۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فرآیند ورود افراد به نظام اداری باید اصلاح شود/ دسترسی بیش از ۸۵درصد روستاها به آب شرب
کد خبر: ۳۴۰۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۹:۳۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

فرآیند ورود افراد به نظام اداری باید اصلاح شود/ دسترسی بیش از ۸۵درصد روستاها به آب شرب

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: باید عدالت در به کارگیری نیروها و گزینش افراد را درنظر بگیریم و اصلاح فرآیند ورود افراد به نظام اداری از این پس به طور جدی مدنظر قرار گیرد و مسئولین نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

فرآیند ورود افراد به نظام اداری باید اصلاح شود/ دسترسی بیش از ۸۵درصد روستاها به آب شرب

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جمشید انصاری در شورای اداری استان که عصر امروز(دوشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم دهه فجر فرصت مناسب برای بیان دستاوردهای انقلاب و تبیین اینکه از چه نقطه‌ای به این جایگاه رسیدیم که برای جامعه و نسل امروز ضروری است.

وی افزود: وظیفه ما که در انقلاب بودیم این است که به مناسبت این ایام نیز آنچه را که در کشور گذشته و اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب را برای نسل امروز روشن و تبیین کنیم تا این مسیر را پیوسته دنبال کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ابراز کرد: ما باید به بخش خصوصی اتکا کنیم اما نمی‌توانیم از دولت به عنوان نهاد اصلی ارائه خدمات به مردم و هماهنگ‌کننده و پیش‌برنده توسعه کشور چشم پوشی کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: امنیت مردم، برقراری نظم و تصدی‌های تکلیفی، تامین اقلام اصلی مردم، توسعه بهداشت و توسعه زیرساخت‌ها و تامین انرژی و بسیاری از تکالیف نیز برعهده دولت است که باید این مجموعه کالا و خدمات را برای کشور و مردم در بالاترین سطح کیفیت فراهم کند.

انصاری عنوان کرد: دولت در طول ۴۱ سال گذشته در تامین زیرساخت‌ها و خدمات عمومی بیشتر از ظرفیت‌ها خود عمل کند، اما اینکه آیا مردم توانسته‌اند به نحو مطلوب از این امکانات استفاده کنند یا خیر؟ از ضعف‌های ماست که باید برای ارتقاع این کیفیت تلاش شبانه‌روزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که بالاترین سطح رضایتمندی را در مردم برای استفاده از خدمات ارائه شده، استفاده کنند و بهره‌وری بالایی را به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ابراز کرد: در مجموعه نظام اداری هم مشکلاتی وجود دارد که قابل چشم پوشی نیست؛ اما برای اینکه از امکانات به نحو مطلوبی بهره‌مند شویم باید از شایسته‌ترین مدیران استفاده کنیم و این حق روشن مردم است.

این مقام مسئول بیان کرد: باید عدالت در به کارگیری نیروها و گزینش افراد را درنظر بگیریم و اصلاح فرآیند ورود افراد به نظام اداری از این پس به طور جدی مدنظر قرار گیرد و مسئولین نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

بالای ۹۸ درصد دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند

انصاری تصریح کرد: کاهش هزینه‌های ارائه خدمات به مردم باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد؛ چراکه برخلاف این موضوع نیز شایسته نظام اداری و دولتی ما نیست و اینکه بی‌محابا هزینه مردم را بالا می‌بریم، هنر نیست.

وی یادآور شد: هزینه ارائه خدمات در دولت را باید کاهش دهیم چون مردم چاره‌ای جز این راه را برای دریافت خدمات ندارند؛ در هریک از دولت‌هایی که در این ۴۱ سال بر سر کار آمدند به بخشی از نیازهای مردم و متناسب با آن زمان اقدام شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: امروز بالای ۹۲ درصد جمعیت روستایی و بیش از ۹۵ درصد روستاها به برق و بیش از ۸۵ درصد روستاها به آب شرب دسترسی دارند و امسال دسترسی روستاهای کشور به گاز متجاوز از ۹۰ درصد می‌شود و اکثر مناطق به اینترنت دسترسی دارند.

معاون رئیس جمهور با بیان امروز بالای ۹۸ درصد دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند؛ تاکید کرد: وقتی تاریخ ۴۱ ساله انقلاب را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که جهت گیری جمهوری اسلامی و دولت‌ها در جهت بهره‌مندی مردم بوده که حاصل آن ایجاد و گسترش عدالت یعنی بزرگترین دستاورد انقلاب بوده است.

انصاری در پایان گفت: دولت به مشکلات کارمندان و دستگاه‌ها واقف است و از آن غافل نیست اما با توجه به اینکه کشور در شرایطی دشوار قرار دارد لذا تمرکز و هدف را در جهت رفع مشکلات حاد و جدی قرار داده‌ایم که وضعیت کارمندان هم از آن مستثنی نیست.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان