۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صادرات ۲۶۰۰ تن محصولات گیاهی قزوین در سال جاری
کد خبر: ۳۳۹۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خبر داد

صادرات ۲۶۰۰ تن محصولات گیاهی قزوین در سال جاری

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۶۰۰ تن محصولات گیاهی از استان قزوین صادر شده است.

صادرات ۲۶۰۰ تن محصولات گیاهی قزوین در سال جاری

یوسف درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سالیانه انواع محصولات باغی و زراعی تولیدی داخل یا خریداری شده از استان‌های دیگر در واحد قرنطینه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بررسی و بر طبق استانداردهای موجود در سایت سازمان حفظ نباتات به سایر نقاط دنیا صادر می‌شود.

وی افزود: کشورهای هدف این محصولات صادراتی کانادا، لهستان، ژاپن، هلند، بلغارستان، قزاقستان، شیلی، قطر، آلمان، روسیه، استرالیا، چک، عراق، ارمنستان، رومانی، ایتالیا و ترکمنستان است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 600 تن محصولات گیاهی از استان صادر شده که از این میزان صادرات بالغ بر یک هزار و 800 تن مربوط به صادرات کشمش بوده و مابقی محصولات پسته، نخود، زرشک و انجیر است.

درخشان تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های واحد قرنطینه این مدیریت، نظارت بر حسن اجرای دقیق استانداردها و ضوابط بین‌المللی در زمینه بهداشت و قرنطینه گیاهی و حفظ جایگاه استان در عرصه تجارت بین المللی محصولات و فرآورده‌های کشاوری است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان