۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۳۳ واحد گلخانه‌ای در شهرستان آبیک
کد خبر: ۳۴۰۱۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبرداد

فعالیت ۳۳ واحد گلخانه‌ای در شهرستان آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: اکنون ۳۳ واحد گلخانه در این شهرستان محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کنند.

فعالیت ۳۳  واحد گلخانه‌ای در  شهرستان آبیک

بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به پتانسیل احداث گلخانه در شهرستان آبیک امیدواریم در آینده شاهد تحولی بزرگ در ایجاد شهرک گلخانه‌ای و واحدهای دارای مجوز باشیم.

وی افزود: اکنون 33 واحد گلخانه در این شهرستان محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کنند که این تعداد واحد گلخانه‌ای در سطح 20 هكتار احداث شده که در این واحد‌ها محصولات گلخانه‌ای، نشاء و نهال، گلهای شاخه بریده و گلهای زینتی تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک عنوان کرد: از این میزان واحدهای گلخانه‌ای 17 واحد تولید سبزی و صیفی در سطح 10 هکتار و 400 متر انجام می‌شود که سالیانه هزار و 500 تن محصولات گلخانه‌‌ای تولید می‌کند.

لطفی اضافه کرد: همچنین 6 واحد گلخانه تولید نشاء و نهال در سطح 5 هکتار و 600 متر در این شهرستان فعال است که در این واحدها 265 میلیون انواع نشاء و 66 هزار پایه درختان مختلف تولید می‌شود.

به گفته‌ی وی؛ یک واحد تولید گل شاخه بریده در سطح یک هکتار و 500 متر نیز با تولید بیش از 2 میلیون عدد گل شاخه بریده فعالیت دارد و 9 واحد تولید گلهای زینتی در فضای باز در سطح 2 هکتار و 500 متر نیز در این شهرستان فعال است که 3/5 میلیون عدد گلدان _درختچه تولید می‌کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان