۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دستگیری سارق ادوات ریلی محور قزوین – رشت و کشف سوخت قاچاق در بوئین زهرا
کد خبر: ۳۴۰۲۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۵:۲۴ ↗ لینک کوتاه

اخبار و حوادث پلیس استان قزوین؛

دستگیری سارق ادوات ریلی محور قزوین – رشت و کشف سوخت قاچاق در بوئین زهرا

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری سارق ادوات ریلی محور قزوین – رشت و کشف ۱۰ فقره سرقت در این خصوص خبر داد.

دستگیری سارق ادوات ریلی محور قزوین – رشت و کشف سوخت قاچاق در بوئین زهرا

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ گزیده ای از مهمترین اخبار نیروی انتظامی استان قزوین را در ادامه می‌خوانید:

غیبت مانع رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان نیست

سردار رحمان علیدوست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه در قانون خدمت وظیفه عمومی موضوع سلامت جسمی و روانی مشمولان برای به کارگیری در نیروهای مسلح مورد اهمیت است بنابراین مشمولان غایب با وجود غیبت نیز می‌توانند برای رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه غیبت مشمولان مانع رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان نمی شود، افزود: این دسته از مشمولان در صورتی که در شورای پزشکی وظیفه عمومی، سرباز و یا معاف از رزم شناخته شوند، با اضافه خدمت به سربازی اعزام می‌شوند.

علیدوست بیان کرد: مشمولان فقط در صورت نقص عضو و یا ابتلاء به بیماری‌هایی که مدرک تحصیلی تاثیری در معافیت پزشکی ندارد، می‌توانند حین تحصیل برای معافیت پزشکی اقدام کنند و در سایر موارد می بایست پس از فراغت از تحصیل، اخراج، انصراف و یا ترک تحصیل اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مشمولان دارای معافیت تحصیلی که درخواست معافیت پزشکی آنان درشورای پزشکی در حال بررسی است چنانچه معاف دائم شناخته نشوند رای عدم معافیت پزشکی صادر و معافیت تحصیلی آنان استمرار می‌یابد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: مشمولان متقاضی معافیت پزشکی برای کسب اطلاع از آیین نامه معافیت پزشکی و قوانین و مقررات مربوط به آن، می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir سامانه تلفن گویا به شماره 096480، کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ مراجعه کنند.

کشف 4 هزار لیتر سوخت قاچاق دربوئین زهرا

سرهنگ حسین رشیدتبار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین بیان کرد: روز گذشته مأموران کلانتری 11 پاسداران این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه کامیون ایسوزو یخچال دار مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران این فرماندهی پس ازمتوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار 4 هزار لیتر نفت سفید قاچاق و خارج ار شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد: در این راستا کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

رشیدتبار با اشاره به اينکه قاچاق کالا و سوخت، حيات اقتصادي يک جامعه را تهديد مي‌کند، عنوان کرد: پليس با تمام توان و با جديت همواره با قاچاقچيان و اخلالگران نظام اقتصادي کشور مبارزه خواهد کرد.

کشف مواد مخدر

سرهنگ حسين رشيدتبار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مامران انتظامی در پی اطلاع از فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان در يكي از روستاهاي شهرستان، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان پس از شناسايي و با هماهنگي قضايي در يك عمليات ضربتي متهم را دستگير و در بازرسی از محل اختفاي متهم مقدار 965گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا اضافه کرد: در عملیات دیگری ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان پس از اطلاع از فعالیت مجرمانه دو نفر از مواد فروشان در این شهرستان، در یک اقدام غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل مقدار 907 گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

رشيدتبار با اشاره به کشف مقدار یک کیلو و 872 گرم تریاک در دو عملیات پلیس یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

️ وی در پایان گفت: پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ و افرادی که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد، نمی‌دهد و از شهروندان عزیز انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق ادوات ریلی محور قزوین – رشت

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار داشت: با توجه به افزايش وقوع سرقت در محور ريلي قزوين- رشت و حساسيت موضوع، شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان در دستور کار مأمورين پليس راه آهن قزوين ، پليس پيشگيري و فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد توسط ماموران انتظامی استان قزوین و نمایندگانی از عمليات و آگاهي پليس راه آهن شمالغرب و کشور راهکارها و تدابیر لازم برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احصاء و به واحد های انتظامی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: ماموران در پی کسب خبر مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو در محور ریلی با پلاک مخدوش در حال متواری است بلافاصله واحد گشت پاسگاه "کوهگیر" با اجراي طرح ايست و بازرسي در جاده قديم "قزوين-رشت" خودرو را متوقف و به مقر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: در بازرسی از صندوق عقب خودرو تعداد 112 عدد "خاموت" به همراه ابزار آلات سرقت کشف و سارق پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی روانه زندان شد.

حاجیان عنوان کرد: در راستای شناسایی و دستگیری همدست سارق و مالخران و در اجراي دستور مقام قضايي، سارق در اختیار پلیس راه آهن قزوین قرار گرفته و با اقدامات فنی صورت گرفته و انجام تحقیقات لازم توسط پلیس قزوین و روشن شدن زوایای پنهان جرم، اکیپی از ماموران پلیس راه آهن کشور با عزیمت به استان شمالی کشور احدی از مالخران را دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسي از محل ضايعاتي مالخر مقدار 381 عدد پيچ "شروب" و فنر "وسلو" کشف و اموال مکشوفه تحویل نماينده راه آهن و مالخر بلافاصله دستگير و با معرفی به مراجع قضائی در قزوین با صدور قرار مناسب قانونی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه سارق در بازجوئی فنی ماموران به 10 فقره سرقت پيچ شروب و فنر وسلو به بيش از 2 هزار عدد در محور ریلی قزوين- رشت اعتراف کرد تصریح کرد: تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان