۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قانون تسهیل ازدواج جوانان که ۱۴ سال برزمین مانده، پیگیری می‌کنم/ نظام بیمه و پرونده الکترونیک سلامت باید اصلاح شود
کد خبر: ۳۴۰۲۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس:

قانون تسهیل ازدواج جوانان که ۱۴ سال برزمین مانده، پیگیری می‌کنم/ نظام بیمه و پرونده الکترونیک سلامت باید اصلاح شود

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله طرح‌هایی که خیلی علاقه‌مند به پیگیری آن هستم قانون تسهیل ازدواج جوانان است که ۱۴ سال در حال خاک خوردن است؛ قانونی که بر اساس آن باید سه سال اول زندگی زوجین جوان را پوشش شغلی و مسکن داد که این قانون را پیگیری خواهم کرد.‌

قانون تسهیل ازدواج جوانان که ۱۴ سال برزمین مانده، پیگیری می‌کنم/ نظام بیمه و پرونده الکترونیک سلامت باید اصلاح شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی در برنامه‌ای که ظهر امروز(دوشنبه) به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در سالن اجتماعات دهخدا برگزار شد؛ اظهار کرد: در عرصه سیاست معمولا نگاهم طبیبانه است یعنی خیلی احساس نمی‌کنم حزبی و جناحی هستم.

وی افزود: همواره تلاش کردم که از قرآن و نهج البلاغه و کلام ائمه و سخنان رهبری خط خودم را بگیرم و برای زندگی برنامه ریزی کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی احساس تکلیف کردم که در عرصه اجتماعی به عنوان یک نماینده زن وارد شوم تا مسائل مرتبط با جامعه به ویژه حوزه سلامت، نشاط، حوزه بهداشت و درمان و مسائل مربوط به استحکام خانواده را پیگیری کنم.

وی عنوان کرد: معتقدم امروزه مشکلات اقتصادی، مهمترین معضل مردم است؛ معضلات اقتصادی دارد ریشه به تیشه مردم می‌زند و مردم از سیاسی بازی‌ها و عدم شایسته سالاری، ناکارآمدی و بی‌کفایتی برخی مسئولین خسته شدند.

محمدبیگی بیان کرد: شرایط کشور طوری است که امروز ما نیازمند یک انقلاب سوم هستیم که قطعا در مجلس شورای اسلامی رقم می خورد؛ زیرا مجلس در راس امور است و اگر می‌خواهیم تغییری در کشور ایجاد کنیم باید این تغییر از مجلس کلید بخورد‌.

مشکلات اقتصادی، مهمترین معضل مردم است

وی اظهار کرد: مجلسی که ۲۹۰ نفر عصاره فضائل ملت هستند اگر خودشان شفاف باشند کم کم ارگان‌های دیگر و دولت را نیز وادار به شفافیت می‌کنند، مجلس قوی می‌تواند متضمن مردمی قوی باشد.

محمدبیگی گفت: شفافیت از جمله مهمترین مصادیق برای از بین بردن دیوار بی اعتمادی بین مردم و نماینده است.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از جمله طرح‌هایی که خیلی علاقه‌مند به پیگیری آن هستم قانون تسهیل ازدواج جوانان است که ۱۴ سال در حال خاک خوردن است؛ قانونی که بر اساس آن باید سه سال اول زندگی زوجین جوان را پوشش شغلی و مسکن داد که این قانون را پیگیری خواهم کرد.‌


وی اضافه کرد: اکنون ۱۲ میلیون دختر و پسر جوان معطل، در سنین ازدواج داریم که بلاتکلیف هستند و باید اقدامات لازم برای رفع مشکل آنها انجام شود.

محمدبیگی ابراز کرد: قانون بحث موانع تولید یکی دیگر از برنامه‌های من است که بستری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور و رفع بیکاری که مهم‌ترین معضل جوانان امروز کشور است را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: در مجلس ما نمایندگان حضور دارند اما یک چهارم آنها رای نمی‌دهند که کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان باید به این امر توجه داشته باشند و این موضوع باید اصلاح شود.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث پرداختن به کنوانسیون بین المللی مثل "سی اف تی" و "اف ای تی اف" یکی از اموری است که قطعا به دفاع از خون سردار قاسم سلیمانی و تمام سلیمانی‌ها و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و عزت و استقلال کشور ما باید کنوانسیون‌ها را تعیین تکلیف کنیم.

۲۵۰ روستا در استان خالی از سکنه است

وی در ادامه گفت: اصلاح نظام بیمه و و بحث پرونده الکترونیک سلامت از اولویت‌های من به عنوان یک پزشک است که در صورت ورود به مجلس پیگیری خواهم کرد.

محمدبیگی تصریح کرد: در خدمت به مردم نباید نگاه جناحی داشت، محمد بیگی و سیاهکلی نماینده همه جریانات کشور و نماینده همه اقشار مردم هستند.

وی ابراز کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی باید چتری بزرگی بوده و سایه آن بر سر همه مردم باشد؛ باید با نگاه طبیبانه و مردمی به امور نگاه کرد و همه مردم را به یک چشم نگاه کرده و برای همه مردم کار و خدمت کنیم.

محمدبیگی بیان کرد: ما در گروه جهادی شهید حجت اسدی خادم مردم در حوزه جهادی هستیم و یکی از کارهای ویژه ما رسیدگی به بحث‌های حاشیه نشینی است.

وی ادامه داد: ما رتبه ۱۶ کشور در نواحی ناکارآمد سکونت شهری داریم که 16 منطقه حاشیه‌نشین در اطراف شهر قزوین شناسایی شده است که معضلات بسیار زیادی دارند.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از پنج معضل اصلی استان قزوین بحث حاشیه نشینی است که انواع آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، زنان بی سرپرست، کودکان کار از جمله مشکلات در این مناطق است.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و درآمد کم، تبعیض، بی‌عدالتی و عدم رسیدگی به روستاها در دولت فعلی، عدم توجه به سکونت‌های روستایی، عدم توجه به قضیه مسکن مهر و عدم توجه به ایجاد اشتغال موجب می‌شود تا موجی از مهاجرت از سمت روستاها به شهرها انجام شود و چون این گروه درآمد خوبی برای سکونت در نواحی خوب شهری ندارند حاشیه شهرها را برای زندگی انتخاب می‌کنند.


محمدبیگی عنوان کرد: ما در استان قزوین ۱۱۲۸ آبادی داریم که ۸۷۶ روستا فعال بوده و ۲۵۲ روستا خالی از سکنه است.

وی تصریح کرد: دو سالی است که به صورت تخصصی در مورد نواحی حاشیه نشین کار می‌کنم و راهکار رفع این مشکل برگزاری اردوهای جهادی با حضور تشکل‌های جهادی، راه‌اندازی گفتمان فرهنگی ورزشی و تقویت هویت فردی و خانوادگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، اشتغالزایی و کارآفرینی در این حوزه، تقویت طرح‌های مسکن روستایی و ارائه بسته های تسهیلاتی به این افراد است.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: راه‌اندازی تعاونی های روستایی و افزایش شغل‌های مرتبط خانگی و پرداخت تسهیلات مرتبط با مشاغل زود بازده از دیگر راهکارهای رفع مشکلات روستایی است.

انتهای ییام /7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان