۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مرحله تشکیل دولت اسلامی بسیار کُند پیش می‌رود/ انتخاب نمایندگان انقلابی التزام عملی مردم به راه شهداست
کد خبر: ۳۴۰۰۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه استان قزوین:

مرحله تشکیل دولت اسلامی بسیار کُند پیش می‌رود/ انتخاب نمایندگان انقلابی التزام عملی مردم به راه شهداست

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین گفت: شکل گیری تمدن اسلامی و انتشار آن در تمام جهان هدف نهایی انقلاب اسلامی است که با تحقق مراحل قبلی یعنی تشکیل دولت و جامعه اسلامی شکل می‌گیرد اما اکنون مرحله دولت اسلامی بسیار کند پیش می‌رود.

مرحله تشکیل دولت اسلامی بسیار کُند پیش می‌رود/ انتخاب نمایندگان انقلابی التزام عملی مردم به راه شهداست

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ سردار محمد شاهرخی، در یادواره اولین روحانی مبارز شهید استان و چهلم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که شب گذشته در مسجد جامع شهید انصاری(ره) شهرک عصمت آباد بوئین زهرا برگزار شد، اظهار کرد: ما باید قدردان زحمات و پاسدار خون شهدا و خانواده‌هایشان باشیم و در مسیر آن‌ها حرکت کنیم و همواره به یاد آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: ما باید با برگزاری مراسم یادواره شهدا و همچنین به‌صورت عملی راه شهدا را ادامه دهیم چراکه آن‌ها با خونشان مسیر را برای ما روشن کرده‌اند و لازم است به دلیل نعمت انقلاب اسلامی که به ما ارزانی شده شکرگزار خداوند باشیم.

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) استان قزوین ابراز کرد: ملت ما با تلاش، مجاهدت و تقدیم فرزندانشان به پیروزی انقلاب کمک کردند و پس از آن نیز در طی مسیر انقلاب درنگ نگردند و در تمام موانع و چالش‌هایی که برای عدم ادامه راه طراحی کردند محکم و استوار ایستادند.

وی افزود: به لطف خدای بزرگ چهل سال نخست را پشت سر گذاشتیم و امید داریم ده‌‌ها چهل سال نیز به چشم ببینیم؛ در نهایت پرچم را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) برسد.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای فراموش نشدن یاد و خاطره شهدا در مناسبت‌های مختلف با عنوان یادواره شهدا گرد هم جمع می‌شویم تا عرض ارادت داشته باشیم که این اتفاق قابل ستایش است.

وی اذعان کرد: ما شاهد جنگ‌های بسیاری در کشور بودیم اما تنها یاد شهدای انقلاب پس از چهل سال زنده مانده است، چراکه با باورها و آرمان‌های ما مطابقت داشته و مسیر امام حسین(ع) را طی کرده‌اند که راهی فراموش نشدنی است.

هدف انقلاب شکل‌گیری تمدن اسلامی برای تمام عالم است

شاهرخی بیان کرد: در طول تاریخ تلاش‌های زیادی از جمله مجازات مالی، بدنی، قطع دستان و از بین بردن آثار برای فراموشی یاد امام حسین(ع) انجام شد اما عاشقان ایشان دست از محبت برنداشتند، درواقع نام ایشان فراموش نمی‌شود چراکه نوری است که خداوند روشن کرده و خاموش شدنی نیست و از آنجایی اقدام شهدای انقلاب نیز ادامه راه امام حسین(ع) است، فراموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان از خود پرسید توقع شهدا از ما چیست و برای خشنودی و التزام عملی به آن‌ها باید چه اقداماتی انجام دهیم و هدف شهید برای گذشتن از گران‌بهاترین سرمایه یعنی جوانی و عمر را جست‌وجو کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین اذعان کرد: ما سه هزار شهید در استان داریم و با مراجعه به وصیت نامه شهدا و خانواده آن‌ها می‌توان از هدفشان آگاه شد، درواقع آن‌ها خواستار این بودند که انقلاب اسلامی ما شکست نخورد و به آرمان‌هایش برسد.

وی افزود: برای رسیدن انقلاب به پیروزی 60 هزار و برای رسیدن به چهل سالگی و آرمان‌ها 300 هزار شهید تقدیم شد و آن‌ها در مبارزات دو شعار محوری داشتند که راهبرد انقلاب را مشخص می‌کرد که آن دو "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: از آنجایی که انقلاب اسلامی خود دارای یک مکتب است نه شرقی، نه غربی و جمهوری اسلامی به‌عنوان شعار انتخاب شد و خلاصه اهداف و آرمان‌های ما آن نهفته است و مطابق آن ما در پی شکل گیری تمدن نوین برای تمام عالم هستیم.

وی افزود: ما خواستار شکل گیری امت اسلامی زیر بیرق لااله الا الله هستیم و تمام دعوایی که جبهه کفر پس از پیروزی انقلاب با ما دارد به خاطر همین کلمه است، آن‌ها ادعا می‌کنند که تمدن صرفا غربی است؛ اما ما خود از تمدن اسلامی برخوردار بوده و شهدا برای تحقق این تمدن جان خود را فدا کرده و مادران و پدران فرزندانشان که بزرگترین سرمایه آن‌ها هستند را تقدیم کردند.

حرکت شکل گیری دولت اسلامی بسیار کند است

شاهرخی گفت: اگر مسائل مادی معیار ما بود هیچ پدر و مادر شهیدی برای حضور فرزندش در جبهه‌های جنگ اجازه نمی‌داد، درواقع هدف بزرگ و دینی این گذشت‌ها و فداکاری‌ها را تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مراحل انقلاب را پنج مرحله اعلام کرده‌اند که قیام و انقلاب، تثبیت نظام جمهوری اسلامی، تشکیل دولت اسلامی برای تشکیل جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی این پنج مرحله هستند و درنهایت این تمدن در تمام جهان شکل خواهد گرفت.

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین ابراز کرد: ما دو مرحله قیام و تثبیت نظام جمهوری اسلامی را با موفقیت پشت سرگذاشته و اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرار داریم اما در این مرحله بسیار کند پیش می‌رویم، البته دولت اسلامی نیز منحصر در قوه مجریه نیست و تمام ارکان و مسئولیت‌های تصمیم گیر را شامل می‌شود.

وی افزود: دولت اسلامی باید ایجاد جامعه اسلامی را به‌عنوان هدف واحد دنبال کند چراکه با شکل گیری آن است که تمدن اسلامی و هدف اصلی انقلاب تحقق می‌یابد و از پیچ تاریخی عبور می‌کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: در دولت اسلامی باید تمام کارگزاران در تراز و معیار ارزش‌های اسلامی باشند و نفاق، دروغ، بی عدالتی، تبعیض، گرایش حزبی و گروهی و قومی در رفتار آن‌ها راهی نداشته و صرفا تبعیت از خدای بزرگ وجود داشته باشد.

وی گفت: دشمن تصمیم گرفته تا هویت دینی و ملی را از ما بگیرد و در این راستا از ابتدای انقلاب دست به اقداماتی از جمله تحریک صدام برای جنگ با ما و تجزیه ایران اسلامی دست زد که البته به لطف خدا و ایثارگری شهدا این آرزو تحقق نیافت.

شاهرخی ادامه داد: در بُعد مادی شهید مظهر یک ملی گرای واقعی است که حب به وطن داشته و هیچ نقصی در ادعایش وجود ندارد و افرادی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می‌دهند، دروغگوترین افراد هستند.

وی اظهار کرد: زمانی شهدا جانشان را فداکردند که ما امروز سالروز پیروزی انقلاب را جشن بگیریم و شاهد پیروزی ادعاها و تلاش‌های دشمن در راستای شکست انقلاب نباشیم.

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین درباره وظیفه آحاد مردم در دولت اسلامی اذعان کرد: دولت و جامعه اسلامی توسط نمایندگانی شکل می‌گیرد که ما آن‌ها را انتخاب می‌کنیم از این رو انتخابات مجلس که عصاره فضائل ملت هستند دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: ریل گذاری حرکت به سمت اهداف مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمران، آموزش و درمان و نظارت بر چگونگی و میزان هزینه بودجه دولت در مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

نفوذ فرهنگی و دوتابعیتی‌ها از نگرانی‌های ما هستند

این مقام مسئول عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که چه من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب دست نامحرمان بیفتد، رهبر معظم انقلاب نیز اعلام کردند که از نفوذ در زمینه فرهنگی نگرانند، چرا که ذهن‌ها توسط نفوذ فرهنگی شکل می‌گیرد و در نتیجه آن اقداماتی انجام می‌شود که در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب نیست.

وی افزود: افرادی در کشور وجود دارند که دوتابعیتی هستند و برای رسیدن به این تابعیت دوم باید اقداماتی را برای احراز صلاحیت انجام داده و قسم بخورد که با عمق وجود و تمام توانمندی‌هایش به کشور دوم وفادار بماند و تفنگش را مقابل دشمنان آن نشانه بگیرد.

شاهرخی ابراز کرد: باتوجه به اینکه امریکا و برخی کشورها دشمن ایران هستند چرا باید فرد دارای تابعیت آن کشور که برای مقابله با دشمن آن قسم خورده در نظام جمهوری اسلامی دارای منصب باشد، درواقع نفوذی‌ها به دلیل سهل انگاری و بی توجهی در مناصب بالا و مهم قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین ادامه داد: ما در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و به یاری خداوند مجلسی در تراز انقلاب اسلامی و شجاع شکل می‌گیرد که البته این امر با نوع انتخاب و دغدغه ما تحقق می‌یابد.

وی بیان کرد: دغدغه نماینده باید عدالت باشد و نباید اجازه داد مرفهین بی درد که تصوری از درد و نیاز مردم و مستضعفین ندارند به مجلس راه یابند.

انقلابی و غیر انقلابی معیار انتخابات قرار بگیرد

این مقام مسئول اظهار کرد: این بار نباید عنوان اصلاح طلب و اصولگرا معیار انتخاب ما باشد بلکه لازم است شاخص انقلابی و غیرانقلابی مورد توجه قرار گیرد و افراد دارای شایستگی و التزام عملی به قوانین جمهوری اسلامی و شجاع انتخاب شوند چرا که نظام جمهوری اسلامی با مجلس قوی، مطالبه گر، پرسگر و دغدغه‌مند پابرجا می‌ماند.

وی افزود: مشکلات و معیشت باید توسط مجلس مؤمن و انقلابی و افرادی که به ما می‌توانیم باور دارند تحقق می‌یابد.

شاهرخی گفت: ما امروز با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه موشکی به پیشرفت چشمگیری دست یافته‌ایم و این به این معنا است که اگر ایمان، باور و التزام عملی به ما می‌توانیم داشته باشیم به موفقیت می‌رسیم و با بالابردن قدرت دفاعی به صلح می‌رسیم چرا که این قدرت مانع از حمله دشمن به ما می‌شود.

وی درباره وضعیت اقتصاد در شرایط کنونی اظهار کرد: در بخش اقتصاد التزام عملی به "ما می‌توانیم" وجود ندارد و از این رو باید فردی را در مجلس قرار دهیم که مطمئن باشیم دروغگو نیست و باید تصمیم بگیریم که صداقت، عدم وابستگی به سرمایه داران، شجاعت، اطرافیان سالم و پاک و گذشته پاک معیار انتخاب نمایندگان مجلس باشد و با این امر مجلس عصاره فضایل ملت خواهد بود.

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین در پایان عنوان کرد: برای رسیدن به پیروزی و آزادسازی خرمشهرهای امروز باید به خدا تکیه کرد و نه به کدخدا؛ چراکه این کدخدا خواهان این بود که انقلاب به پیروزی نرسد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان