۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین شبکه نظارت شورای نگهبان تحت تاثیر و نفوذ هیچ جریانی نیست/ تبلیغات جدی‌ترین عرصه برای راستی‌آزمایی تعهدات کاندیداهاست
کد خبر: ۳۴۰۰۲۵ نویسنده: محمدتقی صفری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس دفتر نظارت و رسیدگی شورای نگهبان در قزوین:

شبکه نظارت شورای نگهبان تحت تاثیر و نفوذ هیچ جریانی نیست/ تبلیغات جدی‌ترین عرصه برای راستی‌آزمایی تعهدات کاندیداهاست

رئیس دفتر نظارت و رسیدگی شورای نگهبان در قزوین گفت: شورای نگهبان به لحاظ نهادی یک نهاد مستقل است که تحت تاثیر هیچکدام از قوا نیست یعنی شبکه نظارتی ما تحت تاثیر و نفوذ هیچ جریانی نیست.

شبکه نظارت شورای نگهبان تحت تاثیر و نفوذ هیچ جریانی نیست/ تبلیغات جدی‌ترین عرصه برای راستی‌آزمایی تعهدات کاندیداهاست
محمدتقی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با بیان اینکه رویکرد نظارتی خود را مبتنی بر یکسری اصول قرار دادیم، اظهار کرد: بی‌طرفی یک اصل مهم و اساسی در رویکرد نظارتی ماست و شرافت انسانی ما اقتضاء می‌کند که بی‌طرف باشیم.

وی با بیان اینکه بی‌طرفی برای ما یک نیاز و ضرورت است، افزود: اگر بی‌طرفی ما آسیب ببیند نیز شرافت انسانی و اقتدار نظارتی ما هم آسیب می‌بیند که با هیچ آورده‌ای قابل جبران نیست.

رئیس دفتر نظارت شواری نگهبان در قزوین ابراز کرد: اصل بعدی بحث استقلال است و شورای نگهبان به لحاظ نهادی یک نهاد مستقل است که تحت تاثیر هیچکدام از قوا نیست یعنی شبکه نظارتی ما تحت تاثیر و نفوذ هیچ جریانی نیست.

این مقام مسئول ابراز کرد: اصل دیگر برای قانون‌مندی است، چراکه نظارت می‌کنیم تا مطمئن شویم که امور طبق قانون پیش می‌رود؛ نسبت به قانون فعلی ایرادات و انتقاداتی داریم اما به همین قانون هم به شدت پایبندیم.

صفری ادامه داد: اصل بعدی اصل جامعیت است و نظارت شورای نگهبان عام و شامل تمامی مراحل است و اصل دیگر ما حرفه‌ای بودن و کارآمدی است و تلاش می‌کنیم شبکه نظارتی ما کارآمد، حرفه‌ای و فنی باشد چراکه از آن بازدارندگی انتظار می‌رود.

وی عنوان کرد: اصل دیگری که به آن پایبندیم بحث مقدس بودن است و در نگاه ما رای برای مردم است چراکه قداست و ارزش را از مردم می‌گیرد.

۱۲۹ نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت شدند

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین ابراز کرد: ۲۲۹ نفر برای حوزه‌های سه گانه قزوین ثبت‌نام کردند و نگاه شورای نگهبان به امر صلاحیت‌ها به صورت پروسه‌ای است که نتیجه در سه مرحله اعلام می‌شود.

صفری اضافه کرد: در مرحله اول اعلام نتایج نیز صلاحیت ۷۴ نفر احراز و ۱۳۷ نفر احراز نشد که با آن‌ها بیش از ۱۰۰ جلسه برگزار کردیم و درباره شبهات و موانع بحث و گفتگو کردیم و با تک تک آن‌ها صحبت شد.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین افزود: در مرحله دوم صلاحیت تعداد ۵۵ نفر احراز شد که جمع احرازی‌ها به ۱۲۹ نفر رسید و هنوز هم بررسی صلاحیت‌ها ادامه دارد و در گفت‌وگوهای ما چیزی به اسم سلیقه سیاسی موضوعیت نداشته است.

وی بیان کرد: راحت‌ترین بخش کار آنجا بود که با یک شبهه درخصوص انحراف مالی در پرونده فردی مواجه می‌شدیم که رسیدگی و اظهارنظر درباره آن سخت نبود، اما سخت‌ترین بخش کار برای ما این بود که کاندیدایی در یک زمانی مقتضی نسبت به نظام ساختارشکنی کرده بود.

صفری تصریح کرد: این تقاضا را از جمع نخبگان سیاسی داریم که به عنوان کنشگران سیاسی در عرصه سیاست مقداری حرفه‌ای‌تر کار کنند و به چارچوب‌های نظام سیاسی احترام بگذارند تا به خاطر این کم‌حرفه‌ای‌گری، نیروهای ارزشمند را از دست ندهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: عرصه انتخابات و تبلیغات یکی از جدی‌ترین عرصه‌ها برای راستی‌آزمایی آن تعهداتی است که کاندیداها نسبت به آن اعلام پایبندی کردند و درباره آن‌ها احراز شده است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر انتخابات را یک موجود زنده بدانیم، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی درواقع واکسیناسیونی در جهت مراقبت از این موجود زنده است تا به حیات خود ادامه دهد و به مقصد برسد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان