۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عدم شرکت در انتخابات به‌بهانه مشکلات اقتصادی منطق قابل دفاعی ندارد/ برای رونق و شکوفایی کشور حضور حداکثری ضروریست
کد خبر: ۳۴۰۲۶۰ نویسنده: پرویز خانلری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت: ۱۵:۳۸ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای مرکزی ائتلاف پیروان ولایت قزوین:

عدم شرکت در انتخابات به‌بهانه مشکلات اقتصادی منطق قابل دفاعی ندارد/ برای رونق و شکوفایی کشور حضور حداکثری ضروریست

عضو شورای مرکزی ائتلاف پیروان ولایت قزوین گفت: برای جلوگیری از خوشحالی و شادمانی دشمن استکباری که ضدجمهوری اسلامی است و همچنین برای رونق و شکوفایی کشور لازم است در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.

عدم شرکت در انتخابات به‌بهانه مشکلات اقتصادی منطق قابل دفاعی ندارد/ برای رونق و شکوفایی کشور حضور حداکثری ضروریست

پرویز خانلری در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره ضرورت شرکت در انتخابات اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران طبق اراده بنیانگذار جمهوری اسلامی و خواست و اراده مردم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مطرح شد و بنابر جمهوریت باید تمام مردم در پیاده کردن احکام نقش داشته و مجلس در راس امور قرار گرفته و عصاره ملت باشد.

وی ادامه داد: مجلس طبق تکلیف ذاتی و توانایی‌اش این وظیفه را دارد که در راستای شکل گیری قوه مجریه و بدنه آن که وزرا هستند به دولت رای اعتماد دهد، همچنین در بخش‌هایی از قوه قضائیه و شورای نگهبان که جزء ارکان نظام هستند نیز تاثیر دارند و تعدادی از حقوقدانان آن باید به تایید مجلس برسند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف پیروان ولایت قزوین تاکید کرد: درواقع مجلس در راس امور قرار دارد و باتوجه به این ویژگی و نقش تعیین کننده باید نمایندگانی به آن راه پیدا کنند که از هر جهت بهترین باشند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های نماینده و ملاک‌های انتخاب گفت: نماینده باید در درجه اول متدین باشد درغیر این صورت امکان تحقق اهداف و آرمان‌هایی که برای مجلس درنظر داریم، فراهم نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اذعان کرد: داشتن تخصص لازم در حوزه‌های مختلف نیز در درجه بعدی اهمیت قرار دارد؛ لازم است برای اداره کشور متخصصانی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاست‌های خارجی و داخلی و سایر موارد وجود داشته باشند تا از مجلسی کارآمد برخوردار باشیم.

عدم شرکت در انتخابات، منطق درستی ندارد

وی تعهد را از دیگر ویژگی‌های ضروری نمایندگان مجلس دانست و عنوان کرد: در کنار تدین و تخصص داشتن تعهد از ضرورت برخوردار است؛ چراکه عمل بدون تعهد برای مجلس و جامعه مضر خواهد بود.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: در اولویت بودن حفظ کیان جمهوری اسلامی، باور به انقلاب و توجه به خواسته‌های مردم ایران مبنی بر حاکمیت قرآن در اداره کشور و پاکدستی و عدم اشرافی گری که عاملی مضر برای ادامه حیات جمهوری اسلامی است، نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که نمایندگان مجلس باید از آن‌ها برخوردار باشند.

وی با بیان اهمیت حضور حداکثری در انتخابات اذعان کرد: اگر نماینده از رای بالایی برخوردار باشد به پشتوانه اکثریتی که از او حمایت می‌کنند، می‌تواند با اعتماد به نفس بهتر و بالاتری در مقابل استکبار که طی 41 سال ما را تحت فشار قرار داده مبارزه کرده و از خواست ملت دفاع کند.

خانلری درباره اشتباه بودن تفکر عدم شرکت در انتخابات با تکیه بر نابسامانی‌های موجود گفت: عدم شرکت در انتخابات با این تفکر که این حضور تایید نابسامانی‌های موجود است، منطق درست و قابل دفاعی ندارد.

وی ادامه داد: بخشی از نابسامانی‌های انکارناپذیر موجود، توسط عوامل بیرونی، دسیسه‌های استکبار و تحریم دشمنان و بخشی نیز برآمده از عوامل داخلی است؛ در زمان فعلی عمده مشکلات برآمده از فشارهای بیرونی‌است که عزمشان را برای زمین زدن نظام جمهوری اسلامی جزم کرده‌اند.

حضور حداکثری در انتخابات اهداف دشمن را با شکست مواجه می‌کند

عضو شورای مرکزی ائتلاف پیروان ولایت قزوین ابراز کرد: مقابله با مشکلات و عوامل بیرونی به انگیزه نیاز دارد و این موضوع با حمایت از نماینده‌ای که صلاحیت لازم را داراست تحقق می‌یابد؛ درواقع مردم باید از نماینده‌ای که برای خدمت به کشور و مقابله با استکبار آستین بالا می‌زند، حمایت کنند.

وی تاکید کرد: لازم است آحاد مردم درباره کاندیداهای موجود تحقیق کرده و به بصیرت برسند و پس از شناسایی فرد اصلح، مشارکت حداکثری داشته و با سهیم بودن در سرنوشت خود و کشور، فردی که برای اداره کشور مفیدتر است به مجلس راه پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: عدم حضور در انتخابات علاوه بر اینکه ما را از اهدافمان برای خود و کشور دور می‌کند، خوشحالی استکبار جهانی و دشمنان را نیز به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در تمام سال‌ها به میزانی که رهبری بر حضور و شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند، دشمن برای کم رونق کردن انتخابات تلاش می‌کند، از این رو حتی از کاهش اندک میزان مشارکت نیز علیه ما استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: برای جلوگیری از خوشحالی و شادمانی دشمن استکباری که ضدجمهوری اسلامی است و همچنین برای رونق و شکوفایی کشور لازم است در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان