۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نمایشگاه "انقلاب" در ۷۰ مدرسه‌ی قروین برپا می‌شود
کد خبر: ۳۳۹۶۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۷:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان:

نمایشگاه "انقلاب" در ۷۰ مدرسه‌ی قروین برپا می‌شود

مسئول اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین گفت: نمایشگاه "مدرسه‌ی انقلاب" با محوریت بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی در ۱۶غرفه برگزار می‌شود که حدود ۷۰مدرسه‌ی استان قزوین در برپایی تمام غرفه‌های این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

نمایشگاه "انقلاب" در ۷۰ مدرسه‌ی قروین برپا می‌شود

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ حجت‌الاسلام مهدی محمودی در نشست خبری انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین عصر امروز (شنبه) در این اتحادیه‌ با محوریت برنامه‌های دهه‌ی فجر برگزار شد؛ اظهار کرد: اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی یک مجموعه‌ی فرهنگی است که بیشتر در زمینه‌ی نخبه‌یابی و نخبه پروری در ۲۳۰پایگاه مستمر فعالیت نهادی و انقلابی با رویکرد روایت گران تمدن ساز دارد.

وی افزود: فعالیت‌های انجمن‌های دانش آموزی در عناوین مختلف شامل همکلاسی آسمانی، آینده سازان، لشکر فرشتگان و مدرسه انقلاب است.

مسئول اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین اذعان کرد: حوزه‌ی نمایشگاه مدرسه انقلاب در ایام‌الله دهه‌ی فجر با عنوان روایتگران تمدن ساز و تبیین محوریت‌های بیانیه گام دوم در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: هدف از اجرای برنامه‌ها نقش آفرینی، بسترسازی، تقویت روحیه‌ی انقلابی و ایجاد انگیزه برای پیشبرد آرمان‌های انقلابی در سطح منطقه‌ای، ملی و فراملی است.

اختصاص 16 غرفه به بیانیه گام دوم انقلاب

این مقام مسئول ابراز کرد: رویکرد مدرسه‌ی انقلاب بیشتر در محور دانش‌آموزان روایتگر است تا بتواند ایده‌های نسل پنجم را به نمایش بگذارد.

وی بیان کرد: نمایشگاه "مدرسه‌ی انقلاب" با محوریت بیانیه‌ی گام دوم اتقلاب اسلامی در ۱۶غرفه برگزار می‌شود که حدود 70مدرسه‌ی استان قزوین در برپایی تمام غرفه‌های این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمودی تصریح کرد: بخش اول این غرفه‌ها باعنوان گام اول انقلاب و موضوعات انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدید عالم، آغاز بی‌پایان(چگونگی شکل‌گیری انقلاب، گفتمان‌سازی و تحقق فرهنگ ما می‌توانیم در عرصه‌ی حکومت‌داری)، جنگ گفتمان‌ها و گفتمان دینی(تعارض‌های دینی و دنیا، مبانی و عملکرد حوزهای حقوقی دین )، مقایسه‌ی انقلاب‌های بزرگ با انقلاب اسلامی و برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دوم نمایشگاه "مدرسه‌ی انقلاب" با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی در غرفه‌های چالش‌های دیروز تا امروز، رستاخیز علمی( مقایسه‌ی موقعیت علمی انقلاب با عقب‌ماندگی‌های دوران پهلوی)، معنویت و اخلاق (گفتمان اسلامی، دستاوردهای معنوی و اخلاقی مانند حضور فعال جوانان در جبهه، اعتکاف و همایش عظیم اربعین) و سبک زندگی برپا می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: بخش ویژه‌ی این نمایشگاه شامل غرفه‌های ویژگی و سیره‌ی زندگی سردار دل‌ها، بسترسازی دختران تمدن ساز( ویژه‌ی دختران) و پسران حماسه‌ساز(ویژه‌ی پسران) می‌شود همچنین غرفه‌ی دیگر این نمایشگاه معرفی اتحادیه انجمن‌های اسلامی است.

وی افزود: در خصوص غرفه‌های نمایشگاه مدرسه انقلاب باید گفت که کلیه‌ی مراحل اجرایی و ایده پردازی این نمایشگاه به عهده‌ی دانش‌آموزان بوده و هدف ما در این حوزه پرورش نیروی روایتگر و آگاه است.

مسئول اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین در پایان گفت: طبق روند تشکیلاتی وظایف ما در این عرصه تربیت و پرورش مسئولین نهادی و انقلابی برای آینده‌ است که تاکنون توجه به این مسائل در استان بسیار کمرنگ بوده‌است.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان