۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فضیلت و برکات خواندن سوره نمل + صوت آیات
کد خبر: ۳۳۹۶۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۶:۱۱ ↗ لینک کوتاه

فضیلت و برکات خواندن سوره نمل + صوت آیات

فایل صوتی تلاوت سوره نمل با صدای محمد عبدالعزیز حصان را اینجا دریافت کنید.

فضیلت و برکات خواندن سوره نمل + صوت آیات
 

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین؛سوره نمل یا سوره سلیمان بیست و هفتمین سوره قرآن است و در جزء نوزدهم و بیستم آن قرار دارد.

سوره نمل درباره مورچگان و حضرت سلیمان (ع) سخن می‌گوید. خداوند در این سوره با پرداختن به سرگذشت پنج پیامبر شامل موسی، داوود، سلیمان، صالح و لوط (ع) به مومنان بشارت و به مشرکان بیم می‌دهد.

مطالبی درباره مسئله خداشناسی و نشانه‌های توحید و وقایع معاد در این سوره آمده و آیه «امَّن یجیب» از آیات مشهور سوره نمل است که در روایات آن را درباره حضرت قائم دانسته‌اند. این آیه به عنوان دعا برای رفع گرفتاری و شفای مریض ها خوانده می‌شود و از آیه ۸۳ سوره نمل برای اثبات رجعت استفاده شده است.

بر اساس روایات؛ هر کس سوره طس سلیمان (سوره نمل) را بخواند، خداوند به تعداد کسانی که حضرت سلیمان، هود، شعیب و صالح و ابراهیم (ع) را تصدیق یا تکذیب کردند، ده حسنه به او پاداش می‌دهد و به هنگام قیامت که از قبرش بیرون می‌آید ندای «لا اله الا الله» سر می‌دهد.

در روایتی دیگر نیز آمده است؛ هر کس طواسین ثلاث (سوره‌های شعراء، نمل و قصص) را در شب جمعه بخواند، از اولیای خدا خواهد بود و در جوار او و سایه لطف و حمایتش قرار می‌گیرد و در دنیا دچار بدبختی نمی‌شود و در آخرت از بهشت به او داده می‌شود تا راضی شود؛ بلکه از رضایتش فراتر داده می‌شود.

فایل صوتی تلاوت سوره نمل با صدای محمد عبدالعزیز حصان

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان