۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اولین فردی بودم که عکس‌های امام را در قزوین توزیع کردم/ عده‌ای با بی‌تدبیری و فتنه‌گری به دنبال نابودی انقلاب هستند
کد خبر: ۳۳۹۹۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مبارز انقلابی قزوین:

اولین فردی بودم که عکس‌های امام را در قزوین توزیع کردم/ عده‌ای با بی‌تدبیری و فتنه‌گری به دنبال نابودی انقلاب هستند

مبارز انقلابی قزوین گفت: شاید عده‌ای بخواهند با بی‌تدبیری‌ها یا فتنه‌گری‌ها این انقلاب را از بین ببرند اما مردم همیشه در صحنه هستند و انقلاب را زنده نگه می‌دارند.

اولین فردی بودم که عکس‌های امام را در قزوین توزیع کردم/ عده‌ای با بی‌تدبیری و فتنه‌گری به دنبال نابودی انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ امسال جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به پا خواهیم کرد و هیچگاه روزهای به یادماندنی ۱۲ بهمن‌ماه تا ۲۲ بهمن از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد، درواقع این ایام الله نه تنها در تاریخ و تقویم کشور به ثبت رسیده بلکه با روح و قلب مردم عجین شده است.

در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید و سرانجام مبارزات مردم به بار نشست و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

این ایام را فرصتی ارزشمند دیدیم تا پای سخنان مبارزان انقلابی قزوین بنشینیم تا اتفاقات آن دوران بار دیگر برایمان بازگو شود؛

ابوالفضل خاکساران متولد خرداد ۱۳۳۶ در قزوین و پرورش یافته در یک خانواده مذهبی و انقلابی است که مبارزات و فعالیت‌های انقلابی و فرهنگی را در کارنامه خود دارد که اکنون بازنشسته آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ سال کسوت معلمی را به عهده داشته است، اظهار کرد: خانواده‌ام فوق‌العاده مذهبی و پدرم استاد قرآن بود به طوری که جلسات متعدد قرآنی را در سطح شهر برگزار می‌کردند و قاریان بسیار خوبی را تربیت کرده‌اند؛ ما هم در چنین فضایی به دنیا آمدیم و تربیت شدیم.

خاکساران در ادامه گفت: جسم و جانم با قرآن عجین شده است به طوری که از همان سنین نوجوانی جلسات قرآنی تشکیل می‌دادم و در سن ۱۴ سالگی وارد جمع دوستان انقلابی شدم و در جلسات مرحوم آیت الله ابوترابی شرکت کردم که در منزل ایشان مراسم تفسیر قرآن برگزار می‌شد و بعد از اقامه نماز در مسجد جامع قزوین، به حسینیه آنجا می‌رفتیم که اکنون کانون قرآنی است.

این مبارز انقلابی با بیان اینکه مسجد صالحیه و مسجد جامع از پایگاه‌های فعالیت جوانان انقلابی بود، ابراز کرد: کنفرانس‌ها، مقالات و صحبت‌ها در حسینیه صورت می‌گرفت و یک مرکز برای جوانان انقلابی بود که اولین تظاهرات جدی را در بهمن ماه سال ۵۶ پس از واقعه کشتار مردم تبریز به رهبری علی هنربخش که از انقلابیون بود، برگزار کردیم.

به خاطر توزیع اعلامیه در حکومت نظامی به زندان افتادم

وی ادامه داد: این تظاهرات از قبرستان بهشت صدر شروع شد که اولین تظاهرات ما رقم خورد و خود را برای برخورد نیروهای مسلح و فرار از دست آن‌ها آماده کرده بودیم به طوری که کفش کتانی پوشیده بودیم تا بتوانیم به راحتی فرار کنیم؛ راهپیمایی را پیش برده بودیم که پاسبان‌ها از حرکت ما مطلع شده بودند و ما هم در کوچه‌ها پراکنده شدیم.

این چهره انقلابی قزوین افزود: حرکت عظیم بعدی ما از خیابان مولوی شروع شد و از آنجایی که جمعیت زیادی به ما ملحق شدند، نیروهای شاهنشاهی دستور شلیک دادند تا مردم را پراکنده کنند، تا آن زمان با چنین صحنه‌هایی مواجه نشده بودیم لذا جمعیت به شدت وحشت کرده بودند و هرکدام به گوشه‌ای پناه می‌بردند.

خاکساران در رابطه با پیام‌های امام خمینی(ره) یادآور شد: با شدت گرفتن مبارزات؛ پیام‌ها و اعلامیه‌های امام پیوسته از قم و تهران می‌رسید و مردم تکلیف خود را می‌دانستند که چه روزی چه کاری کنند و درواقع دیگر به نوعی حق را از باطل تشخیص داده بودند.

این فعال انقلابی ادامه داد: آن زمان رسانه قوی وجود نداشت لذا بیشتر این اعلامیه‌ها و پیام‌ها در منزل مرحوم آیت الله باریک بین می‌رسید و‌ جزو اولین افرادی بودم که این اعلامیه‌ها را از منزل ایشان تهیه می‌کردم و در مدارس و ادارات توزیع می‌شد.

وی در ادامه اظهار کرد: اولین فردی بودم که اولین عکس‌های امام خمینی(ره) را در قزوین توزیع کردم و بیشتر عکس‌ها به صورت سیاه و سفید بود؛ آن‌ها را در کاپشن خود پنهان و با موتور جابه‌جا می‌کردم که یک شب همزمان با حکومت نظامی توسط پاسبا‌ن‌ها دستگیر و در شهربانی زندانی شدم که آیت الله باریک با تلاش‌های که داشتند نیز کمک کردند تا بعد از یک هفته آزاد شدم.

خاکساران خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب و در سال ۵۹ وارد جهاد سازندیگی شدم که مسئولیت تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی را با کمترین امکانات برعهده داشتم که با تشکیل گروهی از جوانان بااستعداد آن دوران که امروز هر کدام در یک درجه علمی قرار دارند کارها را پیش بردیم.

دو بار توفیق دیدار امام راحل را پیدا کردم

وی ادامه داد: اولین پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران در زمان دفاع مقدس از قزوین به جبهه‌ها ارسال شد که مهر جهادسازندگی قزوین هم روی آن‌ها حک شده بود.

این چهره انقلابی قزوین یادآور شد: همچنین اولین مکبر نمازهای وحدت پیش از انقلاب بودم و بعد هم مجری و گرداننده شعارها و بیانیه‌های نمازهای جمعه در قزوین شدم؛ آن زمان مرسوم بود در بین نماز جمعه شعارهای آتشین مانند “مرگ بر امریکا” و “مرگ بر اسرائیل” داده شود و شعارهای به روز را از تهران می‌گرفتیم و در راهپیمایی‌ها و نمازهای جمعه اجرا می‌کردیم.

وی با اشاره به حال و هوای اولین دیدارهایش با امام خمینی(ره) عنوان کرد: دو بار به دیدار امام(ره) در جماران مشرف شدم، امام یکپارچه نور بودند به طوری که هر کسی با هر منشی و با دین و آیینی ایشان را می‌دید ناخودآگاه اشک‌ از چشمانش جاری و خود به خود منقلب می‌شد و علت آن هم این بود که امام راحل ولی خداوند بود و عظمت و عزت ایشان همه را به خود مجذوب می‌کرد.

خاکساران با اشاره به یکی از خاطرات دوران مبارزاتش ابراز کرد: یک روز درگیری شدید در خیابان عبیدزاکان ایجاد شده بود و جوانان انقلابی شعار سر می‌دادند ” توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد” نیروهای شاهنشاهی هم با تانک به سمت این خیابان حرکت می‌کردند که سربازان تفنگ به دست روی تانک‌ها نشسته بودند و شلیک می‌کردند.

مبارز انقلابی قزوین ادامه داد: ما هم با دست‌های خالی و مشت‌های گره کرده شعار می‌دادیم و مراقب بودیم به دام نیفتیم؛ تنها سلاح ما کوکتل مولوتف‌هایی بود که خودمان می‌ساختیم و یکی از این سلاح‌های دست ساز را به داخل تانک پرتاب کردیم که سربازها به وحشت افتادند؛ در این درگیری چند نفر به شهادت رسیدند که شهید حسینی از جمله آن‌ها بود.

حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی انقلابی دیگر بود

وی با اشاره به ریشه مبارزات مردم با طاغوت بیان کرد: عامل اصلی خروش مردم و مبارزات بحث خفقان و محرومیتی بود که بر جامعه حاکم بود و هر روز شاهد بی‌توجهی به مردم و حقارت اقشار مختلف بودیم که این وضعیت نامناسب به تدریج نارضایتی‌ها را به دنبال آورد.

این مبارز انقلابی قزوین اضافه کرد: هیچگاه نمی‌توان وابستگی و عدم استقلال را تحمل کرد و ملت ایران زیر ظلم و استبداد رژیم ستم شاهی تحقیر می‌شدند؛ هیچ ملت آزاده‌ای این وضعیت را نمی‌پذیرد.

خاکساران ابراز کرد: امروز هم شاهد هستیم که متاسفانه برخی مسئولین با بی‌تدبیری که به خرج می‌دهند باعث به وجود آمدن شرایط نامساعدی در جامعه شده‌اند و دم از مذاکره و تعامل با غرب می‌زنند که مغایر با آرمان‌ها انقلاب و مردم است؛ در حالی که مسئولین باید با نگاه به داخل و توجه ویژه به ظرفیت‌های مردم کشور برای حل مشکلات اقدام کنند.

این چهره انقلابی قزوین تصریح کرد: متاسفانه یک مجلس قوی نداریم و مشاهده نمی‌کنیم که نمایندگان مردم در این مجلس، مسئولین را به چالش بکشند در حالی که منفعل هستند؛ بنابراین مهمترین وظیفه ما در این برهه از زمان حضور پرشور و موثر در انتخابات است تا بتوانیم یک مجلس مقتدر را ایجاد کنیم چراکه مجلس زمینه ساز تشکیل یک دولت کارآمد هم است.

وی تاکید کرد: ما امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و به برکت انقلاب و خون شهدا به قدرت برتر تبدیل شدیم بنابراین باید قدر حکومت اسلامی خود را بدانیم و زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم؛ امروز وظیفه همه ما پشتیبانی از مقام معظم رهبری است و مسئولین باید با تدابیر بهتری نسبت به حل مشکلات مردم و بهبود وضعیت کشور اقدام کنند.

خاکساران در پایان گفت: شاید عده‌ای بخواهند با بی‌تدبیری‌ها یا فتنه‌گری‌ها این انقلاب را از بین ببرند اما مردم همیشه در صحنه هستند و انقلاب را زنده نگه می‌دارند به طوری که حضور میلیونی ملت ایران در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی درواقع یک انقلاب دیگر بود.

انتهای پیام/ 7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان