۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وجود ۱۵ تا ۳۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور/تولید سالانه ۱۸ میلیون تُن مواد غذایی دورریز باید مدیریت شود
کد خبر: ۳۳۹۶۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

مشاور عالی وزیر کشور اعلام کرد

وجود ۱۵ تا ۳۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور/تولید سالانه ۱۸ میلیون تُن مواد غذایی دورریز باید مدیریت شود

مشاور عالی وزیر کشور گفت: اگر جلوی ۱۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی گرفته شود و این امور برای موارد ملی صرف شود می‌توان بدون کسری بودجه کشور را اداره کنیم.

وجود ۱۵ تا ۳۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور/تولید سالانه ۱۸ میلیون تُن مواد غذایی دورریز باید مدیریت شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حجت الاسلام سید رضا اکرمی در مراسم یادبود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه دلخراش سانحه هوایی که ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن شهید امانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در ایام فاطمیه هستیم قرائت سوره کوثر و زیارت نامه حضرت زهرا(س) که دارای نکات اخلاقی و مفیدی‌ است، توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل حضور 25 میلیون تشییع کننده از استان‌های مختلف در مراسم شهید سردار سلیمانی و تبیین آوازه و جایگاه آن شهید بزرگوار این است که خداوند محبت او را در دل‌ها قرار داده است.

مشاور عالی وزیر کشور ابراز کرد: ما باید کارهای خود را برای رضای الهی انجام دهیم، بزرگترین واژه در قرآن کلمه "الله" است که همه چیز را در خود داراست، درواقع توجه به خدا فرد را موفق و سربلند می‌کند.

وی افزود: در رابطه با سانحه هواپیمایی رخ داده در کشور می‌توان گفت هر کسی در زندگی دارای خطا است و هیچ فردی در هر حوزه و ارگانی بری از خطا نیست، اما لازم است با مدیریت درست از تکرار این خطاها جلوگیری کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما در چهل سال پس از پیروزی انقلاب، نه درجا زده و نه عقب گرد کرده‌ایم که این با مقایسه وضعیت کنونی با گذشته کاملا قابل مشاهده است، ما اکنون رتبه یک پزشکی منطقه را دارا بوده و بدون نفت نیز می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

وی ادامه داد: اگر جلوی 15 تا 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی گرفته شود و این امور برای موارد ملی صرف شود می‌توانیم بدون کسری بودجه کشور را اداره کنیم.

اکرمی ادامه داد: چهل سال پیش در کشور 50 درصد باسواد داشتیم که امروز این میزان به 94 درصد رسیده و در سراسر کشور پزشکی توزیع شده و دارای دانشجویان بسیاری هستیم که این شرایط با گذشته قابل مقایسه نیست.

با همکاری واحدهای مختلف می‌توان مشکل بیکاری را حل کرد

مشاور عالی وزیر کشور عنوان کرد: ما حتی بدون درآمد نفتی نیز کشور را اداره کرده و هر هفته در امور مختلف شاهد افتتاح پروژه‌ بوده و در حال حرکت در مسیر رشد و پیشرفت هستیم و باید این امور را قدر دانسته و به آن افتخار کنیم.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم با استفاده از نیروی خورشیدی 70 هزار مگاوات برق بدون آلودگی تولید کنیم و مهندسی کشور می‌تواند در زمینه‌های مختلف با اتکا به خود فعالیت کند، همچنین دارای دو تریلیون درآمد و نقدینگی سرگردان هستیم که باید آن را هدایت و برنامه ریزی کنیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: با تشکیل اتاق فکر می‌توان به پیشرفت رسید و لازم است واردات را کاهش داد، ما سه درصد دارو و تجهیزات پزشکی با اختصاص 30 درصد بودجه وارد می‌کنیم که قابل کنترل و برنامه ریزی است.

وی افزود: با همکاری واحدهای مختلف در شهرها می‌توان مشکل بیکاری را حل کرد؛ همچنین توجه به نوع مصرف نیز دارای اهمیت است، اکنون سالانه 18 میلیون تن موادغذایی دور ریز و 14 تا 15 برابر جهانی مصرف آنتی بیوتیک داریم که باید کنترل شود.

اکرمی در پایان بیان کرد: در راستای حل مشکلات و رسیدن به پیشرفت مشورت و تعاون و همکاری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و همچنین باید اشتباهات را نیز پذیرفت چرا که پذیرش اشتباه فرد را بزرگ می‌کند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان