۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تظاهرات ضدامریکایی در عراق پس لرزه‌های شهادت سردار سلیمانی بود/ تحقق خواسته‌ی خروج امریکا با وحدت ملی مردم
کد خبر: ۳۳۹۷۷۶ نویسنده: مرتضی امیری نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۵ ساعت: ۸:۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

تظاهرات ضدامریکایی در عراق پس لرزه‌های شهادت سردار سلیمانی بود/ تحقق خواسته‌ی خروج امریکا با وحدت ملی مردم

کارشناس سیاسی گفت: ملت عراق با تحقق وحدت و انسجام به خواسته خود که خروج نظامیان امریکایی از کشورشان است دست می‌یابند، اما در مقابل؛ دشمن نیز با نگاه به داخل و پیاده نظامش قصد رسیدن به اهدافش را دارد.

تظاهرات ضدامریکایی در عراق پس لرزه‌های شهادت سردار سلیمانی بود/ تحقق خواسته‌ی خروج امریکا با وحدت ملی مردم

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره برگزاری راهپیمایی ضدامریکایی و میلیونی مردم عراق در روز گذشته اظهار کرد: تظاهرات ضدامریکایی در عراق پس لرزه‌های شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهندس بود، چراکه امریکا به اسم مبارزه با تروریسم در منطقه حضور پیدا کرد اما خود از حامیان تروریسم بوده و درواقع به نفع منافع اقتصادی و چپاول نفت در منطقه حاضر شده است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی معمار جنگ‌های نامتقارن بود و در برابر نقشه‌های راهبردی امریکا در منطقه ایستاده و حتی تحریم‌ها را شکست، بنابراین امریکا حذف فیزیکی ایشان را در دستور کار قرار داد و با این اقدام عراقی‌ها دریافتند که سردار سلیمانی مبارز واقعی با تروریسم در منطقه بود و از این رو به خون‌خواهی این شهید و ابومهندس به تظاهرات پرداخته‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: دشمنان سعی در ایجاد تفرقه میان ایران و عراق داشتند؛ اما خون دو شهید از این دو کشور مانع از تحقق این هدف شده و عراقی‌ها طی اقدامی که شبیه سازی تشییع میلیونی ایرانیان بود به تظاهرات ضدامریکایی پرداختند.

وی با بیان اینکه مردم عراق نشان دادند که سرداران محور مقاومت و خروج امریکا از منطقه برایشان دارای اهمیت محوری است؛ اذعان کرد: درواقع عراقی‌ها با این اقدام نشان دادند که اجازه نمی‌دهند بیگانگان در خاک این کشور علیه عراق، محور مقاومت و ایران فعالیت کند.

این مدرس دانشگاه با بیان هدف حضور امریکایی‌ها در منطقه گفت: امریکا با بهانه‌های واهی در منطقه حضور یافته و خواستار تجزیه اقلیمی عراق است تا راه‌های مواصلاتی ایران را با مشکل مواجه کند، درواقع حضور آنان با هدف عدم حضور ایران دنبال می‌شود.

لزوم هوشیاری نسبت به حضور پیاده نظام امریکا در عراق

وی ادامه داد: وجود منابع نفتی در عراق و یمن نیز از علت‌های حضور امریکا در منطقه است، عربستان روزانه 10/5 میلیون بشکه نفت استخراج می‌کند که این میزان در عراق دو برابر بوده و یمن نیز از منابع نفتی فراوانی برخوردار است، قرار گرفتن این چاه‌های نفت در دست جبهه مقاومت و ملت اسلامی از بین رفتن شریان اقتصادی امریکا را به همراه خواهد داشت.

امیری نژاد با اشاره به اهمیت وحدت در مقابله با دشمن اذعان کرد: ملت عراق با تحقق وحدت و انسجام به خواسته خود که خروج نظامیان امریکایی از کشورشان است دست می‌یابند، اما در مقابل؛ دشمن نیز با نگاه به داخل و پیاده نظامش قصد رسیدن به اهدافش را دارد.

وی ابراز کرد: دشمن پیاده نظام‌هایی در کشور عراق دارد و از آن برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کند، همانطور که در ایران عده‌ای سقوط هواپیمای اوکراینی را بهانه قرار داده و از آن برای ناچیز جلوه دادن تبعات شهادت سرداران مقاومت و حمله به عین الاسد بهره بردند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در ماه‌های اخیر پروژه‌های استعفا در کشورهای منطقه جواب داد اما در ایران به دلیل وجود محوریت رهبر معظم انقلاب و وحدت توطئه دشمن موفق نشد و طی دو روز آرامش حاکم شد.

شکوفایی فرهنگی و اقتصادی با خروج امریکا از منطقه

وی تاکید کرد: اگر در عراق وحدت و انسجام ملی به خونخواهی و اهتزاز پرچمی واحد منجر شود و نفوذی‌ها تاثیرگذاری نداشته باشند، امریکا از کشورشان خارج می‌شود.

این مدرس دانشگاه درباره تاثیرات و نتایج خروج امریکا از منطقه تصریح کرد: خروج امریکا از منطقه و عراق برای ما نیز نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت که تاثیرگذاری بر اقتصاد، امور سیاسی و رونق و شکوفایی فرهنگی از جمله آن‌هاست.

وی افزود: حتی اصرار برای استعفای عادل عبدالمهدی نیز به دلیل همراهی با ایران بود، از این رو کوتاه شدن دست دشمنان از منطقه به طور قطع نتایج قابل توجهی برای هر دو کشور به همراه دارد.

امیری نژاد ابراز کرد: ایران درعین همراهی در امور داخلی کشورها دخالت نکرده و تصمیم گیری‌های داخلی را به آنان واگذار می‌کند، این درحالی‌است که دشمنان و امریکا در امور داخلی آنها دخالت می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: با خروج امریکا از عراق، فعالیت‌ها و مشترکات فرهنگی مانند حرکت عظیم اربعین‌ و روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور در ارتباط با هم رونق می‌‌گیرد و این امور برای امریکا خوشایند نیست.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان