۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نگاه به داخل و تکیه به توانمندی‌ها مشکلات را حل می‌کند/ مشارکت جدی در انتخابات؛ نه به زیاده‌خواهان است
کد خبر: ۳۳۹۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۵ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نگاه به داخل و تکیه به توانمندی‌ها مشکلات را حل می‌کند/ مشارکت جدی در انتخابات؛ نه به زیاده‌خواهان است

استاندار قزوین گفت: باید با نگاه به داخل و توانمندی‌ها مشکلات را حل کرده و به بیگانه و بیرون توجه نداشته باشیم؛ چرا که هیچ عنصر اجنبی برای ما دلسوزی ندارد، البته این به معنای عدم ارتباط با دیگران نیست بلکه به معنای تمرکز به داخل است.

نگاه به داخل و تکیه به توانمندی‌ها مشکلات را حل می‌کند/ مشارکت جدی در انتخابات؛ نه به زیاده‌خواهان است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور در نشست بانوان فعال در عرصه‌های مختلف با استاندار که ظهر امروز(شنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی جزء معدود انسان‌هایی بود که هیچ گاه اسیر مقام و منصب نشد و خداوند به ایشان عزت شهادت را داد و کمتر اتفاق می‌افتد که نظامی‌ها اینگونه مورد اقبال عمومی قرار گرفته و همه به بزرگی از ایشان یاد کنند و این از الطاف الهی بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی اسیر سیاست نشد و سربازی برای دفاع از دین، ناموس و وطن بود و این وظیفه را بخوبی انجام داد و باید همه راه ایشان را ادامه دهیم.

استاندار قزوین ابراز کرد: همه انسان‌ها از ظرفیت‌هایی برخوردارند و هر فرد می‌تواند آن را به فعلیت رسانده و موثر واقع شود؛ امروز 55 درصد از ظرفیت در دست بانوان قرار دارد و درواقع نگاه باید کارشناس محور باشد.

وی افزود: سال‌هاست که در کشور ما نگاه غلط سهم خواهانه رواج پیدا کرده این درحالی است که باید نسبت به تخصص، کارشناس بودن و مهارت محور بودن تاکید و تمرکز شود و از ظرفیت‌های افراد استفاده شود چرا که ظرفیت‌ها هستند که کشور را می‌سازند.

فرصت‌های زیادی برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم شده است

این مقام مسئول عنوان کرد: با ثابت کردن توانایی‌ها است که فرصت حضور فراهم می‌شود و باید این نگاه غلط که به هر قیمتی شده مدیر خانمی را در منصب خاصی قرار دهیم اصلاح شود و تخصص و دانش افراد در محوریت قرار گیرد و با این رویکرد زمینه ظهور توانایی بانوان نیز فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: ما در انتصاب به هیچ وجه کوتاهی نمی‌کنیم، چرا که این انتصاب‌ها با حقوق مردم سروکار دارد و در استان قزوین صرفا با نگاه توانمندی و تخصص افراد را انتخاب کرده و از نگاه‌های فمنیستی دوری می‌کنیم.

جمالی پور گفت: به برکت جمهوری اسلامی فرصت‌های زیادی برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم شده و اتفاقات بزرگی رقم خورده است و حجابی که دین ما قرار داده مانع از این حضور نشده و باید به آن التزام داشت، درواقع نه تنها بانوان بلکه آقایان نیز باید به الزاماتی که دین دارد عمل کنند.

وی افزود: ما به زن به عنوان کالای لوکس نگاه نمی‌کنیم چرا که زن در اندیشه اسلامی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و مباحثی همچون عدالت جنسیتی از موضوعاتی است که دشمن برای مشغول کردن ما طراحی کرده است.

انتخابات پیش رو از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است

استاندار قزوین بیان کرد: فرصت‌ها در اختیار بانوان قرار دارد و باید از این امکان باتوجه به توانایی، تخصص و تعهد بهره برد.

وی ادامه داد: من با نشاط اجتماعی به طور کامل موافق هستم اما ابتذال با نشاط که لازمه حیات است تفاوت دارد، درواقع ما برای افزایش سطح نشاط اجتماعی، بالا بردن سطح و توزیع امکانات برای بانوان تلاش می‌کنیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: توجه به فعالیت گروهی دارای اهمیت بالایی بوده و از عناصر توسعه پایدار به شمار می‌رود و از این رو باید از نگاه فردگرایانه رایج در کشور دوری کنیم و تشکیل تشکل‌های حرفه‌ای در حوزه اجتماعی و سایر زمینه‌ها برای همراهی و همفکری ضرورت دارد.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و باید تلاش شود متعهدانه و فعال در این رویداد مهم شرکت داشته باشیم؛ چرا که دشمن به دنبال مایوس کردن مردم در داخل است.

جمالی پور تاکید کرد: باید با نگاه به داخل و توانمندی‌ها مشکلات را حل کرده و به بیگانه و بیرون توجه نداشته باشیم چرا که هیچ عنصر اجنبی برای ما دلسوزی ندارد، البته این به معنای عدم ارتباط با دیگران نیست بلکه به معنای تمرکز به داخل است و باید به هم اعتماد داشته و مشارکت جدی در انتخابات داشته باشیم و این به معنای نه گفتن به زیاده خواهان است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان