۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین شیعه حضرت زهرا(س) میانه‌ای با دروغ و تهمت ندارد/ خودسازی انسان را همنشین اهل بیت می‌کند
کد خبر: ۳۳۹۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۸ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی:

شیعه حضرت زهرا(س) میانه‌ای با دروغ و تهمت ندارد/ خودسازی انسان را همنشین اهل بیت می‌کند

کارشناس مذهبی گفت: در دنیا تصمیم با خودمان است؛ چراکه پاک شدن و خودسازی در این دنیا انسان را مستقیم هم‌نشین حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) در بهشت می‌کند.

شیعه حضرت زهرا(س) میانه‌ای با دروغ و تهمت ندارد/ خودسازی انسان را همنشین اهل بیت می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام هادی‌پور امروز(سه شنبه) در مراسم عزاداری فاطمیه در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: انسان‌ها گاهی بین خودشان برای هر موضوع بی ارزشی قسم می‌خورند، باید مراقب حرف‌هایمان باشیم و این عادات را ترک کنیم.

وی افزود: قسم راست هم کراهت دارد چه برسد به اینکه شیعه برای اثبات حرفش که دروغ است قسم بخورد؛ اما مدل قسم خداوند با انسان‌ها متفاوت است و به چیزهایی قسم می‌خورند که در بیان ما نیست. مثل آسمان و زمین و خورشید که مفسرین می‌گویند یکی از فسلفه‌های قسم خداوند تاکید است که انسان متوجه سخن مهم او بشود.

کارشناس مسائل دینی بیان کرد: حرف مهمی که خداوند در سوره شمس 11 بار پشت سرهم قسم خورده است تا آن را بگوید این است که هرکس خودش را تربیت کرد، برنده است و هرکس افسار نفس را دست شیطان یا نفس اماره داد باخته است.

وی با طرح این سوال که جایگاه تربیت که از نگاه خداوند اینقدر مهم است در زندگی ما چگونه است؟ عنوان کرد: هیچ کس زمان مرگ خود را نمی‌داند بنابراین نباید غافل باشیم؛ شاید نگاه به مشکلات و رنج‌ها یا قبرستان به خروج از غفلت انسان کمک کند و دیدن نمونه‌های روزمره برای بیدار شدن انسان است.

هادی پور اذعان کرد: دویدن‌های این دنیا فقط برای نهایت 70 یا 80 سال است؛ حضور در این دنیا فقط برای مشخص کردن درجه و جایگاه زندگی اخروی است. آمدن هیئت برای حسینی شدن و معطرشدن به عطر زهرایی است و بهشت بدون ارباب فایده ندارد و حسرت و غصه در پی دارد.

وی گفت: شهدا یک‌بار تصمیم مردانه گرفتند، پای آن ایستادند تا رفتند و حاج قاسم قبل از جنگ با داعش با نفس خود جنگید، پیروزی در جهاد اکبر مقدمه پرواز در جهاد اصغر است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در روایتی می‌فرمایند؛ "اگر به آنچه ما امر می‌کنیم عمل و از آنچه نهی می‌کنیم اجتناب کردید، شیعه ما هستید." اگر هنوز هنگام عصبانیت تهمت می‌زنیم، حق الناس را رعایت نمی‌کنیم؛ شیعه حضرت زهرا سلام الله علیها نیستیم.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه سلام الله در ادامه می‌فرمایند؛ کسانی که ما را دوست دارند و با دوستان ما دوست و با دشمنان ما دشمن هستند و با قلب و زبان خود تسلیم اهل بیت اند نیز اگر مخالف امر و نهی ما رفتار کردند محب ما هستند نه شیعه ما و اینان هرچند معصیت‌هایی دارند اما اهل بهشت هستند؛ لکن بعد از اینکه پاکشان کردند وارد بهشت می‌شوند. این پاک شدن یا در دنیا با ابتلا و آزمایش است و اگر با این بلا هم پاک نشد، در قیامت آنقدر به او سخت می‌گذرد تا پاک شود و این‌بار نیز پاک نگردید وارد طبقات بالای جهنم می‌شود تا زمانی که پاکیزه گردد.

هادی پور در پایان گفت: در دنیا تصمیم با خودمان است پاک شدن و خودسازی در این دنیا انسان را مستقیم هم‌نشین حضرت زهرا سلام الله و اهل بیت در بهشت می‌کند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان