیگر جایی ندارد.

3- کسب بیش از 75% کرسی‌های خانه ملت توسط احزاب و جریان‌های انقلابی و منتقد دولت آنهم در شرایطی که حامیان دولت و جریان اصلاحات از هیچ تلاشی برای کسب آراء بیشتر کوتاهی نکردند، بیانگر این واقعیت بود که مردم از شعاردادن و وعده‌های دروغین خسته شده اند و خواستار تشکیل مجلسی انقلابی و کارآمد و جهادی هستند.

امروز مردم، نمایندگانی را انتخاب کردند که اعتقاد دارند، می‌توان با مدیریت منابع ملی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ماشین جنگ اقتصادی دشمن را ساقط کرد و این وعده الهی شدنی است.

4- نکته دیگر، کاهش نسبی نرخ مشارکت در انتخابات است.

در طول 40سال عمر انقلاب اسلامی و تجربه برگزاری ده‌ها نمونه انتخابات در کشور، کاهش مشارکت و حضور مردم همواره در دوره‌هایی مشهود بوده است که دولت یا مجلسی اصلاح طلب و غرب گرا در راس قدرت بوده و نتوانسته انتظارات به حق مردم را برآورده کند و این کاهش مشارکت پیامی روشن به ناکارآمدی سیاست‌های لیبرالی دولت‌های اصلاح طلب و مجلس‌های فرمایشی و غرب گرا بود.

5- نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که مردم یکبار دیگر به گفتمان مقاومت و انقلاب اعتماد کرده و خواستار تشکیل مجلسی انقلابی و همسو با سیاست‌های رهبر انقلاب و آرمانهای امام امت و شهدا هستند.

سرمایه عظیمی که امروز در پای صندوق‌های رای به دست جریان انقلابی سپرده شده است ثمره خون هزاران شهیدی است که برای دفاع از حاکمیت اسلام و انقلاب و امنیت مردم جان خود را با خدا معامله کردند، لذا لازم است منتخبین ملت، ضمن صیانت از این سرمایه عظیم اجتماعی، در جهت تحقق وعده‌های خود کوشا بوده و قدردان اعتماد و حضور حماسی مردم باشند.

6- شکست گفتمان سازش و منطق مذاکره، نشان داد که موازنه قدرت در جمهوری اسلامی به شدت و سرعت قابل توجهی در حال تغییر و به ضرر کسانی است که با اتخاذ تدابیر غلط و از پیش شکست خورده خود مشکلات کنونی را برای جامعه ایرانی رقم زده اند.

اعتماد مردم به لیست‌های انقلابی و نامزدهای منتقد سیاست‌های دولت، فارغ از قوم گرایی و حزب گرایی‌های مرسوم در دوره‌های پیشین، راه را برای تشکیل مجلسی قوی و کارآمد و جهادی و نجات کشور از بن بست‌های اقتصادی و سیاسی موجود و در ادامه آن، تشکیل دولتی انقلابی و پیش رو برای پیمودن «گام دوم انقلاب اسلامی» باز کرده است.

انتهای پیام /5005

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان