۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سیری در منطق زمان
کد خبر: ۳۳۹۸۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۷ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

سیری در منطق زمان

برای خود ما دانستن اینکه امروز چندمه، یکی از دغدغه های هر روزه مان بوده .  برای همین همیشه به تقویم علاقه داشته ام. تقویم ها اصولا بر همین اساس استوار هستند.

سیری در منطق زمان

به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین  نیاز به دانستن زمان، همواره برای انسان مطرح بوده؛ چه زمانی که خبری از ساعتهای دقیق و ثانیه شمارهای امروزی نبود و براساس طلوع و غروب خورشید و تغییرات فصلها از اون آگاه میشدند، و چه امروز که زندگی ما به دقیقه ها و ثانیه ها گره خورده.

برای خود ما دانستن اینکه امروز چندمه، یکی از دغدغه های هر روزه مان بوده .  برای همین همیشه به تقویم علاقه داشته ام. تقویم ها اصولا بر همین اساس استوار هستند. چیزی که ما در ایران به عنوان تقویم شمسی میشناسیم و بر پایه ی محاسبات بسیار دقیق تبیین شده، بر اساس گردش خورشید و همینطور چرخش زمین به دور خورشید هست و یکی از دقیق ترین گاه شمارهای موجود در دنیاست.

 

 

 تقویم های میلادی و قمری هم در کشور ما کاربرد داره، بنابراین اطلاع داشتن از اونها به رفع نیازهای امروز ما کمک میکنه.

این روزها اینترنت امکان اطلاع از تاریخ رو برای ما فراهم کرده، و به سادگی با کلیک روی چند دکمه ی کیبورد میتونیم به این خواسته برسیم.  در واقع صحبت از سایت ها و اپلیکیشن هایی هست که با ورود به اونها تاریخ امروز  به صورت شمسی، میلادی و قمری برای ما به نمایش در میاد.

وب سایتی که در اینجا قصد معرفی اون رو داریم دقیقا همین هدف رو دنبال میکنه  و به ما کمک میکنه تا به سهولت به این امکان دست پیدا کنیم.

 وبسایت مذکورکه در ابزار اعلام تاریخ این وب سایت، همه ی خواسته ی ما از یک تقویم برآورده خواهد شد. یعنی علاوه بر تاریخ شمسی، قمری و میلادی، ساعت رسمی کشور رو هم اعلام میکنه.

 

 

نحوه ی استفاده از این نوار ابزار به هیچ عنوان پیچیده نیست، در واقع به ساده ترین شکل ممکن و به محض ورود به این وب سایت، تاریخ و ساعت قابل مشاهده است. نکته ی قابل ملاحظه و جالب در این مورد این است که اگر زبان کیبورد روی انگلیسی تنظیم شده باشه، و شما به دنبال تاریخ باشید، با نوشتن کلمه ی تاریخ (به فارسی)، عبارت jhvdo در کادر جستجوی گوگل نوشته میشه و در نهایت وب سایتهایی رو پیدا خواهد کرد که در همین مورد هست.

اما پس از تمام این صحبت ها و مباحث میشه در باره ی چیزهایی حرف زد و درمورد چیزهایی فکرد کرد که چندان هم بی ربط به زمان و تاریخ نیست و در حقیقت مسئله ی پر اهمیتی هم هست. منظور مسائلی هست که انسان رو به فکر وادار میکنه مثل اینکه برای بسیاری از آدمها بیش از اینکه کیفیت زندگی مطرح باشه، این کمیت هست نقش اساسی رو داره، خصوصا در عصری که ما زندگی میکنیم.

 اعداد به راحتی جای هر امر کیفی ای رو برای ما گرفتند و به طور ترسناکی هر چیزی با عدد و رقم هست که سنجیده میشه. به همین دلیل انسانها فراموش کردن که علارغم تمام این مسائل که به نحوی اقتضائات جهان امروز هست، اما باید قدری هم به درون خودشون توجه کنند و در واقع نگاهی هم به پس پرده ی اعداد بیندازند. گاهی هم واقعا لازمه که برای مثال زمانی که به روز تولدمون میرسیم ، و مقابل آینه می ایستیم، تنها به تعداد تارموهای سفید نگاه نکنیم، بلکه به اینکه تا به حال روز و شبها چطور سپری شدند و ما چه چیزهایی رو تا امروز به دست آوردیم و چه چیزهایی یاد گرفتیم و یا به از دست رفته ها فکر میکنیم و به دست آمده ها، و از اون به بعد هست که میفهمیم باقی مانده ی روزهای عمرمون رو به چه کاری و چگونه سپری کنیم، چرا که تنها دارایی حقیقی ما زمان هست، همانطور که سعدی شیرین سخن می فرماید:

سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست

در میان این و آن، فرصت شمار امروز را

انتهای پیام /2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان