۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۰درصد کل اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است/ سیاست اصلی ما توانمندکردن خانواده‌هاست
کد خبر: ۳۳۹۸۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۶ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور:

۳۰درصد کل اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است/ سیاست اصلی ما توانمندکردن خانواده‌هاست

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به اهمیت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش گفت: سال گذشته ۳۰ درصد کل اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد.

۳۰درصد کل اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است/ سیاست اصلی ما توانمندکردن خانواده‌هاست

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت‌الله عبدالملکی ظهر امروز(یکشنبه) در اولین همایش "خیرین کارآفرین" که در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: سیاست و رویکرد اصلی کمیته امداد در مواجهه با فقر، توانمندکردن خانواده‌های نیازمند است.

وی افزود: خوشبختانه کمیته امداد در این زمینه موفق بوده است اما باید با مشارکت همه توفیقات بیشتری کسب کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور تصریح کرد: درآمد طرح‌های اشتغال کمیته امداد حتی بیشتر از میزان کمک مستمری است که کمیته امداد به حساب خانواده‌ها واریز می‌کند.

وی ادامه داد: این رقم در سال گذشته تقریبا برابر بود و تقریبا 5 هزار و 600 تا 700 میلیارد تومان به عنوان مستمری به حدود دو میلیون و 100 هزار خانواده پرداخت کرد؛ این در حالی است که فقط درآمد طرح‌های اشتغال تحت نظارت در سال گذشته  5 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

عبدالملکی عنوان کرد: در استان قزوین طی 10 سال گذشته 27 هزار طرح اجرا شده که 16 هزار طرح تحت نظارت بوده و 10 هزار طرح دیگر توانمند شده و از نظارت خارج شدند.

وی بیان کرد: طرح‌های اشتغال کمیته امداد 3 تا 5 سال تحت نظارت قرار می‌گیرند و بعد از آن به خودکفایی رسیده و مستقل می‌شوند و دیگر نیازی به نظارت نخواهند داشت.

بی‌نیاز شدن 700 هزار خانواده با برنامه اشتغال کمیته امداد 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور تاکید کرد: سال گذشته درآمد طرح‌های تحت نظارت کمیته امداد ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که تقریبا معادل کل مستمری است که کمیته امداد به کل خانواده‌ها در کشور پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: امسال به فضل الهی این رقم به ۱۰ هزار میلیارد خواهد رسید؛ تقریبا دو برابر کل کمک معیشتی که کمیته امداد به خانواده‌ها پرداخت می‌کند درآمد طرح‌های تحت نظارت است که اگر طرح‌هایی که از نظارت خارج شدند حساب کنیم نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: ما از ابتدا ۱.۵ میلیون طرح اجرا کردیم و اکنون 700 هزار طرح تحت نظارت بوده و 800 هزار طرح از نظارت خارج شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور  عنوان کرد: همین برنامه اشتغال ۷۰۰ هزار خانواده را مستغنی و بی‌نیاز کرده که هر خانواده‌ای سالانه حدود ۳ میلیون تومان برای کشور هزینه داشت یعنی دو هزار و 100 میلیارد تومان صرفه‌جویی از محل خودکفا شدن خانواده‌ها ایجاد شده است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در امر کارآفرینی گفت: سال گذشته ۳۰ درصد کل اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان