۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین یک چهارم اشتغال استان توسط کمیته امداد محقق می‌شود
کد خبر: ۳۳۹۶۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد قزوین:

یک چهارم اشتغال استان توسط کمیته امداد محقق می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در کارگروه اشتغال استان، در سال جاری ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود که سهم کمیته امداد، پنج هزار شغل یعنی یک چهارم تعهد استان است.

یک چهارم اشتغال استان توسط کمیته امداد محقق می‌شود

مجید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای زیرساخت‌های مناسبی برای اشتغال زایی و افزایش سهم استان در تولید کشور است.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان قزوین نیز با توجه به تجارب و ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت و اقشار نیازمند اقدام می‌کند به طوری که طی سال‌های گذشته همواره در بررسی‌های انجام شده در زمینه ایجاد اشتغال، کمیته امداد یکی از دستگاه‌های برتر کارگروه اشتغال استان بوده و خوشبختانه کمترین انحراف را در تسهیلات پرداختی داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کمیته امداد استان قزوین در سال‌های گذشته نشان داده است در جذب اعتبارات و تسهیلات اشتغال‌زایی از دستگاه‌های فعال بوده و همین ظرفیت و توان کمیته امداد استان قزوین موجب شده تا اعتبار درنظر گرفته شده برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سال جاری افزایش یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در کارگروه اشتغال استان، در سال جاری 20 هزار فرصت شغلی در استان قزوین ایجاد می‌شود که سهم کمیته امداد استان قزوین پنج هزار شغل یعنی یک چهارم تعهد استان است.

اعتبار مصوب کمیته امداد استان برای اشتغال در سال جاری بیش از هفت میلیارد تومان است

مومنی بیان کرد: ایجاد اشتغال به عنوان یکی از برنامه‌های محوری برای توانمندسازی مددجویان در دستور کار این نهاد است چراکه تا زمانی که خلاء ایجاد درآمد در خانواده‌های نیازمند رفع نشود، نمی‌توانیم به هدف پایدار محرومیت زدایی دست یابیم.

وی اعلام کرد: اعتبار مصوب کمیته امداد استان قزوین برای اشتغال زایی در سال جاری هفت میلیارد و 640 میلیون تومان بوده که طی فرآیند و با رعایت ضوابط مشخص به متقاضیان واجد شرایط جهت ایجاد اشتغال پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: کمیته امداد موضوع اشتغال زایی برای مددجویان را با جدیت دنبال می‌کند؛ از این رو علاوه بر پرداخت تسهیلات مستقیم به مددجویان، به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را بکارگیری می‌کنند به ازای هر نیروی کاری که از افراد تحت حمایت این نهاد جذب می‌کنند تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین کارفرمایان در صورت بکارگیری مددجویان در مشاغل مختلف، تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف بوده و این حق بیمه از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

مومنی در پایان گفت: تسهیلات اشتغال زایی پرداختی این نهاد از بانک‌ها و صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود که تسهیلات پرداختی از طریق صندوق امداد ولایت به صورت قرض الحسنه واقعی بوده و هیچ سود و کارمزدی ندارد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان