۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مساجد به عنوان پایه‌های امنیت ملی کشور به حساب می‌آیند
کد خبر: ۳۳۹۶۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

مساجد به عنوان پایه‌های امنیت ملی کشور به حساب می‌آیند

نماینده ولی‌فقیه در نشست ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد شهر قزوین گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگر مساجد پایه‌های امنیت ملی کشور به حساب می‌آیند و مساجد باید دژهای محکمی در مقابل فتنه‌ها و دشمنی‌ها شده و وحدت و انسجام ما را قوت ببخشند.

مساجد به عنوان پایه‌های امنیت ملی کشور به حساب می‌آیند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد شهر قزوین که در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیتی که مساجد می‌توانند در اختیار جامعه اسلامی و مسلمانان بگذارند خیلی مهم‌تر، مفیدتر و کارآمدتر از وضعیت فعلی به حساب می‌آید و جامعه اسلامی در حال حاضر به نوعی حداقل استفاده را از ظرفیت مساجد به کار می‌برد.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی به آیات و روایات متوجه می‌شویم که از ظرفیت بالای مسجد استفاده نمی‌شود، افزود: همانگونه که برای موضوعاتی مانند عاشورا چندین دهه فرصت گذاشته و موضوعات مختلف نهضت امام حسین (ع) برای مردم تبیین می‌شود به همان صورت برای مسجد هم چندین دهه باید وقت گذاشته شود و موضوعات مسجد برای مردم تبیین شود.

عابدینی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که مسجد برای خداست و این مهم در حالی است که گاهی اوقات مساجدی را مشاهده می‌کنیم که گویی در اختیار و تصرف یک شخص یا گروهی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اسم، عنوان و نفوذ هیچ کس غیر از خدا نباید در مساجد باشد و هیئت امناء، بانیان و همه افراد ذی نفوذ و حاضر در مسجد باید این دغدغه را در مسجد داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در بسیاری از آیات قرآن کریم هنگامی که صحبت از مسجد می‌شود، صحبت از حق هم به میان می‌آید و این مهم نشان دهنده این است که حق و باطل باید در مسجد در مصاف یکدیگر قرار بگیرند و همگان باید در حمایت از حق مشترک باشند.

وی بیان کرد: اگر حق امام علی(ع) در تاریخ رعایت می‌شد دشمنان اسلام نمی‌توانستند آن جنایت‌های عظیم را در دوره‌های بعد ائمه معصوم (ع) رقم بزنند و این مهم به دلیل این بود که مسلمانان حق و باطل را گم کردند و نتوانستند آنگونه که باید حق و باطل را شناسایی کنند.

عابدینی با اشاره به اینکه حق از خداست و نباید از حق فاصله گرفت، عنوان کرد: مشروعیت امام جماعت یک مسجد وابسته به اعتقاداتی از جمله ولایت و امامت در دین است و اگر یک امام جماعت این موارد و اعتقادات دیگر از جمله وحی، نبوت و غیره را نداشته باشد نمی‌تواند امام جماعت باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت حضور مردم در مساجد، تصریح کرد: تشییع پیکر میلیونی سرداران مقاومت در شهرهای مختلف کشور دشمنان را ناامید و مایوس کرد و به همین دلیل با سرعت هر چه بیشتر به دنبال شیطنت و نفاق رفتند تا بدین وسیله این جمع را پراکنده کنند، ولی مردم در برابر اینگونه شیطنت‌ها با بصیرت رفتار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حضور پر شور جمعیت از لحاظ کمی و کیفی در مساجد بسیاری مهم و ضروری محسوب می‌شود؛ چرا که این مهم برای دشمنان از اهمیت بالایی برخوردار است و جمعیت نمازگزار در مسجد را به مراتب رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمیختگی تقوا با مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در قرآن کریم خداوند متعال می‌فرماید که مردم خود را با مسجدی که براساس مبانی تقوا بنا شده است هماهنگ کرده و به سمت مساجدی که توسط مشرکان ساخته شده نروند؛ چرا که اصولا شرک و مسجد با یکدیگر سازگاری ندارد.

عابدینی با اشاره به آیه‌ی قرآن کریم مبنی بر اینکه عبادت کنید و بهترین مکان برای عبادت مسجد است، اظهار کرد: هدف از عبادت تقواست و به همین دلیل مسجد اگر براساس تقوا بنیان شده باشد مسجد است و می‌تواند بر روی مردم تاثیرگذاری داشته باشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مسجد را کسی می‌تواند آباد کند که به خدا و روز قیامت ایمان داشته باشد و قبل از اینکه یک شخص بخواهد مسجد را آباد کند در وهله نخست باید خود را آباد کرده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به روایتی از امام علی(ع) عنوان کرد: آبادانی دل با نام و یاد خداست و هر چقدر که انسان به خدا توکل و امید داشته باشد به همان میزان قلب او آباد بوده و می‌تواند مساجد را هم آباد کند.

وی تصریح کرد: بارها و بارها شنیده‌ایم که یک امام جماعت با هیچگونه امکانات، جوانان‌ها و مردم را جذب و مشکلات خیلی از مردم را برطرف کرده است که این مهم دلیلی به جز آبادانی قلب و دل آن امام جماعت ندارد.

عابدینی با اشاره به اینکه مساجد باید بجوشند تا مکان‌ها و برنامه دیگری از جمله نماز جمعه، نماز عید فطر و غیره رونق بگیرد، گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگر مساجد پایه‌های امنیت ملی کشور به حساب می‌آیند و مساجد باید دژهای محکمی در مقابل فتنه‌ها و دشمنی‌ها شده و وحدت و انسجام ما را قوت ببخشند.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان