۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین گریه بی‌بصیرت فایده ندارد/ درپیش بودن انتخابات بهانه‌ای برای دوقطبی‌سازی جامعه از سوی دشمنان است
کد خبر: ۳۳۹۸۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی:

گریه بی‌بصیرت فایده ندارد/ درپیش بودن انتخابات بهانه‌ای برای دوقطبی‌سازی جامعه از سوی دشمنان است

کارشناس مذهبی گفت: یک ماه آینده کشور آبستن یک فتنه ای است که باید بصیرت افزایی کرد و دیگر با برجامی که به جای میوه و سایه تحریم و تورم داشته است نمی‌توان رای آورد و امروز خیلی‌ها به دنبال دوقطبی سازی و به هم زدن وضعیت کشورند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

گریه بی‌بصیرت فایده ندارد/ درپیش بودن انتخابات بهانه‌ای برای دوقطبی‌سازی جامعه از سوی دشمنان است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام هادی‌پور در شب چهارم فاطمیه دوم در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: یکی از کاربردهای تربیت فاطمی این است که بدانیم فرزندان خود را چگونه تربیت کنیم.

وی افزود: اگر تنها عمل صالح پدر و مادر حاج قاسم سلیمانی تربیت این شهید بزرگوار باشد برایشان کافی است و خوش به حال پدر و مادری که بتواند برای امام زمان(عج) سرباز تربیت کند.

کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: دشمن با همه توان با اندیشه و ماهواره و شبکه‌های اجتماعی در تلاش است فرزندان ما را باب میل خودش تربیت کند و ما هم باید تلاش خود را برای تربیت صحیح انجام دهیم.

وی تصریح کرد: علم بدون ایمان فایده ای ندارد و این ایمان است که باید نهادینه شود؛ حالا چه کنیم علم ما تبدیل به ایمان شود؟ همه ما در جلوی دیگران و در فضای عمومی بسیاری از کارها و تخلفات و گناهان را انجام نمی‌دهیم؛ اما برخی از کارها را در خلوت خود انجام می‌دهیم حال مگر خدا خلوت ما را نمی‌بیند؟

هادی پور ابراز کرد: ایمان و اعتقاد به "الم یعلم بان الله یری" باعث می‌شود در محضر خدا نیز گناه نکنیم و مشکل این است که ما هنوز ایمان نیاورده ایم. جای ایمان در قلب انسان است که مهم‌ترین عضو جسم و مهم‌ترین عضو روح و باطن برزخی است و همین باطن برزخی است که پس از دفن میت به سوالات دوملک مقرب پاسخ می‌گوید که اگر ایمان وارد قلب انسان شود، می‌تواند به سوالات پاسخ دهد.

وی بیان کرد: ایمان و اعتقاد به معاد و قیامت است که برای بعد از مرگ به کار می‌آید و به شرط ایمان است که همه اعمال قبول می‌شود‌؛ تا زمانی که در این دنیا هستیم باید ایمان را وارد قلبمان کنیم که موضوع مهم و سرنوشت سازی است.

این کارشناس مذهبی با طرح این سوال که سرایت ایمان از ظاهر به باطن چگونه است؟ عنوان کرد: آنچه را که با چشمان خود می‌بینیم به آن ایمان می‌آوریم اما به فرموده خداوند در قرآن ایمان به غیب نسبت به خدا، قیامت و ولایت از انسان خواسته شده است و این موارد با چشم ظاهر قابل رویت نیستند.

وی یادآور شد: امام رضا علیه السلام فرمودند ایمان یک درجه بالاتر از اسلام و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است یعنی ایمان آوردن مقدمه ترک گناه است و مسیر تقوا از ایمان رد می‌شود.

این کارشناس دینی بیان کرد: مهم ترین ایمان، ایمان به خداست و باید خدا را ببینیم تا ایمان وارد قلبمان شود؛ خدا در قرآن می‌فرماید هرکس با این همه آیاتی که در قرآن قرار دادیم مرا نبیند، کور است؛ آسمان و زمین و خورشید و تک تک موجودات پیرامونی آیات خداوند هستند.

وی افزود: خدایی که 7میلیارد اثر انگشت متفاوت آفریده باز هم می‌تواند این کار را بکند و معاد دقیقا همین است و نگاه به نشانه‌های خداوند در همین دنیا برای ایمان به قیامت کافی است. امام زمان عج الله هر از گاهی خود را به بعضی محبین نشان می‌دهد تا برای بقیه تعریف کنند و ایمانشان تقویت گردد.

هادی پور ادامه داد: آقایی که امروز علم مبارزه با کفر در دست اوست و امثال سلیمانی‌ها افتخار می‌کنند که سرباز او باشند را باید درست شناخت و اگر نتوانیم پای رکاب او خوب سربازی کنیم به درد امام زمان هم نمی‌خوریم. خیانت غرب شروع حرکتی در منطقه برای نابودی اسرائیل است و باید خود را حالا آماده کنیم تا مثل مردم کوفه از سربازی ولی جا نمانیم.

وی گفت: یک ماه آینده کشور آبستن یک فتنه ای است که باید بصیرت افزایی کرد و دیگر با برجامی که به جای میوه و سایه تحریم و تورم داشته است نمی‌توان رای آورد و امروز خیلی‌ها به دنبال دوقطبی سازی و به هم زدن وضعیت کشورند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

هادی پور عنوان کرد: همه داغ‌های مدینه برای تماشاچی بودن مردم آنجاست و ما نباید در این ایام تماشاچی باشیم. گریه بی بصیرت فایده ندارد، گریه سوخت انرژی کار در میدان جهاد علمی، بصیرتی و اقتصادی است و دیگر مدینه نباید تکرار شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان