۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمره بالایی گرفت/ نمایندگی مجلس حق‌الناس است/ مراقب باشیم افراد متملق و نالایق را به مجلس نفرستیم
کد خبر: ۳۴۰۱۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

قزوین در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمره بالایی گرفت/ نمایندگی مجلس حق‌الناس است/ مراقب باشیم افراد متملق و نالایق را به مجلس نفرستیم

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: همه کسانی که چشم خود را بستند و رای دادند باید در محضر خدا پاسخگو باشند زیرا نمایندگی مجلس حق الناس است.

قزوین در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمره بالایی گرفت/ نمایندگی مجلس حق‌الناس است/ مراقب باشیم افراد متملق و نالایق را به مجلس نفرستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: همانگونه که رسول خدا(ص)، پیامبر همه اهل عالم است و رسالتی جهانی داشت، دین خدا نیز توسط حضرت فاطمه(س) و فرزندانش جهانی شده و عدل الهی عالم‌گیر می‌شود.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) واسطه فیض خداست و ولادت ایشان، روز تکریم زنان و مادران نامگذاری شده است، خداوند شأن و منزلت بسیار زیادی برای بانوان قائل شده است و جایگاه مادری‌شان بسیار مورد توجه خداست، جا دارد بیش از پیش قدر خود را بدانند و پیرو سیره و سنت حضرت زهرا(س) باشند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: شخصی نزد رسول خدا(ص) رفت و از حضرت سؤال کرد چگونه می توانم انسان خوبی باشم؟ پیامبر فرمود به مادرت نیکی کن و این را سه بار تکرار کرد و در مرتبه چهارم گفت به پدرت نیکی کن. چرا که مادر بیشتر لازم دارد که عواطف فرزند و همسر را ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بانوان باید بکوشند تا اخلاق حضرت فاطمه(س) را در خودشان ایجاد و تقویت کنند و از ظرفیت فرهنگ فاطمی بیش از پیش استفاده کنند چرا که حضرت زهرا(س) سیده نساء زنان اهل عالم است.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه(س) وقتی نابینایی به منزلشان آمد، با حجاب نزد او حاضر شد و وقتی دلیل این کار را از ایشان سؤال کردند، فرمود او نابیناست، من که بینا هستم و زنان جامعه می باید این ریزه کاری‌های اخلاقی را مورد توجه قرار دهند.

عابدینی ابراز کرد: نماز حضرت فاطمه(س) مثال زدنی است و اهل ذکر بودند و علاقه مندی ایشان به قرآن، ذکر، صداقت، عفت، رعایت مسائل معیشتی و اقتصادی، رفتار با همسر، پدر و فرزندانش باید الگوی زندگی باشد.

حفظ کرامت بانوان در تربیت فرزندان اثرگذار است

خطیب جمعه قزوین با تشریح حقوق زنان در جامعه، اظهار کرد: مبادا بانویی در منزل توسط شوهرش مورد ظلم قرار گیرد، حقوقش رعایت نشود، کرامت و شخصیتش شکسته شود چرا که وقتی شخصیتی شکسته شود، باز نمی‌گردد و روی تربیت فرزندان نیز اثر می‌گذارد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جوانان جامعه در مسیر درست قرار بگیرند و صاحب تربیت درستی شوند، باید عزت و کرامت آقایان و خانم‌ها توسط یکدیگر رعایت شود و مفهوم این کار، تقواست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خدا تأکید کرده است کسی که تقوای بیشتری دارد، جایگاه بالاتری دارد و هیچ معیار دیگری جز تقوا نمی‌تواند انسان‌ها را نسبت به یکدیگر در جایگاه بالاتری قرار دهد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز در روز ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) به دنیا آمده است و این شخصیت بزرگ، مکتب، آئین، آرزو و آرمان‌های بلند فاطمی را در انظار مردم جهان قرار داد و همین امر از امام شخصیت عظیم و تأثیرگذاری ساخت.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم استان قزوین در راهپیمایی 22 بهمن، تأکید کرد: مردم استان قزوین با حضور پرشور و با انگیزه در راهپیمایی 22 بهمن در سرمای شدید، نمره بالایی گرفتند چرا که این راهپیمایی بی‌سابقه بود و سرآمد شد و این مهم نشان دهنده فرهیختگی مردم است و بخاطر این اتفاق خداوند را سپاسگزاری می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قدردانی مردم از سردار شهید سپهبد سلیمانی که تکیه گاه مستضعفان و یار باوفای رهبر فرزانه انقلاب و پشتیبان کشورهای اسلامی بود بسیار عالی و شایسته بود. اگر سردار سلیمانی در مناطقی همچون غزه و فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن حضور نداشت این کشورها از دست رفته بودند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دلاورمردی‌های سردار سلیمانی این مرد متقی و مومن و مطیع خدا و رسول اکرم و رهبری توانست کشورهای اسلامی را در منطقه و جهان از زیر یوغ استکبار جهانی نجات داده و درس مقاومت و ایستادگی به آنها دهد که مردم عزیز ما در چهلمین سالگرد این شهید بزرگوار که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود با برگزاری راهپیمایی عظیم و مجالس بزرگداشت وی و ابومهدی و یارانشان قدردانی خوبی را به جای آوردند. الحمدالله که این وظیفه دینی در جامعه ما به انجام رسید.

وی ادامه داد: قرائت وصیتنامه شهید سلیمانی نشان داد که وظیفه مهمی بر دوش همه ماست و همه باید این وصیتنامه را به خوبی مطالعه کنیم که حقیقتا روی ایمان و اخلاق و بینش سیاسی و اطاعت از خدا و پیامبر و ولی امر مسلمین و دشمن شناسی ما تاثیرگذار است.

پیشرفت کشور مستلزم انتخاب افراد شایسته و مجلسی متفاوت است

عابدینی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی اذعان کرد: همان روزی که فتوای امام راحل در قتل سلمان رشدی صادر شد عملا و واقعا این فرد ملعون مُرد و این فتوا تاثیر خود را گذاشت و فردی که می‌توانست یک فتنه گر در جهان باشد منزوی و ضایع شد. سلمان رشدی به پیامبر گرامی اسلام توهین کرد و نتیجه عمل خود را دید البته اصل انتقام خدا از وی جهنم است که بزودی به نتیجه عمل ننگین خود خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: مردم تبریز به واسطه چهلم شهادت مبارزان قیام مردم قم که در ۱۹ دی رخ داده بود در ۲۹ بهمن قیام کردند که باعث شد حلقه زنجیره انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد تا در ۲۲ بهمن ۵۷ این انقلاب به پیروزی رسید.

وی با اشاره به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی یادآور شد: ایران اسلامی جزو کشورهایی است که مواد اولیه در آن به وفور یافت می شود و نیروی انسانی خوبی نیز داریم و دانشمندان ما در مجامع بین المللی دنیا درحال فعالیت هستند و ایران ما جزو کشورهای فرهیخته است و یازده برابر کشورهای دنیا سرعت پیشرفت علمی داشته ایم و کشور اول در سرعت پیشرفت علمی هستیم با اینکه تلاش دشمن این بوده که ما دچار عقب ماندگی شویم.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: ایران اسلامی که دارای مدیران لایق و بازار مصرف داخلی و خارجی است و کشورهای همسایه خوبی که از ما کالاهای خوب را طلب می‌کنند؛ یعنی ما آماده افزایش تولید ملی هستیم تا بیکاری از کشور ما رفع شود یعنی علاوه بر رفع بیکاری در کشور کارگرهای کشورهای دیگر را جذب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: وقتی شاهد بیکاری و مشکلات اقتصادی هستیم یعنی مدیران ما وظیفه خود را به خوبی انجام نداده‌اند و از مدیران لایق استفاده نکرده‌اند و خام فروشی را بر تولید ترجیح داده‌اند. اگر ما به اقتصاد مقاومتی برگردیم و نگاه مهربانانه‌ای به حوزه تولید داشته باشیم زندگی اقتصادی و معیشت ما سر و سامان می‌گیرد و بیکاری و فقر رفع خواهد شد اما متاسفانه ما در این حوزه‌ها کم کاری شاهدیم.

همه کسانی که چشم خود را بستند و رای دادند باید در محضر خدا پاسخگو باشند

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیدواریم در انتخابات با انتخاب نمایندگان لایق و شایسته و برقراری مجلسی غیر از مجلسی که در این دوره داشتیم بتوانیم تحول عظیمی در کشور ایجاد کنیم. نمایندگانی پرشور و صادق و جدی، که فکر منافع خود و اقوامش نباشد نماینده‌ای که تمام تلاشش این است که فقط اطرافیان خود را مدیر اداره‌ای کند این فرد لیاقت نمایندگی ندارد.

وی ادامه داد: نماینده باید خود را خادم مردم ببیند و خود را به زحمت بیندازد و حتی حقوق خود را خرج رفع گرفتاری مردم کند. نماینده باید لایق و شجاع باشد تا در برابر امریکا توانایی ایجاد مصوبه را داشته باشد نماینده‌ای که برای رای منفی دادن به مصوبه ضد امریکا دستش بلرزد لیاقت نمایندگی مردم را ندارد.

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: نمایندگی مجلس حق الناس است اگر ما رای دادیم و فردی در مجلس حضور پیدا کرد و حق مردم را رعایت نکرد ما هم در ضایع شدن حق مردم شریک هستیم؛ بنابراین باید حواسمان به رای دادنمان باشد. اگر به جای انتخاب فردی آزاده و سربلند به فردی رای دادیم که نوکر کس دیگری است حق الناس را ضایع کردیم.

وی عنوان کرد: اینکه کسی می‌گوید اگر من چوب خشک هم معرفی کنم مردم به او رای می‌دهند و اگر ما هم به این فرد رای دادیم به حق الناس و خون شهدا خیانت کردیم. همه کسانی که چشم خود را بستند و رای دادند باید در محضر خدا پاسخگو باشند زیرا نمایندگی مجلس حق الناس است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین درباره ویژگی‌های یک نماینده شایسته ابراز کرد: باید پاکدامنی و پاکدستی و امانتداری، ایمان و تقوا و شجاعت و بصیرت و بینایی و فهم حقایق و دشمن ستیزی و اعتماد به نفس، اعتقاد به ما می‌توانیم را در یک نامزد انتخابات ببینیم تا وی را بتوانیم برای این جایگاه انتخاب کنیم اما اینکه هرکس بیشتر شام و ناهار بدهد و بیشتر تملق گویی کرد و با هر منحرفی ارتباط گرفت تا رای بیشتری کسب کند این فرد لیاقت مجلس را ندارد و ما نباید خود را به این فرد نالایق ربط بدهیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برای انتخاب یک نماینده شایسته و لایق می‌توان از نظرات صاحب نظران بهره برد تا کاندیدای اصلح را به ما ‌معرفی کنند کسانی که معیارها را متوجه هستند و عمری را در دیانت و تقوا و مسجد و سیاست گذرانده‌اند و خوب متوجه هستند که این فرد لیاقت و شایستگی دارد یا خیر؟ اگر خودمان در شرایطی به نتیجه نمی‌رسیم باید به افراد صاحب بصیرت و مومن مراجعه کنیم.

وی در پایان گفت: قران کریم می‌فرماید افرادی که اهل ایمان و توکل هستند و از گناهان بزرگ و فحشا و منکر دوری کرده و عصبانیت خود را مدیریت می‌کنند و زمانی که خداوند آنها را صدا می‌کند لبیک گفته و نماز را حمایت می‌کنند و اهل انفاق هستند و در عرصه‌های بین المللی با اقتدار حاضر می‌شوند با این افراد مشورت کنید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان