۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بسیج دانشجویی از وضعیت ایمنی مرکز آموزش عالی بوئین‌زهرا گلایه کرد
کد خبر: ۳۳۹۹۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

طی نامه‌ای به وزیر علوم؛

بسیج دانشجویی از وضعیت ایمنی مرکز آموزش عالی بوئین‌زهرا گلایه کرد

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فنی مهندسی بویین‌زهرا در نامه‌ای به وزیر علوم از وضعیت ایمنی دانشجویان در این دانشگاه گلایه کرد. 

بسیج دانشجویی از وضعیت ایمنی مرکز آموزش عالی بوئین‌زهرا گلایه کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فنی مهندسی بویین‌زهرا در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با گلایه از سوء مدیریت در امور رفاهی دانشجویان این مرکز گزارشی از وضعیت بد ایمنی دانشجویان در این دانشگاه ارائه کرده و خواستار رسیدگی به آن شدند.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای دکترغلامی

وزیر محترم علوم،تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع) و با احترام، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) ، به استحظار می‌رساند، در خصوص مسائل پیش آمده در مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

عمده مشکلات پیش آمده در سال تحصیلی جدید به شرح زیر می‌باشد:

سوءمدیریت در راستای فعالیت‌های فرهنگی این مرکز علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و تاثیر مثبت آن بر رفتار و عملکرد علمی و آموزشی دانشجویان متاسفانه در سال تحصیلی جدید هیچ بودجه‌ای به این امر مهم(بر خلاف آیین نامه‌های موجود در اختصاص سرانه فرهنگی دانشجویان)تخصیص داده نشده است و مسئولین محترم هیچ گونه تلاشی در جهت تسهیل امور فرهنگی دانشگاه ندارند.

سوءمدریت در امور رفاهی دانشجویان؛ علی‌رغم تخصیص بودجه رفاهی به این مرکز توجه خاصی به مسائل رفاهی دانشجویان نمی‌شود چندی پیش نشت گاز فاضلاب در خوابگاه خواهران که چندین مرتبه توسط دانشجویان به مسئولین مربوطه اعلام شده بود متاسفانه موجب مسمومیت چند تن از آنان شد؛ اگر جان دانشجویان به خطر می‌افتاد چه کسی پاسخ گو بود؟

نفوذ جریانات سیاسی و دخالت ایشان در امور این مرکز فضای علمی، آموزشی و فرهنگی آن را تبدیل به محفلی جهت عقده گشایی‌های حزبی آنان کرده است؛ این موضوع سبب بروز مشکلات بسیار زیادی در این واحد آموزشی از جمله شکاف بین کارمندان، اساتید و دانشجویان و دور شدن این مرکز از اهداف اصلی تربیتی علمی، آموزشی شده است که نیاز است به صورت جدی این موضوع بررسی گردد.

با توجه به حضور بیش از سه هزار دانشجو در این مرکز چرا نباید این واحد به صورت مستقل و تحت عنوان دانشگاه صنعتی اداره گردد؟ مدیریت این مرکز ذیل ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان موجب عدم استقلال مدیریت فکری و حتی در موارد زیادی عدم استقلال مالی شده است.

سوءمدیریت در امور امور صنفی دانشگاه؛ به‌عنوان نمونه عدم تدبیر مسئولین امر در اعلام تعطیلی به هنگام دانشگاه در بارش‌های اخیر موجب نارضایتی وسیع در دانشجویان گردید؛ مسئولین زمانی دانشگاه را تعطیل اعلام نمودند که دانشجویان از شهرهای دور در آن شرایط برفی خود را برای امتحانات به دانشگاه رسانده بودند در حالی که در مواردی به مراتب کم اهمیت‌تر از این موضوع مسئولین اقدام به تعطیلی مرکز نموده بودند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان