۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شهرک‌های صنعتی را در قزوین به طور جعلی ایجاد کرده‌اند/ سود بالای ۸درصد بانک‌ها یعنی عقیم کردن اقتصاد
کد خبر: ۳۴۰۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۴:۳۱ ↗ لینک کوتاه

کاندیدای دوره یازدهمین مجلس:

شهرک‌های صنعتی را در قزوین به طور جعلی ایجاد کرده‌اند/ سود بالای ۸درصد بانک‌ها یعنی عقیم کردن اقتصاد

کاندیدای دوره یازدهمین مجلس گفت: امروز شهرک‌های صنعتی را به طور جعلی ایجاد کردند چراکه زمین‌های کشاورزی مردم را ارزان قیمت خریدند و به قیمت‌های گزاف به صنعتگران می‌فروشند؛ یک کارآفرین نباید با چنین هزینه‌های بالا برای دریافت مجوز و سایر موارد مواجه باشد.

شهرک‌های صنعتی را در قزوین به طور جعلی ایجاد کرده‌اند/ سود بالای ۸درصد بانک‌ها یعنی عقیم کردن اقتصاد

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در جلسه مناظره که ظهر امروز(دوشنبه) توسط تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه نمایندگان درواقع وکلای مردم هستند که باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، اظهار کرد: مردم باید بتوانند یک وکیل متخصص و کارآمد انتخاب کنند؛ اگر امروز قوانین ما مشکل دارد به خاطر این است که افرادی که به مجلس می‌فرستیم با قانون‌گذاری آشنا نیستند و تجربه ندارند.

وی با بیان اینکه بیشتر قوانین ما در کشور سیاسی تصویب می‌شود، افزود: بیشتر قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، سلبی است و ایجابی نیست درحالی که عامه مردم در بستر قانون منتفع خواهند شد.

کاندیدای دوره یازدهمین مجلس درباره رسیدگی به وضعیت حاشیه نشینی ابراز کرد: باید ببینیم چرا امروز در کشور حاشیه نشینی وجود دارد؟ که یکی از عوامل مهم آن در اثر نبود اقتصاد و معیشت مناسب است که افراد مجبور می‌شوند سرزمین خود را رها کرده و به مناطق حاشیه‌ای مهاجرت کنند.

سیاهکلی ادامه داد: متاسفانه ما برعکس دنیا عمل می‌کنیم چراکه در دنیا دولت جیره خوار مردم است اما در ایران، مردم جیره خوار دولت هستند و به این خاطر است که دولت ثروت دارد و این مسئله هم فسادآفرین است.

وی با اشاره به موانع پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان افزود: امروز شهرک‌های صنعتی را به طور جعلی ایجاد کردند چراکه زمین‌های کشاورزی مردم را ارزان قیمت خریدند و به قیمت‌های گزاف به صنعتگران می‌فروشند؛ یک کارآفرین نباید با چنین هزینه‌های بالا برای دریافت مجوز و سایر موارد مواجه باشد بلکه باید حمایت هم شود.

این نامزد انتخاباتی عنوان کرد: سود بالای ۸ درصد تسهیلات بانک‌ها یعنی عقیم کردن اقتصاد لذا دولت باید وام کم بهره به تولیدکننده اعطا کند و با طرح‌های حمایتی به کمک این قشر برود نه اینکه برای آن‌ها سنگ اندازی کند.

قزوین؛ بهترین نقطه برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است

این کاندیدا با بیان اینکه شعار ما نجات اقتصاد ایران است، ابراز کرد: یکی از طرح‌هایی که برای آینده دارم نیز ایجاد کمیسیون فضای مجازی در مجلس است که برای جوانان در این عرصه تولید شغل کنیم چراکه این عرصه در آینده حرفی برای گفتن در جهان دارد که نباید از آن غافل شویم.

سیاهکلی با اشاره به اینکه خدمات کشور باید دیجیتال شود، عنوان کرد: در کشور ما در حوزه مدیریت فضای مجازی دوگانگی وجود دارد که مجلس و دولت هم توانایی حل این موضوع را نداشتند لذا اگر با همین سیستم پیش برویم،در آینده صاحب حکومت نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما هنوز برای فضای مجازی زیرساخت و قانون نداریم، تاکید کرد: دولت ما هنوز اسلامی نشده و متاسفانه سیستم ربائی را در بانک‌ها شاهد هستیم که مردم را آزار می‌دهد.

این کاندیدا درباره جابجایی پول در کشور یادآور شد: متاسفانه در برجام موظف شدیم که تمام فعالیت‌های مالی کشور را لیست شده تحویل امریکا دهیم و بعد از برجام دچار سیفت مالی شدیم و حتی نتوانست ۱۵۰ هزار دلار دستمزد مربی استقلال را پرداخت کنیم.

این نامزد انتخاباتی بیان کرد: این دولت عمدا با همکاری‌هایی که با امریکا دارد نیز مردم را اذیت می‌کند، درحالی که هیچ اقتصاددانی اعتقاد ندارد که تحریم بیش از ۲۰ درصد بر اقتصاد کشور ما اثر داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید شبکه ملی اطلاعات در کشور راه بیفتد و بهترین نقطه هم استان قزوین برای این کار است؛ برای پیشگیری از فساد مالی باید دولت الکترونیک راه بی‌افتد و پول الکترونیکی شود چراکه پول کاغذی فساد آفرین است و دلالی و تورم را در پی دارد.

سیاهکلی در پایان گفت: ما شفافیت مالی را در شورای ائتلاف امضاء کردیم و همه امور روشن است لذا بهترین کار این است که مردم با مراجعه به گذشته افراد، آن‌ها را به خوبی بشناسند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان