۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین اختتامیه کنگره شعر "افق" با حضور پدر شعر آئینی کشور برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۰۱۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر مجمع شعرای آئینی کمیت استان قزوین:

اختتامیه کنگره شعر "افق" با حضور پدر شعر آئینی کشور برگزار می‌شود

دبیر مجمع شعرای آئینی کمیت استان قزوین گفت: اختتامیه کنگره شعر افق روز یکشنبه در سالن شهید بهشتی واقع در خیابان رسالت برگزار می‌شود و استاد محمدعلی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور میهمان این برنامه است.

اختتامیه کنگره شعر "افق" با حضور پدر شعر آئینی کشور برگزار می‌شود

علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره برگزاری کنگره شعر "افق" اظهار کرد: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به کنگره شعر افق با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب 100 اثر از شعرای سراسر استان به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از داوری سه اثر به‌عنوان برگزیده و چهار اثر قابل تقدیر انتخاب می‌شوند. 

وی ادامه داد: محدودیت سنی و تعداد آثار درنظر گرفته نشده بود و میانگین سنی شرکت کنندگان از 18 تا 70 سال بود، همچنین در این دوره شاهد حضور پررنگ بانوان استان در کنگره بودیم.

دبیر مجمع شعرای آئینی کمیت قزوین اذعان کرد: اختتامیه کنگره روز یکشنبه 27 بهمن ماه ساعت19 در سالن شهید بهشتی واقع در خیابان رسالت برگزار می‌شود و استاد محمد علی مجاهدی متخلص به پروانه و پدر شعر آئینی کشور و احمد علوی از شعرای نامدار مهمانان ویژه برنامه هستند که از سخنان و شعرخوانی آنان بهره خواهیم برد.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت آثار ارسالی به کنگره شعر "افق" عنوان کرد: باتوجه به اتفاقاتی همچون شهادت سردار سلیمانی و قرار گرفتن در ایام فاطمیه در زمان کنگره، آثار خوبی ارسال شد که نسبت به آثار گذشته از کیفیت بهتری نیز برخوردار بودند، همچنین ارسال بسیاری از آثار از شهرستان‌های استان نشان از پیشرفت شعر است.

این مقام مسئول عنوان کرد: آثار ارسال شده به جشنواره که از قابلیت چاپ برخوردار باشند در قالب کتاب منتشر می‌شوند.

وی در پایان گفت: باتوجه به حضور پدر شعر آئینی کشور که پس از سال‌ها مهمان استان قزوین هستند از تمام اهالی فرهنگ و هم استانی‌ها برای حضور در اختتامیه دعوت می‌شود و امیدواریم جریان شعری شکل گرفته در استان ادامه داشته و شاهد پیشرفت روزافزون آن باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۶  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان