۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رقابت ۱۵۰۰نفر در قالب ۵۰۰تیم تخصصی در سه حوزه انیمیشن، بازی و نرم افزار+عکس و فیلم
کد خبر: ۳۳۹۷۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۳ ساعت: ۲۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رقابت ۱۵۰۰نفر در قالب ۵۰۰تیم تخصصی در سه حوزه انیمیشن، بازی و نرم افزار+عکس و فیلم

رقابت حدود ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تخصصی در سه حوزه نرم افزار، بازی و انیمیشن در بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

رقابت ۱۵۰۰نفر در قالب ۵۰۰تیم تخصصی در سه حوزه انیمیشن، بازی و نرم افزار+عکس و فیلم

به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین به نقل از دانا؛ بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال کشور با حضور صدها گروه از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال همزمان در ۳۱ استان کشور به همت سازمان فضای مجازی بسیج آغاز شد.

این رویداد 48 ساعته تولید محتوا همزمان در مراکز استان های سراسر کشور با حضور مسئولان استانی در حال برگزاری است.

به گفته مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، 1500 نفر در قالب 500 تیم تخصصی در سه حوزه نرم افزار، بازی و انیمیشن به تولید محتوای تخصصی در یک موضوع مشخص طی مدت 48 ساعت اقدام می کنند.

گفته می شود تولیدات این 1500 نفر سازماندهی شده در قالب تیم‌های تخصصی را 200 نفر به عنوان داور، رصد، ارزیابی و داوری کرده و خروجی این محصولات را در صورتی که دارای استانداردهای علمی باشند به یک فینال راه پیدا می‌کند که تا اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

 

برخی مسئولان از رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج به صورت آنلاین بازدید کردند

همزمان با برگزاری رویداد بزرگ 48 ساعته تولید محتوا فضای مجازی بسیج در سراسر کشور، رصد این رویداد در مقر کنترل و مانیتورینگ در حال انجام است که برخی از مقامات و مسئولان فضای مجازی کشور در حال بازدید آنلاین از این رویداد هستند.

در همین راستا ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور، منصور امینی، مسعود بصیری، مسئول بسیج رسانه از این مرکز بازدید کردند.

در دومین روز برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور هم سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار عبدالرضا آزادی معاونت فرهنگی بسیج و انوری، مسئول سایبری ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در مرکز کنترل و مانیتورینگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور بازدید کردند.

مشروح صحبت های سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج را در اینجا بخوانید

مشروح صحبت های ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی را در اینجا بخوانید

مشروح صحبت های سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح را در اینجا بخوانید

مشروح صحبت های سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج  را در اینجا بخوانید

مشروح صحبت های سردار عبدالرضا آزادی معاونت فرهنگی سازمان بسیج را در اینجا بخوانید

مشروح صحبت های حمیدرضا زندی، مدیرکل فضای مجازی معاونت استان‌های سازمان صداوسیما  را در اینجا بخوانید

مشروح صحبت های سردار حسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه را در اینجا بخوانید
 

 

 

Flash version 10,1 or greater is required

You have no flash plugin installed

Click here to download latest version

 

بازدید سردار سلیمانی از رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمان

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امشب با حضور در تالار سرو کرمان از روند برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان کرمان بازدید کرد.

وی از روند فعالیت تیم های تولید محتوا در این رویداد بازدید و از نزدیک با شرکت کنندگان در این رویداد گفتگو کرد.

در این بازدید افراد شرکت کننده در این رویداد به تشریح اقدامات خود پرداخته و در ارتباط با محصولی که در این رقابت تولید می کنند توضیحاتی ارائه کردند.

 

 

دشمن می خواهد با استفاده از فضای مجازی شکست های حقیقی خود را توجیه کند

سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه چهارشنبه در اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمان اظهار کرد: انجام این رویداد اقدام خوبی است که در سراسر کشور در حال انجام است.

وی افزود: هنرنمایی جوانان انقلابی در عرصه فضای مجازی می تواند این باور را تقویت کند که در عرصه فضای مجازی و دیجیتال هم می توانیم توانمندی های عظیمی را به دست آوریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: این عرصه در کشور ما برای جوانان یک عرصه جدید محسوب می شود اما جوانان میهن اسلامی ما توانایی انجام آن را دارند، ذکاوت و هوشمندی برادران و خواهران ما نوید بخش سرعت حرکت بیشتر در این عرصه نسبت به سایر کشورها است.

سردار سلیمانی مطرح کرد: امروز دشمن به واسطه عملیات های روانی متعدد هجمه زیادی تحت عنوان جنگ نرم به کشور وارد می کند البته از این عرصه فضای مجازی می توان برای خنثی سازی نقشه های دشمن در زمینه های متعدد استفاده کرد.

وی ادامه داد: دشمن با استفاده ار عملیات های روانی متعدد می خواهد در روحیه جوانان ما خلل ایجاد کرده و نا امیدی را در جامعه القا کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقشه های متعدد ترامپ همچون تهدید به حمله نظامی علیه ایران، ایجاد بلوا در فتنه آبان ماه در فضای مجازی با شکست مواجه شد.

سردار سلیمانی ابراز کرد: زمانی که ترامپ وقیحانه از دستور ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سخن گفت، تصور می کرد پیروزی بزرگی کسب کرده اما این اقدام بزدلانه خدشه بزرگی به حیثت آمریکا وارد کرد.

وی گفت: نقشه های آمریکا نقش بر آب شد و دیدید که عشق به سیدالشهدای مقاومت، دوستداران آن سردار شهید را در سراسر جهان همراه با در دست داشتن عکس های حاج قاسم به خیابان ها کشاند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دشمن می خواهد همه شکست هایی را که در فضای حقیقی بر او تحمیل شده با استفاده از گسترش فضای مجازی توجیه کرده و در بین مردم ما یاس و نا امیدی را حاکم کند.

سردار سلیمانی اذعان کرد: ما یک کشور ثروتمند و قدرتمند هستیم، مردم ما با شرافت هستند و در دنیا مشابه ندارند و مثل حقیقی آن را درتشییع پیکر پاک شهدای مقاومت به نمایش گذاشتند.

وی یادآور شد: در زمان ارتحال امام خمینی (ره) همه مردم ایران برای تشییع به تهران آمدند اما تشییع پیکر سردار دلها در همه کشور برگزار شد و معتقد هستیم بیش از ۲۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند از این رو دشمن بداند که نمی تواند این روحیه مقاومت مردم ایران را نادیده بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: عمده تورمی که در کشور وجود دارد همچنین کاهش ارزش پول ملی متاثر از فضای مجازی است چرا که به واسطه این سیاست دشمن قصد نا امید کردن ملت ایران را دارد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در جریان برگزاری این رویداد بزرگ در حوزه فضای کسب و کار، فرهنگ و اقتصاد محصولات متعددی در کشور در حال تولید است و امیدواریم در این بین استعدادهای زیادی کشف شود.

 

اردبیل

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل: رویداد تولید محتوا، گام موثر سازمان فضای مجازی در تولید محتوای فاخر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، رویداد بزرگ  تولید محتوای دیجیتال بسیج در سه محور پویانمایی، نرم‌افزار و اپلیکیشن  همزمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شد.

این رویداد بزرگ رسانه‌ای همزمان با سراسر کشور از ۲تا ۴ بهمن ماه با حضور ۱۵ تیم ۳ نفره در محل سالن ورزشی شهید مبارکی اردبیل برگزار و تیم های برتر به عنوان نماینده استان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

این رویداد در حوزه بازی های ویژه تلفن همراه با موضوع  شهدای مقاومت، ملت مقاومت ،در حوزه پویانمایی، کلید واژه باید قوی باشیم ودر حوزه نرم افزار ویژه تلفن همراه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی با رمزیا زهرا آغاز شد.

سردار فرهنگ مستعد حصاری جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با حضور در  رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج که همزمان با سراسر کشور در سالن شهید مبارکی اردبیل در حال برگزاری از نزدیک با روند تولید محتوای در حوزه بازی های ویژه تلفن همراه با موضوع  شهدای مقاومت، ملت مقاومت ،در حوزه پویانمایی، کلید واژه باید قوی باشیم ودر حوزه نرم افزار ویژه تلفن همراه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی بازدید کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت:  بعد ارتباطی فضای مجازی امری مهم و حیاتی برای هر جوامع انسانی است که باید تلاش کرد  در حوزه نرم افزار ها و زیر ساخت ها محتاج کشورهای بیگانه نباشیم.

وی افزود: در مورد آسیب های فضای مجازی و جرائم فضای مجازی نیز باید با حضور موثر در صدد کاهش این آسیب ها باشیم تا جوانان ما  در دام دشمن نیافتند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه ورود به فضای مجازی باید توام با ایمان باشد گفت: افسران جنگ نرم در ابعاد  تهاجمی و تدافعی باید بصورت آگاهانه و با بصیرت وارد میدان مبارزه با توطئه های دشمن شوند تا خدای نکرده خود گرفتار نشوند.

وی تصریح کرد: اصلی موضوع در فضای مجازی باید بصیرت افزایی و تولید محتوای فاخر باشد که در این زمینه سازمان فضای مجازی بسیج با برگزاری این رویداد گامی موثر  برداشته است.

سردار مستعد حصاری یاد آور شد: در رویداد تولید تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج که همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز در حال برگزاری است جوانان خوش فکر در قالب تیم های سه نفره در حال رقابت هستند که امیدواریم آثاری  فاخری را تولید کنند.

این رویداد در حوزه بازی های ویژه تلفن همراه با موضوع  شهدای مقاومت، ملت مقاومت ،در حوزه پویانمایی، کلید واژه باید قوی باشیم ودر حوزه نرم افزار ویژه تلفن همراه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی با رمزیا زهرا در سالن 9 دی شهید مبارکی اردبیل در حال برگزاری است.


 

 

اصفهان

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج): ماحصل این رزمایش بزرگ قوی‌تر شدن فضای مجازی استان می‌شود

اولین رویداد تولید محتوای تخصصی فضای مجازی در استان اصفهان با رمز «یا فاطمه الزهرا، یا فاطمه الزهرا، یا فاطمه الزهرا» توسط جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان آغاز شد.

سرهنگ علی مقواساز صبح امروز در اولین رویداد تولید محتوای تخصصی در فضای مجازی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان مهد رزمندگان و سرداران بزرگ مانند حاج حسین خرازی، حاج ابراهیم همت و حاج احمد کاظمی است، اظهار کرد: امروز که یک جبهه واقعی در فضای مجازی شکل گرفته و رزمندگان وارد این صحنه شدند؛ همه باید کمر همت ببندیم که دشمن را از این صحنه بیرون کنیم.

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: این زمایش ثابت خواهد کرد که استان اصفهان علاوه بر مرد میدان های نبرد سخت، در عرصه نرم هم مرد میدان خواهند بود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این 48 ساعت سعی کنند با وضو کار کنند و از رزمندگان رفاع مقدس سرمشق بگیریم، خاطرنشان کرد: مکان این رزمایش، محل اعزام رزمندگان دفاع مقدس استان اصفهان بوده است و بسیاری از شهدا در همین مکان سینه زدند و شهید شدند و امروز جوانانی برای نبرد در جبهه ای دیگر در عرصه حاضر شده اند.

مقواساز با بیان اینکه هر تیم به نیابت از یک شهید کار خود را آغاز کند، تاکید کرد: روح این شهدای عزیز در رقابت به همه ما کمک خواهد کرد.

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه ثواب این نیایش و عبادت در این نبرد را به روح حضرت زهرا(س) هدیه کنیم، گفت: هر چه می توانید قوی شوید؛ این عرصه یک جبهه است، دست یک دیگر را بگیریم تا از این سنگرها به دل دشمن بزنیم و ماحصل این رزمایش بزرگ قوی تر شدن فضای مجازی استان می شود.

وی ادامه داد: زمانی که این رزمایش به پایان می رسد، باید همه تیم ها با اندوخته ای بیشتر این مکان را ترک کنند.

مقواساز با بیان اینکه انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی(عج) خواهد رسید، عنوان کرد: همه ما به همراه تمام آزادی خواهان جهان در رکاب حضرت مهدی حاضر خواهیم کرد.

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان رمزعملیات را «یا فاطمه الزهرا، یا فاطمه الزهرا، یا فاطمه الزهرا» اعلام کرد و گفت: این عملیات را با نیت نابودی آمریکا و اسرائیل آغاز خواهیم کرد.

وی محورهای این رویداد را اینگونه اعلام کرد: در حوزه بازی های تلفن همراه موضوع «شهدای مقاومت، ملت مقاومت»، موضوع پویانمایی «باید قوی باشیم» و حوزه نرم افزار تلفن همراه «رونق تولید و اقتصاد مقاومتی» خواهد بود.

البرز

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج البرز: تولید محتوای دیجیتال، معادله حاکمیت دشمن بر فضای مجازی را بر می گرداند

به گزارش گروه استانی تیتریک، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج البرز در مراسم افتتاحیه اولین و بزرگترین رویداد تخصصی فعالان فضای مجازی بسیجِ استان  که صبح امروز در کانون شهید سبحانی کرج برگزار شد، گفت: عموما در مقوله فضای مجازی گفته می شود  که عرصه، عرصه جنگ بوده و دشمن نفوذ کرده است و همه به لزومِ جدیت فعالیت در بحث فضای مجازی واقف هستند اما اقدام عملیاتی انجام نمی شود و صرفا در حد حرف است.

کیوان بربند افزود: متاسفانه حاکمیت فضای مجازی به لحاظ زیر ساخت و محتوا با بیگانه است و کسانی که دستی بر آتش دارند، این مسئله را درک می کنند، همچنین جذابیت ها و مولفه هایی که دشمن در اخیتار دارد خط قرمز ماست، در حوزه تولید محتوا و انتشار در در فضای مجازی دست برتر نیستیم و از این تاسف بار تر که در کشور همتی برای تغییر حاکمیت وجود ندارد. 

وی  با اشاره به اینکه تیم هایی که به موازی بسیج و به صورت جزیره ای کار کرده و با توجه به دغدغه مندی که دارند بر احساس وظیفه کار می کنند، اظهار داشت:  البته با توجه به اینکه فعالیت های این افراد شبکه ای نیست بازخورد لازم را از آن نمی گیریم، لذا با توجه یه اینکه سازمان فضای مجازی بسیج طی 7 سال در حوزه پایگاه های اطلاع رسانی فعالیت داشت، از 2 سال گذشته به شبکه سازی و تولید محتوا انتشار روی آورده است. 

بربند ایجاد یک شبکه قوی و منسجم در کشور را زمینه ای برای تغییر معادله فضای مجازی دانست و با اشاره به اینکه این روند هنجارهای ایرانی – اسلامی را در فضای مجازی می گنجاند و موجب رقابت با جبهه موافق و مخالف را به دنبال دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه، تولید محتوای دیجیتال است و کلیدی ترین مسئله ای است که معادله را بر می گرداند زیرا اگر تولید خوب وجود نداشته باشد ولو اینکه تیم های انتشاری خوبی داشته باشیم نتیجه را آنگونه که باید و شاید نمی گیریم. 

وی با اشاره به لزوم مقایسه جذابیت های تولید محتوا  در فضای مجازی خارج و داخل کشور، گفت: جذابیت بازی های ایجاد شده توسط جبهه دشمن و گنجاندن فرهنگ یک فرهنگ دلخواه، کاملا خزنده و غیر مستقیم به جوان های ما آن را منتقل می کنند تا مخاطب را جذب کند اما بازی های داخلی اینگونه نیست چرا که در ساخت بازی درباره شهدا مستقیم سراغ اصل موضوع می رویم در حالی که باید جذابیت را عمومی در محصولات بگنجانیم و همانند تیم های حرفه ای خارج از کشور حرفمان را غیر مستقیم به مخاطب القا کنیم. 

بربند افزود: رویداد کنونی بهانه ای برای شناسایی افراد توانمند در البرز و ظرفیت سنجی آنها است، البته سال گذشته این رویداد در سطح کشور، به شکل متمرکز با 80 تیم در تهران برگزار شد اما امسال با توجه به اینکه  تعداد متقاضی بیشتر بود، اجرای متمرکز استارت آپی ممکن نبود و استان محور شد تا استان ها با فراخوان، تیم ها را جمع و بعد از داوری تیم های برتر به فینال کشوری راه پیدا کنند. 

وی با اشاره به اینکه رویداد 48 ساعته است، اظهار داشت: در کل کشور از بین 500  تیم 40 تیم برتر انتخاب می شوند و می تواند این انتخاب ها سکوی پرتاب برای افرادی باشد که در این رقابت ها شرکت کرده اند تا بازی های با کیفیت به تولید انبوه برسد.

بربند ایده خلاق را مهم ترین موضوعی دانست  که تیم ها باید به آن توجه کنند و تصریح کرد: داوران از تهران و استان در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد تا ابهامات تیم های شرکت کننده برطرف شود، البته طی این 48 ساعت آنچه کار را برجسته می کند مدیریت زمان و طرح کار است. 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج  البرز در خاتمه با اشاره به اینکه رویداد در سه محور بازی تلفن همراه نرم افزار تلفن همراه و انیمیشن برگزار می شود، خاطر نشان داشت: در بازی تلفن همراه موضوع شهدای مقاومت ملت مقاومت، پویا نمایی، باید قوی باشیم و در بخش نرم افزار تلفن همراه، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار 11 تیم شرکت کننده قرار گیرد. 

 

آذربایجان شرقی

فرمانده سپاه عاشورا در پیام تصویری به رویداد تولیدات تخصصی فضای مجازی؛ آمادگی سپاه برای حمایت از تولیدات فضای مجازی

رویداد 48 ساعته تولید تخصصی فضای مجازی به همت مرکز فضای مجازی بسیج آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شد.

سردار عابدین خرّم در پیامی تصویری به دومین رویداد ۴۸ ساعته تولیدات تخصصی فضای مجازی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و یکی از ابعاد مهم فضای مجازی تولیدات تخصصی می‌باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بعد معرفتی غنی برخوردار است، گفت: علی‌رغم این مساله اما در حوزه تخصصی ضعف‌های جدی وجود دارد و لذا این رویدادها برای کاهش ضعف‌ها و حرکت به سمت پیشرفت و تعالی در حوزه تخصصی است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه این رویداد بستر ظهور و حضور نیروهای تخصصی انقلاب است، عنوان کرد: ما به عنوان سپاه و بسیج آماده حمایت و پشتیبانی از ورود همه جانبه و جدی بسیجیان، نیروهای انقلاب و معتقد به آرمان‌های انقلاب در حوزه‌های گیم، پویانمایی و نرم افزار و... هستیم تا حرف‌های جدی برای گفتن داشته باشند.

گفتنی است؛ این رویداد در محورهای گیم با موضوعات شهدای مقاومت و ملت مقاومت، پویا نمایی با موضوع "باید قوی شویم" و محور نرم افزار با موضوع "رونق تولید و‌ اقتصاد مقاومتی" به مدت دو روز در دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی برگزار می‌شود.

 

آذربایجان غربی

نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در آذربایجان غربی آغاز شد

نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج آذربایجان غربی به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است.

گزارش تصویری این رویداد را در اینجا مشاهده کنید.

 

بوشهر

جانشین سپاه امام صادق(ع): امروز وارد عصر اطلاعات شدیم و نقش فضای مجازی بر زندگی بسیار زیاد است

گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج با همکاری سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر لحظاتی پیش با رمز یا زهرا(س) آغاز شد.

سرهنگ عبدالرضا دشتی جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در افتتاحیه این گردهمایی گفت: این گردهمایی در سه حوزه بازی های تلفن همراه، موشن گرافی و انیمیشن با موضوع شهدا و ملت مقاومت، باید قوی شویم، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است.

جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: این گردهمایی با رمز یا زهرا(س) آغاز شده است و داوطلبین رسما به رقابت برای تولید می پردازند.

دشتی با اشاره به اینکه باید از فضای مجازی به خوبی استفاده شود، بیان کرد: فضای مجازی تاثیرات بسیار زیادی بر زندگی ما دارد به گونه ای که از عصر کشاورزی و عصر صنعت عبور و وارد عصر اطلاعات شده ایم.

تولید محتوا و سواد رسانه ای از ضعف های فضای مجازی است

فرزاد سیمی مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: سازان فضای مجازی بسیج در استان بوشهر به صورت تخصصی با تشکیل پنج حوزه مدیریتی فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار کرد: یکی از ضعف های امروز ما در فضای مجازی تولید محتوا و سواد رسانه ای است که در گام های بعدی آموزش های لازم به اقشار مختلف جامعه بخصوص بسیجیان خواهیم داد.

سیمی با اشاره به گردهمایی فعالان فضای مجازی، عنوان کرد: این گردهمایی از زمان اعلام موضوع و رمز آغاز شرکت کننده گان ۴۸ ساعت به رقابت می پردازند.

 

تهران بزرگ

به گزارش خبرگزاری تهران پرس بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال کشور با حضور صدها گروه از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال همزمان در ۳۱ استان کشور به همت سازمان فضای مجازی بسیج آغاز شد.

این رویداد ۴۸ ساعته تولید محتوا همزمان در مراکز استان های سراسر کشور با حضور مسئولان استانی در حال برگزاری است.

به گفته رضا جریانپور مسئول برگزاری مسابقات، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تخصصی در سه حوزه نرم افزار، بازی و انیمیشن به تولید محتوای تخصصی که تهران هم با ۹ تیم منتخب و حرفه ایی در یک موضوع مشخص طی مدت ۴۸ ساعت اقدام می کنند.

چهارمحال و بختیاری

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع): تلاش می‌کنیم توان بسیجیان را در تولید محتوای فضای مجازی ارتقا دهیم

اولین رویداد تولید محتوا تخصصی فعالان فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری با حضور جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) و تیم های تولید محتوا این استان افتتاح شد.

سرهنگ مهران مرادی جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در افتتاحیه اولین رویداد تولید محتوا تخصصی فعالان فضای مجازی بسیج استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این رویداد هم زمان با سراسر کشور و با حضور بیش از 1500 نفر از بسیجیان فعال در عرصه تولید محتوا فضای مجازی در 31 استان برگزار می شود و این افتتاح یک اتفاق بسیار مهم در سراسر ایران است .

وی با بیان اینکه یاد و خاطره همه شهدا عزیز به ویژه شهدا جبهه مقاومت را گرامی میداریم افزود: امیدواریم  شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید بزرگ جبهه مقاومت یاریمان کند تا همچون خودش که در زمان حیات توانست پوزه دشمن را به خاک بمالد و با شهادتش نیز در گام دوم انقلاب قدم بزرگی برداشت ما نیز در جهت پیش برد اهداف نظام اسلامی محکم به پیش ببریم.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: امیدواریم در عرصه فضای مجازی نیز به مدد و یاری شهدا همچون سایر عرصه ها حضور داشته باشیم و بسیج همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس  برگ های زرین بسیاری در کارنامه خود داشت امروز نیز در فضای مجازی شاهد جهش خوبی از بسیجیان باشیم.

وی اذعان داشت: بسیج امروز در عرصه جنگ نرم که نسبت به   جنگ سخت حساس تر است به خوبی پیش می رود و امیدواریم همه دلسوختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام  قوت در این حوزه حضور داشته و همان طور که در این چهل سال سربلند بودیم ادامه راه را نیز با سربلندی طی کنیم.

سرهنگ مرادی یادآور شد: تیم های حاضر در این رویداد به مدت 48 ساعت و از ساعت 9 صبح امروز تا 9 صبح روز جمعه با یکدیگر به رقابت پرداخته و بر اساس ارزیابی داوران تیم های برتر معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)  با اشاره به اهداف برگزاری رویداد خاطر نشان کرد: این رویداد یک مانور هماهنگ در سطح کشور است و همه ما تبدیل به یک ید واحد می شویم و کار را به خوبی می توانیم پیش ببریم .

سرهنگ مرادی اذعان داشت: باید حجم قابل توجهی تولید محتوا در فضای مجازی داشته باشیم و توانمندی بچه های بسیج را بتوانیم ارتقاء دهیم و تولیدات خوب و موثر در عرصه فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم اهداف شوم دشمن را خنثی کنیم.

وی شناسایی استعداد های برتر بسیج در عرصه تولید محتوا را یکی از مهم ترین اهداف این رویداد عنوان و یادآور شد: حضور هدفمند بسیجیان در رویداد تحقق کلیه اهداف را به دنبال دارد.

 

خراسان جنوبی

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی: این رویداد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه تولید محتوای بومی در فضای مجازی باشد

خبرنگار خاورستان، نخستین رویداد رقابتی تولید محتوای دیجیتال در استان خراسان جنوبی از دقایقی پیش با حضور 16 تیم در حسینیه جماران بیرجند آغاز شد.

این رویداد در سه محور پویانمایی (انیمیشن کوتاه، موشن‌گرافیک، انیمیشن کات اوت، کمیک موشن و استاپ موشن)، بازی اندرویدی و نرم‌افزار ویژه تلفن همراه، از دوم تا چهارم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

در پایان نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج، برگزیدگان مشخص شده و منتخبان راهی مرحله کشوری می‌شوند.

سجاد رضائی مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: برای اولین بار در استان و به صورت هماهنگ در سراسر کشور این رویداد از نظر کیفیت و کمیتی که تاکنون سابقه نداشته برگزار می‌شد.

وی افزود: در این رویداد ۱۶ تیم پذیرش شدند که در سه محور تولید بازی‌های موبایلی، اپلیکیشن موبایلی و انیمیشن موبایلی شرکت می‌کنند.

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی بیان کرد: این رویداد در سطح اولیه استانی که ۴۸ ساعت طول می‌کشد برگزار خواهد شد و برگزیدگان به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

رضائی عنوان کرد: در دهه فجر مراسم تقدیر و تشکر از برگزیدگان استانی انجام می‌شود و به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی اظهار کرد: فضای مجازی در زیر ساخت، خدمات و تولید محتوا با مشکلاتی مواجه است که باید به آن توجه و برطرف شود.

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی گفت: مشکلات فضای مجازی در حوزه زیرساخت بسیار مشهود است و باید در سطح کشور رفع شود.

رضائی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در مورد توجه به فضای مجازی و استفاده مفید از آن تأکید دارند.

وی افزود: در حوزه خدمات نیز متأسفانه کار جدی صورت نگرفته است. نرم افزارها و ادواتی که بتواند نیاز جامعه را برطرف کند نیست و این رویداد زمینه کار در این زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی عنوان کرد: فضای مجازی بسیج برای فعالیت و تولید محتوا در این زمینه ورود جدی کرده است.

رضائی به ظرفیت‌های فراوان استان اشاره و تصریح کرد: نقش فضای مجازی در پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف بسیار مهم و تأثیرگذار است.

خراسان شمالی

مسئول مرکز اندیشه و همفکری و راهبردی سازمان بسیج کشور: فعالان فضای مجازی به دور از گرایشهای سیاسی عمل کنند

 

به گزارش عصر اترک، در این رویداد 17 تیم 3 نفره در سه محور پویانمایی، نرم‌افزار و اپلیکیشن همزمان با  31 استان به رقابت می پردازند.

تیم‌ها طی ۴۸ ساعت فعالیت مداوم در سه محور پویانمایی، نرم‌افزار و اپلیکیشن  اقدام به تولید محتوا می‌کنند و برگزیدگان ‏رویدادهای استانی یعنی سه تیم برتر به بخش کشوری راه می‌یابند.‏

اختتامیه این رویداد بزرگ در روز جمعه چهارم بهمن‌ماه با حضور علاقه‌مندان و فعالان حوزه فضای مجازی و میهمانان استانی  همراه با تجلیل از نفرات برتر و اهدا جوایز برگزار خواهد شد.

داوود گودرزی، مسئول مرکز اندیشه و همفکری و راهبردی سازمان بسیج کشور بعدازظهر امروز در افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال در خراسان شمالی با اشاره به اینکه این رویداد، حرکتی بزرگ در کشور است، اظهار کرد: در یک جنگ روانی با دشمن قرار گرفته ایم که عمده ابزار این جنگ روانی فضای مجازی و رسانه است.

وی ادامه داد: فعال رسانه ای باید واقعیت ها را ببیند و منتشر کند و در جهت پیشبرد اهداف جامعه گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار مقام معظم رهبری در خراسان شمالی موضوع سبک زندگی را بیان کرد، گفت: فعالان رسانه ای و هنری می توانند با ارائه یک کار هنری محتوا را به خوبی منتقل کنند.

گودرزی اضافه کرد: فعالان فضای مجازی باید با واقع بینی و صداقت پرچم داری این فضا را به خوبی داشته باشند.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری و راهبردی سازمان بسیج کشور گفت: دشمن از جوان ایرانی و کشور ایران به گونه ای صحبت می کنند که جوان ایرانی را ناامید کند، در حالی افزایش توطئه های دشمن برعلیه کشور ایران نشان از ترس دشمن در ابرقدرت شدن ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه جوانان به سمت تولید محتوا بروند، خاطر نشان کرد: فعالان فضای مجازی و رسانه به عنوان یک شهروند و جوان ایرانی به دور از هر گرایش سیاسی، غیرتمندانه در این مسیر گام بردارند و از کشور دفاع کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این حوزه در عرصه هنر می تواند خیلی موثر باشد، گفت:  یک کلیپ یا پویانمایی چند دقیقه ای بیشتر از صدها ساعت سخنرانی می تواند موثر واقع شود.

زنجان

معاون اجرایی سپاه استان زنجان خبر داد؛ تولید محتوای بسیجیان ‏زنجانی در سه موضوع «شهدای مقاومت‏، باید قوی باشیم و رونق تولید»‏

صبح امروز بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال زنجان با حضور سرهنگ موسوی معاون محترم اجرایی سپاه استان زنجان و اعلام موضوعات این رویداد توسط ایشان آغاز شد.

به گزارش موج رسا; سید شمس‌الدین موسوی امروز در مراسم افتتاحیه بزرگترین رویداد تولید محتوای بسیج ‏استان زنجان با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سپهبد حاج ‏قاسم سلیمانی و یاران باوفایش اظهار کرد: شما جوانان به تعبیر رهبر معظم انقلاب ‏اسلامی افسران جنگ نرم هستید.‏

وی با اشاره به اینکه رویداد فرهنگی رسانه‌ای تولید محتوای دیجیتال بسیج به مدت 48 ‏ساعت در جریان خواهد بود، ابراز کرد: این رویداد تخصصی در سه حوزه نرم افزار، ‏بازی و انیمیشن خواهد بود.‏

معاون اجرایی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه دشمن امروز ‏سرمایه گذاری زیادی در بحث فرهنگی و رسانه‌ای داشته است، خاطرنشان کرد: رزمایش ‏بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ‏سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی با رمز یا فاطمه الزهرا(س) آغاز می‌شود.‏

وی با اشاره به اینکه نتیجه این رویداد در بخش بازی باید به تصویر کشدن شهدای مقاومت ‏و ملت مقاومت باشد، افزود: در بخش پویانمایی و انیمیشن نیز نتیجه کار باید آخرین کلامی ‏که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه(باید قوی باشیم) فرمودند، باشد.

موسوی اضافه کرد: در بخش نرم افزار ویژه تلفن همراه نیز رونق تولید و اقتصاد ‏مقاومتی مدنظر است و تیمها باید در این راستا به تولید محتوا بپردازند.‏

وی با بیان اینکه امروز سبک زندگی تغییر کرده و تکنولوژی‌ها حاکم شدند، خاطرنشان ‏کرد: فضای مجازی دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده که در این راستا نیاز است برای ‏جلوگیری از تهاجم دشمن برنامه‌های جدی داشت.‏

معاون اجرایی سپاه استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ‏رسانه و فضای مجازی یادآور شد: ایشان بارها از دولتمردانی که به این حوزه بی توجه ‏بودند، گلایه داشته‌اند.‏

وی با بیان اینکه اهمیت فضای مجازی در حدی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر ‏مسئولیت فعلی را نداشتم خود عهده‌دار مدیریت فضای مجازی می‌شدم، افزود: مقام معظم ‏رهبری فضای مجازی را لغزش گاه معرفی کردند و به مجموعه دستگاه‌های مرتبط با این ‏حوزه سفارش کردند که استفاده درستی از این فضا شود و تاکید کردند که این فضا نباید ‏رها شود.‏

موسوی با تاکید بر اینکه همه ما در فضای مجازی وظایفی داریم، ادامه داد: دیدیم که ‏دشمن در همین روزهای اخیر چه فضاسازی‌های ناجوانمردانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ‏به راه انداخت که همه این اقدامات توسط فضای مجازی صورت می‌گرفت.‏

وی با بیان اینکه دشمن در مدیریت پشت صحنه فضای مجازی دست به اقداماتی می‌زند که ‏اذهان مردم را منحرف کنند، گفت: دشمن اکنون سبک زندگی و خانواده را مورد هدف ‏خود در فضای مجازی قرار داده است و در این راستا باید حواسمان جمع باشد تا به ‏وظایف عمومی خود برای روشنگری عمل کنیم.‏

معاون اجرایی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به هدف قرار گرفتن ‏اعتقادات و باورهای دینی مردم توسط ابزارهای رسانه‌ای دشمن اظهار کرد: در کنار ‏مسئولیت عام ما یک مسئولیت خاص نیز داریم که در حوزه تخصصی خود اجازه پیش ‏روی و به دست گرفتن فضا را به دشمن ندهیم.‏

وی در پایان با اشاره به اینکه تیم‌های برتر این رویداد تخصصی به رقابتهای کشوری راه ‏می‌یابند، ابراز کرد: پیشرفت‌های خوبی در این عرصه توسط بسیجیان و جوانان زنجانی ‏به دست آمده که امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی شاهد رشد روزافزون جوانان مان ‏در این حوزه باشیم.‏

 

سمنان

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص): جوانان بزرگ ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی هستند

به گزارش مرآت، جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در آئین آغاز اولین رویداد تخصصی تولید محتوا فعالان فضای مجازی استان سمنان بیان کرد: حسب فرموده رهبر معظم انقلاب هرجا که انقلاب نیاز به جوانان داشته باشند باید شما جوانان وارد عمل شوید؛ جوانان مهمترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

سرهنگ منصور شوقانی گفت: فضای مجازی یکی از مهمترین ابزارهای هویت بخشی و یکی از منشأهای قدرت است و می توان با کمک این ابراز نسبت به ترویج گفتمان های مدنظر انقلاب اقدام کرد.

شوقانی اضافه کرد: نگاه ما بر این است که با بکارگیری حرفه ای صاحبان اندیشه در فضای مجازی در همه شهرستان ها ضمن اقناع مخاطبین، نسبت به فراهم سازی زمینه های گسترش تولیدات رسانه ای در فضای مجازی اقدام کنیم.

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) اشاره کرد: رویداد تخصصی تولید محتوا سه محور اصلی دارد؛ از جمله بازی های اندروید با محوریت شهدای مقاومت، پویانمایی با کلید واژه ای که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کرده اند مبنی بر این که همه ما باید در تمام عرصه ها قوی باشیم و نرم افزارهای تلفن همراه با کلیدواژه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی.

 

سیستان و بلوچستان

نهضت تولید محتوای دیجیتال بومی را با قوت پیگیری می‌کنیم/این اقدام گامی بلند برای تحقق شکست حصر تبلیغات و رسانه ای دشمن است

به گزارش عصرهامون؛ مراسم افتتاحیه اولین رویداد ۴۸ساعته تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج هم‌اکنون و با حضور مسئولان و تیم های شرکت کننده در حسینیه ثارالله زاهدان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام اکبرپور، نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان گفت: امروز اگر تهاجمی به سمت مرزهای جغرافیایی صورت بگیرد بسیجیان مرزدار و دلاورمردان و سربازان سید علی خامنه‌ای از کشور دفاع می کنند و محکم و قاطع جواب می دهند، اما آنچه امروز باید بیشتر از جنگ و تهاجم نظامی مورد توجه و مراقبت قرار بگیرد، دفاع از مغزها و اندیشه ها است.

وی افزود:  فضای مجازی مثل فضایی است که در صحن آن هرکس ابتکار عمل را به دست بگیرد می تواند نقش ایفا کند؛ چه بهتر که در این عرصه متدینین ارزشی و انقلابیون به دیگران وجامعه خوراک  بدهند و به معاندین اجازه خودنمایی ندهند.

حجت الاسلام اکبرپور اظهار کرد: اگر در این عرصه کم حاضر شویم جایگاه برای دیگران باز می شود؛ دشمن امروز تلاش می‌ کند مغزهای جوانان ما را مورد تهاجم خود قرار دهد. حضور در صحنه یک روز خاکریز خیابان بود امروز در فضاهایی است که ما در اختیار داریم و یکی از مهم ترین آن ها عرصه فضای مجازی است. 

وی اظهار کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند هویت جوانان ما را مورد حمله و تهاجم قرار دهد.  باید انقلابیون به طور کامل در این عرصه فعال باشند باید در صحنه فرهنگی مهاجم باشیم و به پشتوانه و مکتب غنی ای که داریم باید به سمتی برویم که مهاجم باشیم.

یکی از مولفه‌های قوی بودن، قدرت در عرصه فضای مجازی است

سردار امان الله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه افتتاح این رویداد گفت: فعالیت ۵۰۰ گروه با آماری بالغ بر هزار و 500 نفر در یک کار بی نظیر یا کم نظیر کار بسیار ارزشمندی است که همزمان با سراسر کشور، در استان آغاز شده است.

وی افزود: اگر ما در حوزه فضای مجازی و رسانه قوی عمل کنیم قطعا می توانیم خواسته های خود را به دشمن تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: امروز اگر بتوان در حوزه فضای مجازی خوب عمل کرد قطعاً به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر بخواهید استوار و محکم با دوام در مقابل دنیای استکبار  بایستید باید قوی باشید، گفت: یکی از مولفه‌های این قوی بودن قدرت در عرصه فضای مجازی است.

وی اظهار کرد: باید ظرفیت های خود را بشناسیم به دنبال تاثیرگذاری حداکثری در این فضا باشیم.

دشمن در عرصه فضای مجازی همواره در کمین است

کردستانی مدیر کل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از مسئول قرارگاه مسئول قرارگاه فضای مجازی استان گفت: دشمن در عرصه فضای مجازی همواره در کمین است و پیوسته شرایط را رصد و کنترل می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت ها در عرصه فضای مجازی و متناسب با اقدامات و تلاش های جهادی، افزود: امروز ما در مبحث تولید محتوا متاسفانه ضعف داریم و قدری تنبلی می کنیم و این باعث شده تا دشمنان و ضد انقلاب، عرصه را برای سواستفاده فراهم ببیند.

وی ادامه داد: در زمان سیل حضور همه جانبه نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی، مردمی و ... را داشتیم و رسیدگی به وضعیت سیل زدگان یک دغدغه همگانی بود، اما یک نقص فنی در بحث قطع سخنان مولوی و جریان سازی ۴ نفر که نه بلوچ اند و نه دلسوز ایران و ایرانی که تحت فرماندهی جریانی خود فروخته در آن سوی مرز فعالیت می کنند باعث شد تا شرایط به گونه ای پیش برود که دشمن احساس کند می تواند از این خلا سواستفاده کند.

کردستانی در پایان با اشاره به اینکه قطع ارتباط در پخش زنده اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: در میدانی آمده ایم که جان و مال و آبروی خود را در راه اسلام قرار داده ‌ایم.

نهضت تولید محتوا دیجیتال بومی در استان در جهت شکست حصر تبلیغات و رسانه ای دشمن است

محمدهادی طهرانی مقدم نیز گفت: امروز همزمان‌ با سراسر کشور اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور ۵۰۰ تیم و جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر در سه محور پویا نمایی، بازی و نرم‌افزار تلفن همراه به رقابت میپردازند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان سهم سیستان و بلوچستان را در این رقابت ۴۸ ساعته، ۱۴ تیم عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶ تیم در قالب پویانمایی، ۵تیم در بخش بازی و ۳ تیم  در حوزه نرم افزار جمعا به تعداد ۴۳ نفر حضور دارند و به تولید محصول خواهند پرداخت.

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه این رویداد را ۷ تسهیلگر (منتور)  در حوزه های تخصصی خود  هدایت و ارزیابی و رفع اشکال میکنند بیان داشت: داوری این‌رویداد به صورت فرآیند محور بوده نه محصول محور و روند ارزیابی به صورت استاندارد از ایده تا خروجی محصول بررسی شده و دارای نمره ارزیابی میباشد.

طهرانی مقدم به پایان این رویداد در ۴ بهمن ما اشاره کرد و ادامه داد: برگزیدگان هر بخش علاوه بر تقدیر در استان که در همایش فعالین فضای مجازی که در اسفند ماه در سیستان ک بلوچستان برگزار میشود منتخبین مجوز حضور در رویداد ملی که در ماه جاری در تهران برگزار میشود را کسب خواهند کرد این فرصت برای برگزیدگان مهیاست که تا اسفند ماه محصول را به مرحله نهایی برسانند.

طهرانی مقدم به برگزاری گردهمایی شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری این رویداد هم خبر داد و افزود: جبهه سازی توانمند علیه توطئه دشمن در فضای مجازی را با برگزاری دوره های توانمند سازی دنبال میکنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم سازمان فضای مجازی تحقق نهضت تولید محتوا دیجیتال بومی در استان در جهت شکست حصر تبلیغات و رسانه ای دشمن میباشد و ان را با قوت پیگیری میکنیم ادامه داد: برگزاری اینگونه برنامه ها میتواند ظرفیت توانمند را شناسایی، تقویت و در مقابل  دشمنان بسیح کرد و به تولید محتوای غنی ایرانی و اسلامی در مقابل توطئه دشمنان پرداخت.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان در پایان از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، سپاه سلمان، صدا و سیما، پارک علم و فناوری و اداره کل فرهنگ ارشاد که در برگزاری این یاری گر سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان بودند قدردانی کرد.

فارس

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس: بعد از رویداد سرمایه گذاری خوبی روی تیم‌های موفق انجام می‌شود

به گزارش شیرازه، محمد جعفر دوستدار مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس گفت: به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سال تاسیس بسیج و در آستانه چهل و یکمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رزمایش و رویداد بزرگ تولید محتوا ویژه فعالان فضای مجازی استان فارس به همراه اجتماع فعالان فضای مجازی از امروز به مدت دو روز در شیراز برگزار می شود.

دوستدار افزود: فعال سازی ظرفیت بسیج در شهرستان ها آن هم در یک فرصت دو روزه به گونه ای که خود به ایده پردازی و اجرای آن بپردازند و رقابت بین کارهایی که در این زمان تولید شده و از قبل آماده نشده برای اولین بار در سطح کشور است.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس با بیان اینکه تا کنون موضوعات تولیدی در فضای مجازی به صورت جشنواره ای پیگیری می‌شده است بیان داشت: ایده پردازی و اجرا در یک زمان کوتاه، برای اولین بار است که توسط سازمان فضای مجازی بسیج سپاه فجر فارس صورت می گیرد و از این جهت کار نو و جدیدی به حساب می آید.

وی همچنین گفت: تلاش ما بر این است که بعد از این مسابقات  سرمایه گذاری خوبی روی تیم های موفق رویداد انجام شود.

البته طبیعی است که نمی توان محصول ساخته شده در 2 روز را به بازار ارائه داد اما می توان از ایده های خوبی که در این مسابقات مطرح می شود استفاده کرد.

دوستدار با اشاره به اینکه این رویداد بزرگ و رزمایش در سه محور پویانمایی و موشن، بازی ها و نرم افزارهای اندروید برگزار می شود افزود: شرکت کنندگان در یک رزمایش 48 ساعته در زمینه تولید این محصولات به رقابت خواهند پرداخت.

 

قم

همزمان با سراسر کشور رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال با شرکت ۸ تیم تخصصی تولید محتوا در استان قم نیز  آغاز به کار کرد.

در طی این رویداد تیم های شرکت کننده در بخش های پویانمایی، بازیسازی موبایل و اپلیکیشن موبایل به مدت ۴۸ ساعت به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است که اختتامیه و اعلام تیم های برتر و اهدای جوائز در دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس: توانمندی سایبری تسلط بر دشمن را رقم می‌زند/ کشته‌های اعتقادی جنگ نرم به مراتب بیشتر از کشته‌های جنگ سخت است

فرمانده سپاه پاسداران استان کردستان در این مراسم بیان کرد: امروز جنگ تمام عیار عرصه مجازی با مختصات و ویژگی های متفاوت از جنگ سخت و با خصیصه های مجزا خاکریز به خاکریز در حال تار و مار نفرات است.

وی افزود: در جنگ سخت حتی قربانیان آن شهدای هستند که روی دست مردم تشییع می شوند و سلاح و نیروها همگی متفاوت و عیان است ولی در جنگ نرم نه سلاحی و نه جنگی خونین به راه است، اما کشته ها و زخمی های آن به مراتب بیشتر است.

سردار حسینی با بیان اینکه کشته های فضای مجازی به مراتب بیشتر از کشته های نفرات در جنگ سخت است، گفت: در این جنگ تمام آداب، سنن، روش و اخلاقیات انسانی همگی منهدم می شود و دفاع از ارزش ها بعد جدیدی می یابد که لازمه آن توانایی و قدرت و اقتدار مجازی است.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و گردان های سایبری در این جنگ، امروز جوانان ما هم به توانایی و قدرت رصد بالایی دست یافته اند، که می تواند دشمن را کیش و مات کنند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان همچنین عنوان کرد: در جنگ نرم و فضای مجازی اگر در زمین خودمان باشیم پیروزیم و اگر بدون سواد رسانه ای تنها در این میدان حضور پیدا کنیم هم گل به خودی می زنیم و هم همسنگر دشمن می شویم.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی از غرب تا شرق پیامی که ارسال می شود منتشر می شود و میلیون ها بازدید دارد و میلیون ها تفکر را جهت می دهد که این هم فرصتی مثبت و هم منفی است.

سردار حسینی اذعان کرد: پایداری ارسال پیام در فضای مجازی تا سال ها ادامه دارد و می تواند سیستم های امنیتی و دفاعی مهم یک کشور را با یک هک ساده در اختیار بگیرد و از کنترل خارج کند.

وی هوشیاری در فضای مجازی را مهم و ارزشمند دانست و گفت: توانایی و قدرت و دانش نخبه های سایبری می تواند یک گام مثبت باشد تا بتوان ظرفیت های مجازی را رصد و در نهایت همگام با اهداف ملی کشور کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: هنر و قدرت توانمندان فضای مجازی می تواند تسلط بر دشمن را رقم زند و البته اینکه فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است، خود یک بحث جداست چرا که آگاهی مهمترین کلید و شرط ورود به فضای مجازی در مرحله اول است.

سردار حسینی افزود: لازم است که گروه های حاضر در این دوره ابتدا از لحاظ روحی و روانی آمادگی حضور پیدا کنند و بعدا با تکیه بر توانایی خود دانش مجازی خودر ا محک بزنند.

وی با اشاره به اینکه در انتهای دوره می توان از توان و قدرت مجازی افراد شرکت کننده مطلع شد، اشاره کرد: کسی که برای اولین بار در فضای مجازی حضور پیدا می کند باید بتواند نقاط قوت خودی را رصد و در نهایت برای قوت آن اقدام کند و در رصد ضعف دشمن هم همت کند تا بتواند فضای رخنه را فراهم کند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در اقدام تروریستی روزهای اخیر دشمن، متاسفانه ما سرداری عزیز را از دست دادیم که به پشتوانه همین رصد های سایبری و اقتدار و ایمان مردمی هم روز ضربه به دشمن و هم روز عظیم تشییع و وداع با سرباز امام از جانب مقام معظم رهبری با نام یوم الله نام گذاری شد و این خود پیروزی برای ما بود.

سردار حسینی در خاتمه با آرزوی موفقیت برای سربازان فضای مجازی رمز آغاز داشن مجازی و شروع حرکت به سوی توانمندسازی سایبری را "یا زهرا" عنوان کرد.

گفتنی است این دوره سه روزه در سنندج و با حضور افراد توانمند در فضای مجازی و رقابت بین 11 گروه در قالب فعالیت های انیمیشن، موشن گرافی، بازی اندورید و اپلیکیشن برگزار خواهد شد.

۱۱ تیم در رویداد تخصصی تولید محتوای کردستان شرکت کرده‌اند

پویا شهریار مسئول نخستین دوره رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج کردستان در حاشیه آغاز این رویداد که به مدت دو روز در مرکز علمی کاربردی امام حسین(ع) سنندج برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار  کُردتودی، اظهار کرد: این رویداد در سه محور پویانمایی (انیمیشن کوتاه، موشن‌گرافیک، انیمیشن کات‌اوت، کمیک موشن و استاپ موشن)، بازی و نرم‌افزار ویژه تلفن همراه (بازی و اپلیکیشن موبایل) برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: ۱۱ تیم برای این رویداد تخصصی شرکت کرده‌اند که در مدت دو روز به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: بر اساس قوانین اعم از تخصصی یا عمومی برگزیدگان مسابقات اعلام می‌شوند و این برگزیدگان مجوز حضور در دومین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج که در تهران برگزار می‌شود را دریافت می‌کنند.

شهریار عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در مدت زمان ۴۸ ساعت در زمینه تولید محصولات مذکور به رقابت می‌پردازند تا هر یک بهترین محصولات را از نقطه نظر فنی و محتوایی تولید کنند.

وی با عنوان اینکه تیم‌های شرکت‌کننده در هر رشته حداکثر پنج و حداقل سه نفر هستند، تصریح کرد: از آنجا که شرکت‌کنندگان باید به‌صورت تیمی معرفی شوند از حضور انفرادی اشخاص جلوگیری می‌شود.

شهریار اظهار داشت: شرکت‌کنندگان این رویداد تجهیزات الکترونیک (لپ‌تاپ، تلفن همراه «به عنوان مودم»، هارد اکسترنال و فلش) و غیرالکترونیک از جمله کاغذ و مداد‌های طراحی، تخته‌شاسی و ... را با خود به همراه دارند.

مسئول این رویداد خاطرنشان کرد: در پایان نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور مسئولان سازمان بسیج مستضعفین و سازمان فضای مجازی بسیج از برگزیدگان تقدیر به‌عمل می‌آید و منتخبان راهی مرحله کشوری می‌شوند.

 

کرمان

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان: شناسایی افراد متخصص در جریان برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال

صبح امروز اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان کرمان هم زمان با سراسر کشور با حضور 15 تیم تخصصی تولید محتوا آغاز به کار کرد.

این رویداد فرآیند محور است و در سه بخش پویانمایی شامل انیمیشن کوتاه، استاپ موشن، کمیک موشن، کات اوت، موشن گرافیک، اپلی کیشن های موبایلی و بازی سازی برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این رویداد ۴۸ ساعت فرصت دارند تا محتوای موردنظر خود را جهت داوری ارائه دهند.

مرتضی کارآموزیان در ابتدای این همایش گفت: برای اولین بار رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال در استان کرمان، با نگاه فرصت محوری و گسترش شاخص های این حوزه در کرمان برگزار می شود.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران دارای شاخص های پایینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال در جهان است، این رویداد فرصت شناسایی افراد متخصص در این حوزه را فراهم می کند.

وی افزود: استان کرمان با بهره مندی از زیرساخت های مناسب در حوزه فضای مجازی از جمله محدود استانی هایی است که تقریبا در همه نقاط از اینترنت پر سرعت 4G  برخوردار است.  

دبیر اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج بیان کرد: رویداد امروز در قالب های مختلف پویانمایی، بازی سازی، صنعت گیم، اپلیکیشن و نرم افزارهای مختلف برگزار می شود.

کارآموزیان تصریح کرد: این رویداد سال گذشته در تهران برگزار شد که در جریان آن یک تیم اپلیکیشن از کرمان حائز رتبه برتر شد، برگزیدگان رویداد کنونی در حوزه های مختلف در تهران به رقابت می پردازند.

وی یادآور شد: این رویداد فرصت مناسبی برای تا مسئولان نگاه معطوفی به این حوزه داشته و زمینه رشد شاخص تولید محتوا ایرانی را در جهان افزایش دهد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان در پایان عنوان کرد: تولیدات تیم های شرکت کننده در این رقابت علاوه بر اینکه توسط تیم داوری کرمان بررسی می شوند، با استفاده از ویدئو کنفرانستوسط تیم داوری از تهران نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

سهم اندک تولید محتوای بومی از درآمد میلیاردی فضای مجازی در کشور

در ادامه این آیین محمدرضا علیزاده تصریح کرد: اکنون فضای مجازی در غالب نقاط کشور در دسترس همگان قرار دارد به گونه ای که میزان بازی کنندگان در فضای مجازی 28 میلیون نفر است.

وی افزود: غالب جمعیت بازی کنندگان در فضای مجازی را نوجوانان با 36 درصد تشکیل می دهند و میانگین مدت زمان بازی در طول روز در ایران 30 دقیقه است.

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: وضعیت گردش مالی فضای مجازی در مقایسه با سایر حوزه های فرهنگ و هنر همچون موسیقی و سینما تامل برانگیز است به گونه ای که گردش مالی سینما 231 میلیارد تومان و گردش مالی موسیقی 400 میلیارد تومان و گردش مالی محتوای دیجیتال در کشور 5 تا 6 هزار میلیارد تومان است.

علیزاده یادآور شد: متاسفانه از مجموع این درآمد تنها 6 درصد از آن سهم بازی های بومی است که جای تامل دارد و لازم است تا همه دستگاه ها به این حوزه ورود کنند.

وی گفت: خوراک فرهنگی شبکه های مجازی وارداتی است، در حالیکه اکنون نزدیک به 40 درصد از نوجوانان ما از بازی های مختلف بدون توجه به محتویات آن ها استفاده می کنند.

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر دو دغدغه ماهیت تولیدات فضای مجازی و سواد رسانه ای مطرح است که ضمن بررسی آن ها باید تولیداتی متناسب با فرهنگ بومی و اسلامی کشور ساخته شود.

عرصه فضای مجازی نیازمند ایجاد یک نهضت عظیم است

مسعود الهامی در این همایش گفت: جهش علمی و فناوری کشور همواره مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب بوده و بر بالا رفتن آن تاکید داشتند.

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور قوی شدن است، فضای مجازی یکی از حوزه هایی است که ما باید در آن قوی شویم و تحقق این امر نیازمند اقدامی جهادی است.

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان بیان کرد: اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی به حدی زیاد است که اخیرا ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی دستوری با حمایت مالی مستقیم خواستار افزایش تولید محتوا در فضای مجازی شد.

الهامی یادآور شد: متاسفانه کمتر از 10 درصد تولید محتوای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و بیش از 90 درصد از آن به واسطه حمایت مالی دشمنان در اختیار مردم ما قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: عرصه فضای مجازی نیازمند ایجاد یک نهضت عظیم است و برگزاری رویدادهایی در این سبک می توان مسیر را برای تحقق این مهم آماده کند.

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان ادامه داد: از این رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال می توان در جهت به چالش کشیدن ایده های جوانان متخصص در حوزه فضای مجازی استفاده کرد.

الهامی تاکید کرد: در دو سال اخیر تعداد سایت های 4G استان دو برابر شده که همین امر سبب افزایش 16 برابری پهنای باند در استان شده است.

وی در پایان مطرح کرد: زیر ساخت های مورد نیاز برای فضای مجازی در استان فراهم شده و اکنون لازم است سازمان ها و دستگاه های مختلف به این حوزه ورود کرده و به افزایش تولید محتوا بپردازند.

گوش به فرمان ولایت بودن توصیه همیشگی حاج قاسم

فاطمه سادات حسینی در پایان اظهار کرد: داغ حاج قاسم هنوز بر قلبمان سنگین است و همه در فکر انتقامی سخت هستیم اما یکی از مولفه های اصلی انتقام سخت توانمند شدن است.

وی افزود: برگزاری این رویداد تولید محتوا می تواند یکی از مولفه های اصلی در جهت توانمند شدن برای گرفتن انتقامی سخت باشد.

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان یادآور شد: سال گذشته با حضور شهید سلیمانی دیداری با خانواده شهدا صورت گرفت، در جریان این دیدار یکی از خانواده های ایثارگران دست فرزندش را گرفت و یک چرخ دور حاج قاسم زد و گفت حاج قاسم خودم، فرزندم و خانواده ام همه فدای یک لحظه نفس کشیدن شما.

حسینی بیان کرد: سپهبد شهید سلیمانی با ناراحتی به او گفت نفس کشیدن، حیات و زندگی ام را مدیون دعاهای خانواده شهدا هستم.

وی ادامه داد: دختر یکی از شهدا از سردار سلیمانی خواست تا توصیه ای به فرزندان شهدا داشته باشد، سردار شهید گفت باید گوشتان به زبان و کلام مقام عظمای ولایت باشد، سیاست های کلی جمعیت، سیاست های ۱۶ گانه خانواده و بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه و تبیین کنید و همواره مطالبه گر باشید.

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان تاکید کرد: اگر می خواهیم آرمان های حاج قاسم را در جامعه پیاده کنیم بابد به علم، تکنولوژی و تولید محتوای فاخر در فضای مجازی مجهز شویم.

حسینی افزود: اگر امروز شاهد افزایش آمار طلاق در کشور هستیم یکی از دلایل آن گسترش فضای محازی و شبکه های اجتماعی در کشور است چرا که فضای محازی محتوای مناسبی برای تحکیم بنیان خانواده ندارد.

وی تاکید کرد: از دلایل کمرنگ شدن غیرت و حیا در جامعه فعالیت های دشمن در جنگ نرم است که موجب شده آرام آرام فرهنگ غربی مغایر با اسلام و انقلاب در خانواده ها نفوذ پیدا کند.

 

کرمانشاه

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه: محتواهای فضای مجازی جهان غرب کشنده است/ تولیدات داخلی باید احیاگر باشد

اولین رویداد رقابتی تولید محتوای دیجیتال بسیج کرمانشاه صبح امروز چهارشنبه با رمز یا زهرا (س) و با حضور ۲۳ نفر در قالب ۵ تیم آغاز به کار کرد.

تحقق ایجاد نهضت تولید محتوای بومی دیجیتال و شکستن حصر تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن به عنوان یکی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، کشف استعدادهای بومی در حوزه‌های مختلف تولیدات دیجیتال از اهداف برگزاری این رویداد رقابتی است.

پویانمایی، بازی و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه سه حوزه‌ای است که شرکت کنندگان در این رویداد با هم به رقابت می‌پردازند.

سرهنگ سیروس حاتمی صبح امروز در افتتاحیه اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمانشاه اظهار داشت: بسترهای خوبی در حوزه فضای مجازی در استان کرمانشاه داریم و این استان زمانی سرآمد کشور بود.

وی گفت: برای هر کشور و منطقه‌ای خاکریزهایی تعریف شده که از فرهنگ، رسومات و اعتقادات آنها شکل می‌گیرد، اما این خاکریزها امروز برداشته شده و جهان به سمتی می‌رود که جهان فرهنگی یکپارچه‌ای را شکل دهد و با این وضعیت اینترنت بهترین بستر برای این کار وجود دارد.

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: آمریکا و ایادی آنها به دنبال گرفتن جهان غرب هستند و از نظر فرهنگی به دنبال این هستند که جهان خطی را به سمت جهان نقطه‌ای سوق دهند تا هر جا اقدامی شد بر تمام جهان اثرگذار باشد.

سرهنگ حاتمی با اشاره به مشکلاتی که اینترنت در زندگی‌های امروز ایجاد کرده است، بیان داشت: اینترنت در اغلب امور برای مردم به مرجع تبدیل شده و متأسفانه مشکلات این موضوع گریبانگیر همه شده است.

وی تصریح کرد: غرب به دنبال ایجاد جامعه‌ای است که آمریکایی‌های غیر آمریکایی در آن بسازد یعنی ساکنان تمام جهان همانند آمریکایی‌ها فکر کنند و از سبک زندگی آنها پیروی کنند.

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به تلاش‌های غرب برای تهاجم فکری و فرهنگی در بستر فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: در فضای مجازی جهان غرب به دنبال این است تمام جهان آمریکایی شود.

سرهنگ حاتمی با بیان اینکه ما هم در جامعه ضربه‌های زیادی از این موضوع خورده‌ایم، ادامه داد: ما در هر حوزه‌ای که قوی وارد شدیم موفق بوده‌ایم و در این حوزه نیز باید تمام تلاشمان را به کار گیریم.

وی با بیان اینکه در حوادث و اغتشاشات اخیر کشور اگر اینترنت ملی داشتیم این همه ضربه نمی‌خوردیم، تاکید کرد: در این حوزه اگر دولت حمایت کند - که تا به حال نکرده است- در جهان حرف اول را می‌توانیم بزنیم.

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ماحصل بازی‌های غربی را بی‌هویت کردن مردم به ویژه جوانان، ترویج قبح‌شکنی و هنجارشکنی دانست و افزود: ما هم از الگوهای ایرانی همچون پهلوانان و شهدا در تولیدات فضای مجازی غفلت کرده‌ایم؛ قطعاً ساخت بازی رایانه‌ای از اقدامات سردار شهید سلیمانی سردمدار مبارزه با داعش مورد استقبال قرار می‌گیرد.

سرهنگ حاتمی ادامه داد: ما محتوای زیادی برای فعالیت در این عرصه داریمَ البته باید توجه داشت که محتوا صرفاً جنبه سرگرمی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: دشمن با هدف وارد این حوزه شده و محتوای جهان غرب در این عرصه کشنده است و ما باید با تولیدات حاوی ارزشهای انسانی و اسلامی احیاگر باشیم و باید به این سمت برویم.

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان داشت: جهان غرب دیگر محتوایی ندارد که به خورد مردم بدهد ولی ما فرهنگ غنی داریم که با پشتوانه قرآن و اسلام قطعاً می‌تواند اثرگذار باشد.

سرهنگ حاتمی با بیان اینکه حضور ما در فضای مجازی کمرنگ است، گفت: سازمان فضای مجازی بسیج به دنبال این است که محتواهای فاخر ارزشی تولید و از فعالان و برگزیدگان این حوزه حمایت کند و ما هم در مجموعه سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از شما حمایت می‌کنیم.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه: صدمات اپلیکیشن‌های خارجی به سرمایه‌های اجتماعی قابل کتمان نیست

حجت‌الاسلام محمدحسن عامری‌فر صبح امروز در افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمانشاه اظهار داشت: رویداد تولید محتوای دیجیتال به صورت همزمان در سراسر کشور در ۳۱ استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تولید محتوا در این رقابت‌ها افزود: در استان کرمانشاه هم ۵ تیم در قالب ۲۰ نفر به مدت ۴۸ ساعت با هم به رقابت می‌پردازند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه محورهای تولید محتوا در این رقابت‌ها را پویانمایی، بازی و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه عنوان کرد و گفت: اولین دوره این رویداد بزرگ سال گذشته به صورت متمرکز با حضور تیم‌هایی از سراسر کشور در تهران برگزار شد و امسال قرار شد ابتدا در استان‌ها برگزار شود و منتخبین مجوز ورود به رقابت‌های کشوری که امسال برگزار می‌شود را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام عامری‌فر بیان داشت: برگزاری این رویداد از لحاظ تعداد نفرات کار بی نظیری است و مدل مشابهی با این حجم نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تولیدات بعد از داوری در کرمانشاه به تهران هم ارسال و نظرات آنها را هم دریافت خواهیم کرد، گفت: در پایان از برگزیدگان تجلیل خواهیم کرد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه همچنین خاطرنشان کرد: زمین بازی فضای مجازی که همه به نوعی با آن درگیر هستند زمین ما نیست و تا به امروز رغبتی از دولت برای تصرف این زمین با مدل‌های بومی ندیده‌ایم.

حجت‌الاسلام عامری‌فر بیان داشت: لطماتی که اپلیکیشن‌های خارجی به سرمایه‌های اجتماعی می‌زند، قابل کتمان نیست و مدام می‌بینیم که این اپلیکیشن‌هایی که بومی نیستند و نظارتی هم بر روی آنها نیست چه آسیب‌هایی به پیکره جامعه می‌زند.

وی تصریح کرد: با این وجود نتیجه و خروجی این برنامه‌ها در حوزه فضای مجازی که با حمایت‌های سازمان فضای مجازی بسیج همراه خواهد بود باید تولید محتواهای فاخر و تأثیرگذار باشد.

گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: فعالان فضای مجازی به جای گله از تاریکی هریک شمعی روشن کنند/ فعالیت ۱۵گروه تولید محتوا و ۱۵۰مربی رسانه ای در استان

 

به گزارش خبرنگار ۸دی، سردار محمدعبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان صبح چهارشنبه در سالن فرهنگی_ورزشی ۸دی، با بیان اینکه امروز نظام نیازمند به عمل نیروهای انقلابی است اظهار کرد: تا پیش از انقلاب دنیا به دو گروه ظالم و سلطه گر و گروه سلطه پذیر بود‌.

وی با تأکید بر اینکه مذاکره با سلطه گر امکان پذیر نیست افزود: از زمان پیروری نظام پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) به همراه ملت ایران نظام جهانی را بر هم زد زیرا مذاکره سلطه گر و ملتی که زیر سلطه نمی رود امکان پذیر نیست.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه تعارف و مذاکره با گرگ‌های کروات زده که که ادا و اطوار جنتلمن منشانه دارند امکان پذیر نیست، گفت: گاهی بر حسب عادت فکر می کنیم درست می فهیم در صورتی که داعشی ها پیش امریکا رو سفید هستند.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه اینکه ملت ایران صحنه گردان اصلی نظام‌جمهوری اسلامی در جهان هستند، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: دنیا هنور مبهوت حرکت ملت ولایت مدار و شهید پرور در تشیع سپهبد سردار قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه ملت ما مجموعه ای از انسان های مقاوم و شهدای بزرگ است ادامه داد: ما برای مبارزه با دشمن راهی به جز قوی تر شدن نداریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی گفت: در حوزه نظامی چنان سیلی به آمریکا زدیم که دریافته است توانایی کوچترین حرکتی ندارد و در عرصه های دفاعی، فرهنگی و اجتماعی با وجودمشکلات پیشرو موفق هستیم.

وی با بیان اینکه انتظار می رود فعالان حوزه مجازی به جای گله از تاریکی هریک شمعی روشن کنند افزود: در حوزه فضای مجازی، ۱۵۰مربی رسانه ای و در بخش تولید محتوا حدود ۱۵گروه به فعالیت می پردازند.

سردار محمدعبدالله پور در پایان با رمز یازهرا(س) این دوره از رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال را آغاز کرد و افزود: در بخش بازی های ویژه تلفن همراه با کلیدواژه محور شهدای مقاومت و ملت مقاومت، در پویا نمایی با کلید واژه باید قوی باشیم و در بخش نرم افزار تلفن همراه کلید واژه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی مدنظر شرکت کنندگان باشد.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان: رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال یک مانور در فضای مجازی است

“سجاد ستوده” مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان در نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان صبح چهارشنبه در سالن فرهنگی_ورزشی ۸دی، با بیان اینکه جغرافیای زیست مردم تغییر پیدا کرده است اظهار کرد: در ایران ۷۲میلیون نفر با نفوذ ۸۸درصد در فضای مجازی زیست و تنفس دارند.

وی از در اختیار داشتن زیرساخت‌های فضای مجازی در خارج از کشور بعنوان یک تهدید خبر داد و گفت: شرایط لازم برای مدیریت این زیرساخت ها در کشور وجود ندارد و متولیان امر همتی برای حل این مشکل ندارند و بر زمین ماندن مصوبه شبکه اینترنت ملی از جمله این موارد است.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به مطالبه اصلی رهبرمعظم انقلاب برای سالم سازی فضای مجازی گفت: تاراندن دشمن از فضای مجازی و مهیا کردن بستر مناسب برای ورود نیروهای داخلی در این حوزه جهت مدیریت و در اختیار گرفتن زیرساخت های فضای مجازی مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب است.

ستوده با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به حصر رسانه ای دشمن ادامه داد: نهضت فضای مجازی و فضای رسانه از سال گذشته آغاز و با محتوای هدفمند در حال فراگیری درسطح جامعه است که باید تولید محتوا بصورت فاخر، پرمحتوا و متنوع ایجادشود.

وی با بیان اینکه رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال یک مانور در فضای مجازی است افزود: نهضت تولید محتوا که به همت دغدغه مندان فضای مجازی در راستای تسخیر و سالم سازی فضای مجازی انجام می شود انقلاب سوم نظام اسلامی ایران است.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان ادامه داد: تلاش برای جهت‌دهی به توانمندی و تخصص فنی فعالان بسیجی در حوزه انیمیشن، اپلیکیشن اندرویدی و بازی‌های اندوریدی در دستور کار این رویداد است که از امروز ۹صبح به مدت ۴۸ساعت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این رویداد فرایند خلق محصول داوری می شود افزود: در این رویداد بدنبال شناسایی استعدادهای توانمند برای حمایت، ارتقاء و شناسایی آنها هستیم و ۱۵تیم برادران حداقل ۳نفره بعد از گزینش در این رویداد حضور دارند.

ستوده خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که شش تیم عضو خواهران در این رویداد حضور داشته باشند که زیرساخت‌های مناسب برای آن فراهم نشد و به زودی زیرساخت ها برای شرکت تیم خواهران ایجاد می شود.

مدیرکل فناوری و ارتباطات گیلان: لزوم انتقال مفاهیم و محتوا از طریق بازی های رایانه‌ای

فرزاد توکلی مدیرکل فناوری و ارتباطات استان گیلان در نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان صبح چهارشنبه در سالن فرهنگی_ورزشی ۸دی، با بیان اینکه بخش فناوری و ارتباطات بستر ساز شبکه ملی اطلاعات است اظهار کرد: همه مجموعه های نظام باید روی موضوع محتوا کار کنند و محتوا به تناسب زیرساخت رشد کند.

وی تصریح کرد: اگر محتوای متناسب ارائه داده نشود مشکلات بیشتری ایجاد می شود به همین سبب دستگاه های اجرایی وظایف متنوعی دارند که زیرساخت های شبکه ارتباطی کشور را به تناسب نیاز مردم توسعه و ارتقاء بخشند.

وی با اشاره به ۱۰برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ که شرکت هایی با بیس فناورانه هستند ادامه داد: اقتصاد “آی سی تی” در سال ۲۰۲۰ حدود ۵ هزار میلیارد یورو بوده است و نرم افزاری نظیر “واتس اپ” ۱۹.۲ دهم میلیارد دلار ارزش افزوده دارد.

مدیرکل فناوری و ارتباطات استان گیلان با بیان اینکه اقتصاد دنیا بر پایه ۳ بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است گفت: ارزش افزوده در بخش کشاورزی ۱۹درصد، صنعت ۲۹درصد و در بخش خدمات بیش از ۵۰درصد است که با ورود تکنولوزی ۴۸ درصد اشتعالزایی در حوزه خدمات بیشتر شده است.

توکلی با تاکید بر اینکه امروز به شدت به محتوای دیجیتال نیاز داریم افزود: در استان گیلان ۸هزار فارغ التحصیل “آی سی تی” داریم که نشان دهنده ظرفیت انسانی بالای استان گیلان در این حوزه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از هرچیز باید بر روی محتوای بازی های رایانه ای تمرکز کرد زیرا از طریق بازی محتوا و مفاهیم را میتوان انتقال و اقتصاد را متحول کرد.

 

گلستان

اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان گلستان برگزار شد

بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال کشور از صبح امروز با حضور صدها گروه از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال همزمان در استان گلستان و 30 استان دیگر کشور به همت سازمان فضای مجازی بسیج آغاز شد.

این رویداد 48 ساعته تولید محتوا همزمان در مراکز استان های سراسر کشور با حضور مسئولان استانی در حال برگزاری است.

به گفته مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، 1500 نفر در قالب 500 تیم تخصصی در سه حوزه نرم افزار، بازی و انیمیشن به تولید محتوای تخصصی در یک موضوع مشخص طی مدت 48 ساعت اقدام می کنند.

گفته می شود تولیدات این 1500 نفر سازماندهی شده در قالب تیم‌های تخصصی را، 200 نفر به عنوان داور، رصد، ارزیابی و داوری کرده و خروجی این محصولات در صورتی که دارای استانداردهای علمی باشند به یک فینال راه پیدا می‌کند که تا اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

این رویداد تخصصی در استان گلستان با شرکت 8 تیم در سه حوزه پویانمایی، نرم افزار تلفن همراه و بازی تلفن همراه با از فعالان این عرصه از صبح امروز آغاز به کار کرد.

تجلیل از فعالان شبکه های اجتماعی در قالب جشنواره بچه های حاج قاسم

رضا روشنی؛ مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان گلستان در آیین افتتاح این رویداد گفت: این بزرگترین رویداد دیجیتال در دنیا می باشد که 1500 گروه همزمان در سراسر کشور آن را اجرا می کنند که در استان گلستان 8 گروه استارتاپی در دسته های سه تا پنج نفره به مدت 48 ساعت با هم به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به این که هدف از این رویداد دورهمی بسیجیان گلستانی برای تولیدات فاخر در فضای مجازی است، افزود: اختتامیه این رویداد در دهه فجر همراه با جشنواره بچه های حاج قاسم و تجلیل از فعالین فضای مجازی در شبکه های اجتماعی می باشد، برگزار می شود.

سردار معروفی: شرط تولید محتوا در فضای مجازی دشمن شناسی است

در ادامه مراسم سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا در جمع فعالان فضای مجازی استان گفت: در اهمیت والای فضای مجازی همین بس که امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند اگر رهبر جامعه نبودم رییس فضای مجازی کشور می شدم.

وی افزود: هیچ کس قائل به این نیست فضای مجازی را جمع کنیم، حرف این است که این فضا را مدیریت کنیم، بتوانیم آن را کنترل کنیم تا آسیب های آن گریبان جامعه را نگیرد.

سردار معروفی اذعان داشت: شرط تولید محتوا در فضای مجازی دشمن شناسی است و برای اینکه بخواهیم محتوایی تخصصی در این جریان ایجاد کنیم باید دشمن و اهداف او را کامل بشناسیم و در کنار دشمن شناسی، امام شناسی لازم است و اگر امام خود را خوب بشناسیم دشمنان را از دوستان تشخیص می دهیم که حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز این موضوع است.

در ادامه مراسم سردار معروفی با اعلام رمز "یا فاطمه الزهرا" دستور آغاز رویداد را صادر کرد.

 

لرستان

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع): نیروی‎‌های بسیجی با تولید محتوای قوی وجذاب نقشه دشمن را در فضای مجازی نقش برآب کنند

سردار حبیب الله توکلی صبح امروز در مراسم افتتاحیه اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان لرستان که در حسینیه ثار الله برگزار شد اظهارداشت: در فضای مجازی جنگی به وسعت یک عالم برعلیه ما شدت گرفته است و وظیفه ما به عنوان یک ایرانی ایفای نقش مهم در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه دشمن یک جنگ تمام عیار را تدارک دیده است افزود: دشمن برای سرمایه گذاری از زیرساختها در این جنگ نرم مطالبی در فضای مجازی منتشر می کند  که سریعا در جامعه بازتاب خورده و اعتقادات، باورها، عفاف، حجاب، شهادت طلبی، روحیه ایستادگی و مقاومت ما را هدف قرار می‌دهد. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: همانند جنگ سخت که در صحنه بوده ونقش مهمی ایفا می کردید امروزه نیز در جنگ نرم نیز به عنوان افسران جنگ نرم باید ایفای نقش کنید وما به عنوان پشتیبان شما از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: به طور ۲۴ساعته و لحظه ای دشمن برعلیه ما در فضای مجازی تحرک وتعرض داردو مشاهده کردیم که در بحث سقوط هواپیما فعالیت دشمن برای شایعه پراکنی و تضعیف اذعان عمومی در رسانه ها چه فعالیتی داشت که به خاطر ضربه سختی بود که  به آنها وارد شد و می‌خواهند با این کار اثرات آن را کم کنند.

سردار توکلی نقش بسیج وظرفیت مردمی در این جنگ نرم را همانند جنگ سخت دانست وگ فت: باید متناسب با شرایط دشمن در مقابل ما از ظرفیت نیروی ۲۰میلیونی  بسیج استفاده کنیم و درست است این نیروها ممکن است هیچ گاه سلاح در دست نگرفته باشند اما نقش آفرینی آنها در جنگ های سایبری وفضای مجازی با وجود نیروهای متخصص جهاد بزرگی  است.

وی تصریح کرد: با وجود تفاوتهایی که بین جنگ نرم وجنگ سخت وجود دارد اما در جنگ نرم نیز باید نگاه پدافندی داشته تا بتوانیم اقدامات دشمن را در فضای مجازی تضعیف کنیم. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان بیان کرد: با وجود اینکه حدود ۷۰درصد جمعیت ایران از فضای مجازی استفاده می کنند جمع آوری شایعه پراکنی وعملیات روانی منتشره دشمن در فضای مجازی  کار دشواری است اما شناسایی آنها در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و…می تواند انجام گیرد.

وی به برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: نیروهای متخصص با هم به رقابت می پردازند و نقش لرستان در جنگ سایبری به تصویر کشیده می شود وگاهی یک انیمیشن اثرش از چندین سخنرانی بیشتر خواهد بود.

سردار توکلی گفت: فضای مجازی وجنگ سایبری به ابزاری تبدیل شده است که دشمنان برای رسیدن به اهدافشان بیشترین بهره برداری را از آن دارند و ما نیز باید با استفاده از نیروی بسیج متعهد و متخصص با تولید محتوای قوی وجذاب نقشه دشمن را نقش برآب کنیم.

مسئول فضای مجازی بسیج لرستان: امروز انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی مورد هجمه ناجوانمردانه دشمنان قرار گرفته است

به گزارش سفیرافلاک، نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان لرستان صبح امروز با رمز یا فاطمه الزهرا(س) و گرامی داشت یاد سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی در استان لرستان آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه این رویداد تخصصی با حضور مسئولان استان، بسیجیان و تیم های تخصصی تولید محتوای دیجیتال در حسینیه ثارالله خرم آباد برگزار شد.

در این رویداد تخصصی ۲۴ تیم تولید محتوا شرکت کرده اند که در حوزه بازی های ویژه تلفن همراه با موضوع شهدای مقاومت، ملت مقاومت، در حوزه پویانمایی با موضوع قوی باشیم و در حوزه نرم افزار ویژه تلفن همراه با موضوع رونق تولید و اقتصاد مقاومتی طی ۴۸ ساعت به رقابت می پردازند.

سرهنگ علی رشنو صبح امروز در مراسم افتتاحیه اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان لرستان که در حسینیه ثار الله برگزار شد با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ تمام عیار با دشمنان قرار گرفته است اظهار داشت: در گذشته وقتی در یک جنگ نظامی گرفتار می شدیم فرماندهان جنگی در مرزهای کشور و در خط مقدم حضور پیدا می‌کردند و بازدیدهایی انجام می دادند ولی علی‌رغم جنگ سختی که در گذشته بوده، امروز شاهد جنگ نرم دشمنان هستیم.

وی افزود: امروزه انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی مورد هجمه ناجوانمردانه دشمنان قرار گرفته است و متاسفانه به دلایلی کنترلی بر فضای مجازی وجود ندارد و یکی از ابزارهای قدرت دشمن علیه ما در حال انجام است.

مسئول فضای مجازی بسیج استان لرستان عنوان کرد: بر اساس آمار امروز درصد استفاده از تلویزیون و ماهواره در ایران به طور متوسط ۷۱ دقیقه است در صورتی که استفاده از گوشی‌های تلفن همراه ۲۴۱ دقیقه بوده و بر همین  اساس در جنگی که در آن قرار گرفته‌ایم نباید ساکت بنشینیم و نظاره گر باشیم چرا که اگر چنین باشد در آینده اتفاقات ناگواری خواهد افتاد بنابراین در همین راستا باید حضور هوشمندانه، گسترده و تاثیرگذار و به موقع داشته باشیم که اگر این عناصر رعایت شود در فضای مجازی هم حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوا بیان کرد: فضای مجازی از لایه های مختلف فناوری سخت افزار و نرم افزار، کاربران حوزه فضای مجازی، تولید محتوا، سرویس و خدمات، الزامات و قوانینی که دنیا ملزم به انجام آن هستند و همچنین لایه کلان طراحی فضای مجازی لایه های مختلفی است که لایه تولید محتوا نقش کلیدی و بسیار مهمی دارد.

رشنو گفت: با توجه به اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی، سازمان فضای مجازی بسیج برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج کرده است که این رویداد به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اصلی رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج تصریح کرد: بزرگترین و اصلی ترین رویداد در سطح کشور با حضور ۷۱ تیم، برگزاری مسابقات توسط بسیج به عنوان موتور پیش‌برنده نظام، تخصصی بودن رویداد و  علم روز دنیا است به گونه ای که کار بسیار دقیق و به شکل حلقه مفقوده در تولید محتوا از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است.

مسئول فضای مجازی بسیج استان لرستان با بیان اینکه تاکنون تولید انبوه تولید محتوا با این حجم و گستردگی در کشور نداشته ایم خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد  برای دشمنان رعب آور و برای دوستان بسیار امیدبخش است چرا که طی این چند سال توانسته با حضور جدی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تولید محتواهای بسیار خوبی انجام دهیم ولی متاسفانه چون بسیاری از شبکه ها در دست بیگانگان است در یک جنگ نابرابر هستیم.

وی اظهار داشت: ایجاد انسجام بین تولیدکنندگان محتوا در سطح استان لرستان، بالا بردن توانمندی گروه‌های شرکت‌کننده، رسیدن چند اثر به مرحله تولید و ارائه به بازار از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

رشنو افزود: تولیدات این رویداد در راستای اهداف انقلاب اسلامی خواهند بود در همین راستا در  استان لرستان ۲۴ تیم شرکت کرده اند که از این تعداد، ۹ تیم در حوزه اپلیکیشن، ۹ تیم انیمیشن و پنج تیم بازی های اندروید موبایل به رقابت خواهند پرداخت.

 

 

مازندران

جانشین فرمانده سپاه مازندران: راه غلبه بر دشمن قوی شدن در فضای مجازی است/همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم

به گزارش بلاغ، حسین محمدرضایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه برگزاری نخستین رویداد و رزمایش تولید محتوای تخصصی ویژه فعالان فضای مجازی بسیج مازندران که با حضور هفت تیم در سه بخش در حسینیه عاشقان کربلای ساری اظهار کرد: امروز ما درگیر یک جنگ همه جانبه هستیم، یک جنگی که در عرصه‌های مختلف وجود دارد علیرغم اینکه یک عده‌ای وجود این جنگ را انکار می‌کنند اما با اندکی تأمل و تعمق در محیط پیرامونی خودمان در می‌یابیم که بله جنگی هست و این جنگ امروز در عرصه‌های مختلفی وجود دارد.

وی افزود: بعد از جنگ هشت ساله، آمریکایی‌ها وقتی به آن اهداف پلید خودشان نرسیدند، شکل دشمنی و نوع جنگ را عوض کردند، پایان جنگ، پایان دشمنی نبود؛ هشت سال جنگ کردند تا ما را از آن عقیده، از آن آرمانی که دنبالش بودیم، از ما بگیرند و دیدند نمی‌توانند و به جایی اینکه این جنگ در جامعه ما واگرایی ایجاد کند، همه مردم را در کنار هم جمع کرد.

جانشین فرمانده سپاه مازندران خاطرنشان کرد: این‌ها می‌خواستند با این جنگ مانع پیشرفت انقلاب شوند اما به فرموده امام راحل(ره) ما در این جنگ انقلاب خودمان را به دنیا صادر کردیم؛ و لذا قضایا کاملا به نفع ما شد و ما توانستیم از بزرگ‌ترین تهدید، بزرگ‌ترین فرصت را برای خودمان بسازیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن شکل جنگ خود را پس از جنگ تحمیلی با ما عوض کرد؛ ادامه داد: دشمن، جنگ را به عرصه‌های مختلف آورد، امروز داریم می‌بینیم؛ جنگ در عرصه اقتصاد، که بنا دارند با تحریم‌ها، عرصه را بر مردم تنگ تا آن‌ها را در مقابل نظام و حاکمیت قرار بدهند؛ جنگ در عرصه فرهنگ، این همه مشکلاتی که در جامعه ما در کنار بسیاری از موفقیت‌‌ها و دستاوردهایی که در این عرصه داشتیم که البته نمی‌خواهیم سیاه نمایی کنیم اما یه لکه‌هایی هم در این حوزه وجود دارد که ناشی از جنگی است که در عرصه فرهنگ دارند به ما تحمیل می‌کنند.

رضایی بیان کرد: جنگ در عرصه سیاست و دیپلماسی، جنگ در محیط خانواده، جنگ در محیط دانشگاه، جنگ در محیط مدرسه، جنگ در بازار و مهم‌تر جنگ در فضای مجازی از عرصه‌ای دیگر این پیکار است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی امروز به شدت مدنظر دشمنان انقلاب است، یک عرصه کاملا مناسب و مستعد برای اینکه بتوانند آن کاری که نتوانستند در زمان دفاع مقدس و پس از آن، امروز بیایند و در این فضا به سرانجام برسانند.

جانشین فرمانده سپاه مازندران تاکید کرد: در فضای مجازی امروز دشمن دنبال اشغال جغرافیای ذهن و قلب جوانان و نوجوانان این مملکت است؛ اگر روزی می‌خواستند جغرافیای طبیعی این مملکت را اشغال کنند، امروز می‌خواهند جغرافیای قلب و ذهن جوان ایرانی را اشغال کنند و جوان بشود یک جوان بی هویت که به دستاوردهای کشور خود نبالد و رویاهایش را در کشورهای غربی ببیند.

این مسئول عنوان کرد: در فضای مجازی امروز دارند القای یأس و ناامیدی را ترویج می‌دهند، یک آینده سیاه، مکدر و مبهمی را دارند در این فضا در پیش روی دیدگان مردم قرار می‌دهند،القای خرافات، دروغ، شایعات، وارونه سازی و بداخلاقی در حال انجام در فضای مجازی است، یک جنگ بسیار وسیع و مخرب در صورتی که اگر دقت نکنیم، مراقبت نکنیم، خودمان را مجهز نکنیم و آمادگی نداشته باشیم؛ قطعا دشمن این عرصه را از آن خود می‌کند.

رضایی متذکر شد: در این فضا، باور این جنگ خیلی مهم است و یک عده‌ای دارند انکار می‌کنند که جنگی در کار است و می‌گویند هر کسی مشغول کار خودش هستند، در حالیکه بسیاری از نا امنی‌هایی که وجود دارد از بستر همین فضای مجازی است و اتفاقات آبان امسال و حواشی سقوط هواپیمایی اوکراینی همه و همه در همین فضای مجازی کلید خورده است.

وی افزود: امروز هم باید همچون دوران دفاع مقدس، آمادگی و انسجام برای مبارزه وجود داشته باشد، اگر گوش به فرمان امام راحل(ره) به عنوان فرمانده میدان جنگ بودیم، امروز هم بایستی همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم؛ فرمانده میدان جنگ ایشان هستند و همه ما سرباز این نظام و انقلاب هستیم.

جانشین فرمانده سپاه مازندران مطرح کرد: آمادگی همه جانبه باید داشته باشیم و قبول کنیم رسیدن به پیروزی تصادفی نیست؛ هیچ ملتی نمی‌تواند بدون قاعده در جنگی پیروز شود و هیچ کجا و در هیچ جنگی چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و لذا در این پیکار هم، همین طور است، تصادفی نیست و نباید بدون قاعده در میدان جنگ فضای مجازی قرار بگیریم.

این مسئول اضافه کرد: بدون استراتژی، بدون تفکر، بدون حساب و کتاب نباید در این میدان قرار بگیریم، خطرناک است و نه تنها بدون آمادگی نمی‌توانیم دشمن را شکست بدهیم، بلکه از ما تلفات می‌گیرد؛ رزمنده‌ای که وارد میدان جنگ می‌شود اگر به قواعد جنگ آشنا نباشد، نه تنها نمی‌تواند حریف را از پا درآورد بلکه جان خود را نیز از دست می‌دهد و لذا آمادگی ما در برابر دشمنی که اراده کرده است تا ما نباشیم باید بیشتر و بیشتر شود.

رضایی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن آن است که چیزی به نام انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد؛ گفت: من ایرانی، من انقلابی، امروز باید تمام توان‌مان را به میدان بیاوریم تا دشمن را به عقب برانیم؛ و به فرموده مقام معظم رهبری ما باید خودمان را در تمام عرصه‌ها قوی کنیم و راه غلبه بر این دشمن، قوی شدن در تمام عرصه‌ها و همین فضای مجازی است.

وی اذعان کرد: خیلی از جوانان به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل، تحت تاثیر قرار می‌گیرند و این خطرناک است و ممکن است آینده نظام را با مخاطرات جدی مواجه سازد.

جانشین فرمانده سپاه مازندران با بیان اینکه این رزمایش نیز نوعی اعلام آمادگی و توانمندسازی است؛ یادآور شد: امروز ما نیازمند آن هستیم که این شبکه را در کل کشور ایجاد کنیم که این هدف را در استان مازندران به همت شما در حال انجام هستیم.

رضایی در بخش پایان سخنانش به محورهای هر یک از بخش‌های این رزمایش اشاره کرد و گفت: این رویداد 48 ساعته به صورت شبانه روزی همزمان با سراسر کشور از ساعت 9 صبح امروز دوم بهمن‌ماه تا ساعت 9 صبح جمعه چهارم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه عناوین رقابت هر یک از بخش‌ها را اعلام کرد و افزود: در حوزه بازی‌های تلفن همراه شرکت‌کنندگان در دو موضوع "شهدای مقاومت" و "ملت مقامت"، در حوزه پویانمایی و انیمیشن با موضوع "باید قوی بشویم" و در حوزه نرم افزار تلفن همراه نیز دو موضوع رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که همه عناوین از جمله کلید واژه‌های پر تکرار مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های گوناگون بوده است؛ رقابت می‌کنند.

گفتنی است جانشین فرمانده سپاه مازندران در ساعت 9 صبح با اعلام رمز "یا زهرا(س)" و تجدید میثاق با شهدای گمنام در محل برگزاری مراسم آغاز این رویداد و رزمایش را اعلام و 32 شرکت کننده حاضر در نخستین رویداد و رزمایش تولید محتوای تخصصی ویژه فعالان فضای مجازی بسیج مازندران، رقابت خود را آغاز کردند.

 

مرکزی

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله: شکست هیمنه رسانه‌ای دشمنان مهمترین رسالت جوانان و نوجوانان انقلابی است

همزمان با سراسر کشور اولین رویداد تخصصی تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج استان مرکزی در اراک آغاز شد.

به گزارش دیار آفتاب؛ سرهنگ پاسدار محمد گودرزی مقدم معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی صبح امروز در مراسم افتتاحیه اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج استان مرکزی که در سالن ورزشی ستاد سپاه روح الله در حال برگزاری است؛گفت: امروز در یک جنگ نابرابر با دشمن که بیشتر در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی متمرکز شده، قرار گرفتیم و دشمن از همه توان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی پای کار آمده است.

وی افزود:اهمیت فضای مجازی به اندازه ای است که مقام معظم رهبری بارها بر روی آن تاکید داشته اند و فرموده اند با خلاقیت و ابتکار عمل باید این تهدید را به فرصت برای جوانان تبدیل کرد.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در طول این چهل سال، بیان کرد: ۳ تهدید بزرگ جنگ سخت، نیمه سخت و نرم امروز توسط دشمنان برای انقلاب اسلامی مطرح است که در جنگ سخت سرداران و فرماندهان همچون حاج قاسم سلیمانی در این چهل سال توانسته اند سایه جنگ را از کشور دور کنند، در جنگ نیمه سخت هم سایه آن توسط بسیجیان جان بر کف دور شده است و امروز جوانان انقلابی در فضای مجازی وظیفه دارند سایه جنگ نرم را از این کشور دور کنند.

وی ادامه داد:در طول چهل سال انقلاب اسلامی دشمنان ملت تمام راهبردها و شگردهای موجود را برای زمین زدن انقلاب به کار گرفته اند که این توطئه ها با هوشمندی مقام معظم رهبری و بصیرت مردم خنثی شده اند.

وی تصریح کرد: با یک تجزیه و تحلیل کلی در مورد ابعاد و راهبردهای دشمنان به این مسئله پی می بریم که دشمن در سه حوزه هسته ای، موشکی و قدرت منطقه ای به دنبال ضربه زدن است.

وی با اشاره به راهبرد جدید دشمن عنوان کرد: دشمن با برجام قصد داشت قدرت هسته ای کشور را از بین ببرد و بعد از آن با برنامه ریزی های برجام های بعدی قدرت موشکی را تضعیف کند و امروز هم با توطئه انگیزی منطقه ای به دنبال مهار قدرت منطقه ای است که باید برای این سه حوزه روشنگری داشته باشیم.

وی افزود: امروز دشمن با امپراطوری های رسانه ای بیش از گذشته فعال شده است که باید هیمنه رسانه ای دشمنان هم در جنگ رسانه ای توسط جوانان شکسته شود و این رسالت مهم جوانان و نوجوانان انقلابی است.

وی خاطر نشان کرد: تشییع و بدرقه باشکوه حاج قاسم دشمن را دچار عجز و ناتوانایی مضاعف کرده که تمام نقشه ها و راهبردهای آنها را به هم ریخته است و بخشی از آن به ایمان و عمل صالح خود سردار سلیمانی بر می گردد که با شهادتشان باعث شدند بسیاری از ملت ها در غم از دست دادن او ناراحت شوند.

هرمزگان

معاونت مپتا سازمان فضای مجازی بسیج عنوان کرد؛ رسانه مهمترین ابزار جنگی در شرایط فعلی کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ بهزاد مهرکش، مسئول پایش و تحلیل اخبار سازمان فضای مجازی بسیج کشور، صبح امروز، در افتتاحییه نخستین رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی بسیج استان هرمزگان، اظهار کرد: در این رویداد کم سابقه در دنیا،۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تخصصی همزمان در ۳۲ استان ،به مدت ۴۸ ساعت، در سراسر کشور  در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نبرد اصلی ما جنگ شناختی و تسلط بر تفکر است،افزود: دشمن سه راهبرد کوتاه مدت میان و بلند مدت، در برابر کاربران فضای مجازی را در پیش گرفته است.

معاونت مپتا سازمان فضای مجازی بسیج در ادامه عنوان کرد:دشمن به صورت شبانه روزی درحال کار و ایجاد عملیات روانی در فضای مجازی است و برای تک تک لحظات ما برنامه دارد.

مهرکش گفت: دشمن در این فضا در قالب های روانی، با ایجاد مسائل کوچک و متعدد که به آن «شوک درمانی» گفته می شود به دنبال ایجاد جنگ روانی است و گسی در این نبرد پیروز است که راهبرد دشمن و تکنیک های آن ها را بشناسد.

وی با بیان اینکه برنامه بلند مدت دشمن به صورت جریانی ، گفتمانی در فضای ذهنی است،تصریح کرد:وقتی دشمن‌نگاه کلان ذهن و‌گفتمان را تغییر دهد، کاربران این فضا تبدیل به برده آن ها خواهند شد.

معاونت مپتا سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه بستر فعلی فضای مجازی در‌دنیا به صورتی تهیه شده است که به کاربر نیاز نه داشته باشد، عنوان کرد:کمپانی های امریکایی و صهیونیستی با برنامه ریزی دقیق به دنبال تبدیل کاربر به برده هستد.

مهرکش افزود:نقش ما در فضای مجازی به جای تولید محتوا، به توزیع کننده آن تبدیل شده و ما بدون اطلاع،عامل پخش عملیات روانی دشمن می شویم.

وی با اشاره به نبود بستر مناسب فضای مجازی در کشور، گفت:در جنگ رسانه ای تا زمانی که تمام‌ زیر ساختار ها در اختیار ما نباشد، غلبه قطعی بر آن ممکن نیست که در شرایط فعلی و اجرایی کشور نمی توان امیدی به ایجاد زیر ساخت های بومی در زمینه فضای مجازی داشت.

معاونت مپتا سازمان فضای مجازی بسیج،تصریح کرد: تبدیل اعتراضات مردمی در حاشیه تغییر نرخ بنزین در آبان ماه سال جاری یکی از آسیب های فضای کنترل نشده مجازی بود که اگرهمان لحظه مخابرات اینترنت را به دستور مقامات امنیتی در چند نقطه محدود قطع می کرد نیاز به قطع سراسری آن به مدت در۱۰ روز نبود .

مهرکش با بیان اینکه بسیاری از جریان های سیاسی از طریق ولنگاری در فضای مجازی به قدرت می رسند،عنوان کرد: بیشتر کشور های پیشرفته دنیا به این قاعده رسیده اند که از زیر ساخت های  بومی خود در زمینه فضای مجازی استفاده کنند و حتی موتور جستوجوگر کوگل در بسیاری از کشور ها فیلتر است.

وی کنترل و سرکوب جریانات و شبهات دشمن را یکی از اصلی ترین اهداف این رویداد عنوان کرد و گفت:هرچقدر بتوانیم فضای واکنش گری را به کنش گری علیه تهاجمات و حمله به نقاط اصلی دشمن تبدیل کنیم می توان بهره بیشتری را از این میدان نبرد داشته باشیم.

مهرکش در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ابزار جنگی است و جنس آن همان موشک های بالستیک هوا فضای سپاه پاسداران است که پایگاه های دشمنان را هدف قرار می دهد.

همدان

مسئول مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج: راهبرد اصلی ما حرکت به سمت نهضت تولید بومی است

به گزارش عصر همدان؛ افتتاحیه نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال فضای مجازی بسیج استان همدان صبح امروز با حضور مسئول مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج، فرمانده سپاه انصار الحسین (ع)، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان و شرکت کنندگان در این رویداد آغاز شد.

مسئول مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج صبح امروز در افتتاحیه نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال فضای مجازی بسیج سپاه انصارالحسین ع، با اشاره به وقوع دو انقلاب مهم در کشور، اظهار کرد: به نظر بنده اگر انقلاب سومی هم بخواهد اتفاق بیفتد قطعا در فضای مجازی است و امیدواریم این امر به دست توانمند بسیجیان اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه سالگرد انتشار بیانیه گام دوم هستیم، گفت: یک سال از این بیانیه مهم گذشته و در نماز جمعه تاریخی ۲۷ دی ماه نیز رهبر معظم انقلاب نکته ‌مهمی فرمودند که با کلید واژه باید قوی باشد، کلید خورد.

جعفری جوزانی بیان کرد: حرکت سایبری بسیج به سمت تسخیر فضای مجازی نشان دهنده این است که بیانیه مقام معظم رهبری را در بیانیه گام دوم محقق کنیم.

وی با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوا در سراسر کشور، افزود: به طور همزمان در سراسر کشور و تمام استان ها رویداد تولید محتوا با بیش از ۴۸۰ تیم و حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر برگزار می شود که چنین رویدادی در دنیا کم نظیر و در ایران بی نظیر است.

مسئول مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه راهبرد اصلی ما در مرکز تولید و نشر دیجیتال اتقلاب اسلامی حرکت به سمت نهصت تولیدات دیحیتال بومی است افزود: رویکرد اصلی در این رویداد تولید محتوای دیجیتال بومی است.

وی با اشاره به محتواهای اثر گذار، یادآور شد: یک محتوای اثرگذار در فضای مجازی اگر متناسب با فرهنگ آن منطقه تولید شود قطعا اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

جعفری جوزانی با بیان اینکه 180 تیم از این رویداد کشوری به دبیرخانه دائمی معرفی می شوند گفت: از این تعداد بین 30 الی 40 تیم در رویداد کشوری شرکت می کنند و در یک فرصت یک روزه محصولات خودشان را ارائه می دهند.

مسئول مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج گفت: ما دنبال صرفا تولید محصول نیستیم و به طور قطع در عرض 48 ساعت یک بازی کامل نمی شود ارائه کرد و فرایند داوری در این 48 ساعت فرایندی محصول محور نیست.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان: آرایش جدید جنگی، جنگ نرم است/باید قواعد جنگ نرم را بیاموزیم

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در این مراسم با بیان اینکه امروز فضای مجازی ما در عرصه بزرگی وارد شده و نباید صحنه نبرد را به دشمن واگذار کنم، اظهار کرد: باید فن و اصول کار را فرا بگیریم و اثرگذار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه جهان آینده به دست صالحین خواهد افتاد و باید مقدمه را برای آن زمان فراهم کنیم، گفت: رهنمود و بیانات رهبر معظم انقلاب بار مسئولیت همه ما را سنگین می کند و از محتویات بیانات ایشان است که باید همه توان خود را بگذاریم تا قوی شویم.

سردار مجیدی بیان کرد: در جهان پر از نیرنگ، برای آزادی خواهی باید قوی باشیم و این مهم البته صرفا نه به معنای تقویت قوای نظامی است، بلکه باید در همه جوانب پای کار باشیم.

وی افزود: در گذشته زمانی که جنگ اتفاق می افتاد بلافاصله  گردان ها را آماده می کردیم اما امروز آرایش جنگی طور دیگری شده است و آرایش جدید جنگی ،جنگ نرم است که باید قواعد آن را بیاموزیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: اگر جنگ نرم را یاد بگیریم قطعا جنگ های کف خیابان کمتر می شود و اگر کار ما در فضای مجازی پر محتوا باشد، اثر گذار است.

وی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم فن و اصول کار در فضای مجازی را یاد بگیریم، می توانیم اثر گذار باشیم، تصریح کرد: امروز فضای مجازی مهمترین اهمیت را برای هر کشوری دارد.

سردار مجیدی ادامه داد: استان همدان همچنان که در جنگ های سخت و سخت ترین عملیات ها در تاریخ نقش بسزایی داشتند در این حوزه نیز وارد شده و تهدید را تبدیل به فرصت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که استعداد و توان فکری بالایی دارند باید وارد عرصه فضای مجازی شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در آستانه انتخابات هستیم و هدف ما حضور و مشارکت حداکثری است؛ فعالان فضای مجازی باید بتوانند هنرمندانه مردم را برای حضور در پای صندوق های رأی ترغیب کنند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت کنندگان در این رویداد، اظهار کرد: بسیج پرچمدار حرکت انقلابی در فضای مجازی است.

حسین ربیعی با اشاره به برگزاری این رویداد بزرگ در سراسر کشور، گفت: این دوره از رقابت ها در بخش های کشوری پویانمایی از جمله انیمیشن کوتاه، استاپ موشن، کمیک موشن، کات اوت و موشن گرافیک و نرم افزار تلفن همراه و بازی تحت اندروید از امروز به مدت سه روز در حال برگزاری است.

وی در پایان بیان کرد: بخش های استانی این رویداد بزرگ شامل آیتم تصویری مشتمل بر کلیپ و نماهنگ و…، پوستر و عکس نوشت است.

یزد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد: وارونه نمایی دشمن در فضای مجازی، مسئولیتمان را در تولید محتوای دیجیتال سنگین‌تر می کند

به نقل از یزدرسا، در آستانه دهه مبارکه فجر و همزمان با سراسر کشور رویداد تولید محتوای دیجیتال برای اولین‌بار در استان یزد با حضور و سخنرانی فرمانده سپاه الغدیر آغاز به کار کرد.

همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز این رویداد تولید محتوای دیجیتال در بخش‌های پویانمایی، انیمیشن و اپلیکیشن از ۲ الی ۴ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی حضرت آیت الله خامنه ای یزد و با حضور 10 تیم تخصصی در زمینه های ذکر شده برگزار می شود. 

در مدت ۴۸ ساعت این تیم‌ها در محل برگزاری این رویداد حضور خواهند داشت که کلیه موارد مورد نیاز اعم از اینترنت، محل اسکان و فعالیت گروه‌ها پیش‌بینی و محیا شده است.

در پایان نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج  با حضور مسئولان استانی از برگزیدگان تقدیر به‌عمل می‌آید و منتخبان راهی مرحله کشوری می‌شوند.

صبح امروز فرمانده سپاه الغدیر یزد در مراسم افتتاح نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد عنوان کرد: اینکه کشور، فرهنگ و یا مکتبی بتواند در فضای مجازی دست برتر را داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. 

سرهنگ پاسدار رضا پورشمسی اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم کشورهایی نظیر آمریکا در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی با تسلط بر فضای سایبر میتوانند واقعیت را عوض کرده و وقایع را آنطور که مد نظر خودشان است جلوه دهند. چنین فضایی مسئولیت ما را در حوزه تولید محتوای دیجیتال سنگین تر می کند.  
 
وی با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی برای انتقال پیام انقلاب اسلامی و خط مقاومت بیان داشت: در کنار شیوه های سنتی تولید محتوا نظیر تالیف کتاب که زمان و هزینه بسیاری می طلبد، تولید محتوای مناسب دیجیتال که در اندک زمان تاثیرات بسیاری بر بخش قابل توجهی از جامعه دارد، اجتناب ناپذیر است.
 
سرهنگ پورشمسی اذعان داشت: در کنار تمامی این مزایا نباید از آسیب های دنیای مجازی که امروزه به مراتب وسیع تر از دنیای حقیقی است،غافل شد. بسیاری از قوانین و هنجارهای لازم برای هر جامعه  به راحتی در دنیای مجازی از میان می رود که تبعات ناخوشایندی به دنبال دارد. 
 
فرمانده سپاه الغدیر یزد با تاکید بر لزوم ورود جوانان بسیجی به عرصه جهاد نرم گفت: جوانان یزدی ظرفیت واستعداد بسیاری داشته و 25 سال پیشتازی در کنکور گواه این مدعاست. امیدواریم برگزاری چنین مراسماتی بتواند این هوش و دانش نسل جوان را نسبت به این مساله مهم معطوف کرده و بتوانیم گام های خوبی در راستای  تولید محتوای دیجیتال برداریم.
 
این مقام مسئول اعلام کرد: تیم های شرکت کننده در رشته انیمیشن،موشن گرافی و بازی اندروید با موضوع "شهدای مقاومت؛مقاومت و ملت" و در حوزه نرم افزار با موضوع "رونق تولید و اقتصاد مقاومتی" به تولید محتوای فاخر خواهند پرداخت. 
 
گفتنی است نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد از امروز در حسینیه ثارالله یزد آغاز شده و تا چهارم بهمن ادامه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان