۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ریشه‌کن شدن فساد نیازمند تقویت روحیه عدالت‌خواهی است/ مردم با دیدن عدالت به فرهنگ مهدوی روی می‌آورند
کد خبر: ۳۴۰۲۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ریشه‌کن شدن فساد نیازمند تقویت روحیه عدالت‌خواهی است/ مردم با دیدن عدالت به فرهنگ مهدوی روی می‌آورند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی فعالیت های مهدوی گفت: مردم با دیدن عدالت به فرهنگ مهدوی روی می‌آورند و ضروری است عدالت‌خواهی محور برنامه‌های این حوزه قرار گیرد.

ریشه‌کن شدن فساد نیازمند تقویت روحیه عدالت‌خواهی است/ مردم با دیدن عدالت به فرهنگ مهدوی روی می‌آورند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی اظهار کرد: اهمیت مهدویت و انتظار ظهور در ادیان و مذهب تشیع به صورت جدی مطرح بوده اما امروز به دلیل جدی‌تر شدن تقابل ایمان و کفر، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

 

وی افزود: جبهه کفر با رسانه‌های خود تلاش می‌کنند تا یاس و ناامیدی را در عالم القا کنند در حالی که آیات و روایات آینده‌ی روشنی از جهان را ترسیم کرده است و باید تلاش کنیم تا آینده جهان از منظر قرآن و روایات به درستی ترسیم شود.

 

امام جمعه قزوین اذعان  کرد: در اسلام منابع بسیار محکمی وجود دارد که از آینده امیدوار کننده جهان سخن گفته است و بخشی از آنها در عصر ما بروز و ظهور یافته‌است  اگرچه نباید زمان و افراد را در عصر آخرالزمان معرفی کرد، اما باید وعده‌های امیدوار کننده قرآن و روایات را تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید نگاه مهندسی شده به دین داشته باشیم، ابراز کرد: نباید در برنامه‌های دینی به صورت جزیره‌ای عمل کنیم و می‌باید به همه اجزای دین به همان نسبتی که خدا تأکید کرده است، توجه کنیم.

 

وی قسط و عدل را یکی از مهمترین حوزه‌های مورد توجه دین معرفی کرد و افزود: قسط و عدل کمتر از موضوع مهدویت در دین مطرح نشده است و قسط و عدل باید بیش از آنچه تاکنون مطرح بوده، مورد توجه قرار گیرند.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: قسط و عدل، مهترین آرمان انقلاب محسوب می‌شود و امروز باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد زیرا مردم انتظار دارند تا آرمان‌های انقلاب با جدیت محقق شود و مردم نیز به دلیل عشق به عدالت‌خواهیِ امام خمینی(ره)، گرد ایشان جمع شدند و در حقیقت از دروازه عدالت با امام و انقلاب آشنا شدند.

امام جمعه قزوین افزود: مردم با مشاهده عدالت در جامعه به فرهنگ مهدوی روی می‌آورند و اگر این هدف محقق شود، همه کارها با خواست امام زمان(عج) هماهنگ شده و فساد ریشه کن می‌شود.

 

وی در پایان تأکید کرد: باید عرصه فعالیت‌های مهدوی را به سمت عدالت‌خواهی هدایت کنیم تا فساد ریشه کن شود و فضای جامعه برای مفسدان فضایی ناامن گردد. ما در حوزه مهدویت بیش از آنچه نیازمند متخصص مهدوی باشیم، نیازمند عمل و کردار مهدوی هستیم چرا که عمل مهدوی است که جامعه را به سمت درست هدایت می‌کند.

انتهای پیام /3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان